Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 17021 til 17040 af 176853
-
DNA og RNA - eksamen
ForumindlægJeg har vikelig brug for hjælp: Proteinsyntesen 1. Hvilke forskelle og ligheder er der mellem DNA og RNA. 2. Hvordan danner cellen et ønsket protein? 3. Diskuter, med baggrund i filmen, det røde guld, hvad vores kendskab til og mekanismen bag proteinsyntesen kan bruges til. Jeg ved det... -
HJÆLP TIL DIO EKSAMEN - HVORDAN ER STRUKTUREN OG HVAD SKAL MAN HAVE MED I FREMLÆGGENSEN ?
ForumindlægJEG ER MEGET I TVIVL OM DEN "NYE" DIO FORM. ER DER NOGEN DER HAR FÅET EN ORDENTLIG VEJLEDNING I HVOR MEGET OG I HVOR LANG TID MAN SKAL FREMLÆGGE ?? -
HJÆLP - fysik c eksamen.
ForumindlægHej, Jeg skal svare på: Elektrisk energi er så centralt i det moderne samfund og der findes mange forskellige kilder. Hvordan er disse kilder forskellige og hvordan er de ens? Hvad menes der helt præcis, jo kan selvfølgelig komme med eksempler som fossile brændstoffer men hvilke kilder er der e... -
please hjælp jeg skal op til eksam imorgen.
Forumindlæghvorfor kan man ikke afskaffe efterløn, når det er en fordel. -
Tysk eksamen - to tekster
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet lidt i tvivl, om hvad jeg gøre til min fremlæggelse. Jeg har åbenbart trukket to forskellige tekster. Den ene tekst er ny, mens den anden har vi læst og er opgivet på vores undervisningvejledning. Det jeg er i tvivl om, er hvorvidt, jeg skal analysere begge tekster, el... -
PSYKOLOGI EKSAMEN 2011
ForumindlægHeysa Jeg skal op i Psykologi i morgen, har fået 24 timers forberedelses tid. Jeg har trukket Ekstreme bevægelser nogle der har nogle gode problemformuleringer/hypoteser til min synopsis? :) -
Fysik C Eksamen - regler
ForumindlægHalløj derude! Jeg skal trække til min fysikeksamen i morgen på c-niveau, med 24 timers forberedelse. halvdelen af de elever som skal op, har allerede trukket i dag. Eksamensspørgsmålene er på forhånd kendte. Hvad er regler for hvor mange gange et eksamensspørgsmål kan anvendes? - så vil jeg ne... -
Vise bevis med powerpoint til eksamen
ForumindlægHej Bevis: differentiation af produkt af funktioner Tror i det ville være ok (altså ikke trække ned) hvis jeg vælger at forklare et bevis med et powerpoint Fordi det er nogle rigtig lange ting jeg ellers skal skrive på tavlen og man har kun 10 min, så hvis jeg i forvejen skrev beregningerne på... -
Reklamer eksempler til eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i reklamer. Nogen der har gode reklamer til analyse? (det skal ikke være noget engelsk) Det må være trykt og levende MANGE TAK -
Engelsk mundtlig eksamen?
ForumindlægFår man afvide hvilke sider man skal læse op på, for altså man har jo viiiiiirkelig mange emner, som man har været igennem de seneste 3 år. Så foregår det sådan at vi får afvide hvilke nogle emner vi kan risikere at trække? -
Nv eksamen spørgsmål
ForumindlægHvordan indblander man fysik i drivhuseffekten -
Energi: Smeltning og fordampning - Eksamen, haster!
ForumindlægHejsa, det er mig igen. Jeg forstår ikke spørgsmål 3 i det eksamensspørgsmål jeg har trukket: 3. Giv et konkret beregningseksempel hvor faseskift indgår. Er der et klogt hoved der lige kan give mig nogle eksempler? På forhånd tak. -
bestem koordinator til a og b (vektorer)
ForumindlægHejsa, jeg har fået et spørgsmål i en opgave some lyder: vektorerne a og b er givet ved: x=5a-3b y=2a+4b hvor x=[ -18 over 20 ] og y= [ -2 over 34 ] Jeg skal bestemme koordinaterne til a og b. har bare brug for noget baggrundsviden, og så klare jeg resten selv, tak. Alle bugstaver har en... -
Hvem ellers?
Forumindlægend mig skal op i skriftlig matematik A-niveau den 2. juni?Jeg har gået til mat-A på halvårs-kursus og skal op i skriftlig den 2. juni. Desværre har jeg forlagt min skriftlige pensumsopgivelse, men er der nogen der ved hvilke emner som bliver opgivet?Eller nogen der blot ved hvilke emner der opgi... -
Hjælppp Bio eksamen DNA
ForumindlægHej ... Jeg skal op til biologi eksamen og har lige trukket min emne op og GÆT hvad! Det er den væreste emne jeg har trukket DNA Jeg håber der er en som kan hjælpe for er helt LOST. Hvordan skal jeg skal tage fat i det her.. Det er 3 spørgsmål som jeg skal har besvaret. 1. Gøre rede for DNAs o... -
Hjælp til 9. klasses eksamen - fysik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen d. 1. juni i fysik, og er lige nu lidt på bar bund. Dog har jeg udarbejdet et par dispositioner, men jeg er ikke en ørn til fysik, så jeg ville høre, om I har nogle ting man kan snakke om og/eller vigtige forsøg til følgende emner: - magnetisme - induktion - tran... -
Fysik - metode eksamen
ForumindlægHej allesammen (; jeg sidder og får styr på det sidste inden min AT-eksamen. Jeg er dog blevet i tvivl om mine fysikmetoder. Jeg skriver om flyvemaskinen om opdrift (aerodynamik), forsøg med indfladsvinkel og eksplosionsmotoren. Jeg har opstillet et forsøg ellers er resten noget jeg har læst mig ... -
Fysik Eksamen 1.g
ForumindlægHej Jeg har trukket disse spørgsmål til 24 timers eksamen Gør rede for begreberne smeltevarme og fordampningsvarme. Redegør for natur- og hverdagsfænomener, hvor ovenstående begreber spiller en afgørende rolle. Stikord: (E,T)-diagram, energiomdannelser, energiforbrug, tilstandsformer, f... -
Glas A, B, C og D
ForumindlægHej venner Jeg er gået lidt i stå men denne opgave, som jeg simpelten kan gå i gang med. Den lyder: I fire reagensglas A, B, C og D findes vandige opløsninger af følgende: Na2SO4 K2CO3 Ni(NO3)2 Na3PO4 Glassenes indhold deles i tre portioner, og til den første portion fra hvert glas sættes en syre... -
a*sin(bx+c)+d
ForumindlægHej Jeg skal bestemme konstanterne a,b,c og d i funktionen, f(x)=a*sin(bx+c)+d. Det skal gøres ud fra vejrudsigten (har Uploadet billedet af grafen). Ud fra grafen har jeg kigget på temperatursvingningen mellem torsdag og fredag, da vi her har en harmonisk svingning. Jeg har tilbestemmelse af a...
