Fysik

Hjælp til 9. klasses eksamen - fysik

13. maj 2016 af laustskrudland (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle.

Jeg skal til eksamen d. 1. juni i fysik, og er lige nu lidt på bar bund. 

Dog har jeg udarbejdet et par dispositioner, men jeg er ikke en ørn til fysik, så jeg ville høre, om I har nogle ting man kan snakke om og/eller vigtige forsøg til følgende emner:
- magnetisme
- induktion
- transformation
- højspænding
- vekselspænding
- kemiske grundbegreber
- lyd
- lys
- radioaktivitet

dette ville være en hjælpende hånd, også selv om det blot er små fifs og facts - alt bliver taget godt imod!

Mvh,
Laust


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. maj 2016 af ntrbd (Slettet)

Hej, Laust!

Mit bedste råd er, at du sætter en dag af til at kigge igennem dine noter og forsøg. 

Først genopfrisker du emnerne, så du ved, hvad det hele handler om. Dernæst laver du en disposition til hvert emne.

Tag gerne udgangspunkt i dine forsøg!

 Fx et introducerende forsøg, hvor du forklarer om strømmens retning. Derefter leger du med forbindelser osv. og underbygger i eksamenssituationen din teori. Så noget om Ohms lov og til sidst noget om kredsløb og installationer i hjemmet. Du skal ikke snakke om /alt/ inden for ellære; du hiver selv det vigtigste ud - hvor fedt er dét lige?

Så sorterer du bunker på gulvet (eller mapper på computeren), så du ved, hvilket forsøg passer til hvilket delemne inden for et overemne. Saml dispositioner med relevante forsøg og noter i en mappe for sig selv, og læg andre forsøg/noter i samme overmappe. 

Når du har et fysisk overblik, er det meget nemmere også at have et mentalt overblik. :o)

Held og lykke med prøverne!


Svar #2
13. maj 2016 af laustskrudland (Slettet)

Tak for hjælpen, jeg vil prøve mig ad! :)


Skriv et svar til: Hjælp til 9. klasses eksamen - fysik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.