Matematik

Vise bevis med powerpoint til eksamen

21. juni 2021 af Ano123nym - Niveau: A-niveau

Hej

Bevis: differentiation af produkt af funktioner

Tror i det ville være ok (altså ikke trække ned) hvis jeg vælger at forklare et bevis med et powerpoint

Fordi det er nogle rigtig lange ting jeg ellers skal skrive på tavlen og man har kun 10 min, så hvis jeg i forvejen skrev beregningerne på powerpoint slides og så snakkede ud fra dem ville det være fint? eller trækker det ned?


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. juni 2021 af Miablisby

Jeg er ret sikker på det vil trække ned, fordi du er “dovnet” til at nedskrive beviset selv. Idet Powerpoint kan du skrive alt ind og blot trykke på næste, næste, næste slide. Så snyder du lidt hvad der står der i forvejen, hvor du kan hurtigt læse og så forklare.
Det er bedst du prøver at demonstrere beviset på tavlen, hvor du selv står og skriver op.

Svar #2
21. juni 2021 af Ano123nym

#1 Jeg er ret sikker på det vil trække ned, fordi du er “dovnet” til at nedskrive beviset selv. Idet Powerpoint kan du skrive alt ind og blot trykke på næste, næste, næste slide. Så snyder du lidt hvad der står der i forvejen, hvor du kan hurtigt læse og så forklare.
Det er bedst du prøver at demonstrere beviset på tavlen, hvor du selv står og skriver op.

Men beviset tager alle de 10 min jeg har, hvordan skal jeg gøre det mindre?


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2021 af Eksperimentalfysikeren

Du skal ikke gøre dig så store bekymringer. Censor og eksaminator har normalt prøvet det før og ved, hvor lang tid, det tager. Det kan være, at de afbryder dig undervejs og spørger dig om andre ting. De skal vurdere, hvad du kan. Hvis de mener, du kan gennemføre beviset uden prblemer, når de har set første halvdel, er der ingen grund til at fortsætte med det, og så går de over til noget andet.


Brugbart svar (1)

Svar #4
21. juni 2021 af Miablisby

Du må øve dig hvordan du kan forkorte din tid til beviset. Et bevis kan sagtens tage 4-7 minutter. Har selv prøvet det. Ved dog ikke hvilke bevis det er, men man kan lave "spring over" (forkorte) notation, således beviset er kortere så længe du kom frem til resultatet der stemmer ovenrenstemmelse med funktionsforskriften i starten. 


Skriv et svar til: Vise bevis med powerpoint til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.