Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17021 til 17040 af 32350
-
Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet
ForumindlægSom emnet hedder: Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet. En der kunne give et eksempel samt forklare ovenstående spørgsmål :) ? Det til mundtlig årsprøve i matematik På forhånd tak :) -
Integralregning
ForumindlægHej! Jeg skal op til mundtlig matematik og har brug for hjælp til det her uforståelige spørgsmål: "Gør rede for det bestemte integral. Gør rede for sammenhængen ml. det bestemte integral og arealet under kurven" -
Fremlæggelse om tangens
ForumindlægJeg har matematik på b-niveau, og skal fremlægge om tangens. Jeg skal forklare tangens (bl.a. ved hjælp af enhedscirklen) og komme med beviser. Men hvilke beviser kan jeg benytte? -
Eksamensopgaver-A !
ForumindlægNogen der har lavet disse opgaver: Uden hjælpemidler: 9.003, 9.005, 9.017, 1.028 Med hjælpemidler: 7.010, 2.005 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX-A-Niveau -
Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok. -
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægHej. Jeg har problemer med en matematik opgave, som skal laves til i morgen om to ligninger med to ubekendte. Jeg tænkte på om nogen ville forklare hvordan man regner denne opgave: 2x - y =6 og -4x+2y=-2 -
opstil en forskrift
ForumindlægHeej ! Skal aflevere matematik i morgen så har lidt af et problem over den her. Forstår simpelthen ikke hvad de mener. "opstil en forskrift der angiver regningsstørrelsen som funtion af medgået tid" Hvad mener de med det? -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej Har fået til opgave at bevise f(x)=-x2+1 med tretrinsreglen, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal gøre dette. Har nok sovet lidt for meget i matematik timerne. Alt hjælp bliver modtaget med kyshånd. -
hjæælp
ForumindlægHey.. Har noget matematik for, og ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal løse opgaverne? Nogle der har lyst til at hjælpe? Skriv så sender jeg opgaverne.. på forhånd tak -
Eksamen 2012
ForumindlægHej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D -
Hlp mat..
ForumindlægNogen der har tid til at hjælpe mig med en opgave i matematik, den skulle være ret let.. Kan ikke sætte den ind her, da der er et billede osv. så skriv til mig så sender jeg et link :) -
Hvor finder jeg gamle eksamensopgaver henne?
ForumindlægOverskriften siger måske lidt af sig selv.. Ved godt det er inde på UVM men synes bare ikke rigtig jeg kunne finde dem. Skal bruge eksamens opgaverne i kemi og matematik A-niveau 1 årig. På forhånd mange tak -
Telt Opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en matematik opgave på b niveau, og der er en del af den, der driller lidt. Der ses et billede. Generelt er det alle opgaverne, der voler problemer. Tak for hælpen på forhånd. :) -
Eksponentiel funktion (finde x)
ForumindlægTil skriftlig matematik eksamen. når man skal finde x i en eksponentiel funktion, skal man så skrive hele regningen ud. eller kan man nøjes med at skrive: x = log(y/b) / log(a) -
Privat undervisning?
ForumindlægNogle der vil give privatundervisning i matematik på videregående et sted i KBH eller i Køge? Bor i Køge, så et sted i nærheden ville også være fint, plus går i skole i KBH, et sted der ville også være fint? -
grafen for funktionen =)
Forumindlæghej alle sammen .. sidder her og laver matematik, men har nu brug for jers hjælp venner. håbe i kan hjælpe mig med denne opgave... se --> http://peecee.dk/?id=36062 på forhånd TAKK.. -
Hjælp til emne om formidling til srp
ForumindlægHej alle. Jeg står nu her og skal til at vælge emne til srp. Jeg skal skrive en formidlingsopgave i dansk og matematik, og vil høre om der er nogen der har nogle forslag til emner ? på forhånd tak :) -
Hjælp
ForumindlægI morgen skal jeg optil problemløsning i matematik, nogle som har nogle gode hjemmesider hvor jeg muligvis kan få noget viden? Please svar :) -
Hjælp Mat! Mat B1 , opgave 19
ForumindlægHej alle. Jeg er ny herinde og er ikke særlig god til matematik, jeg har fået denne opgave for, som jeg meget gerne vil have hjælp til! Der skal bruges ligninger! Opgave 19: Ligninger og uligheder -
Hvad er mest korrekt?
ForumindlægHvis jeg har regnestykket: 7^8/7^7=7 el. 7^1 Hvad er bedst at angive som svar til en matematik prøve, vil det være 7^1 eller 7, det er jo det samme.
