Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17081 til 17100 af 22746
-
Lodret hastighed
ForumindlægHej har et spørgsmål angåenden fysik. Jeg fået det her spørgsmål stillet? Hvad skal den lodrette hastighed i afsættet mindst være, for at det er muligt at komme over sumpen? Jeg har en acceleration, tid og strækning, men kan ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge for at beregne de... -
AFGANGSPRØVE SNAART!HJÆÆLP!!!!
ForumindlægHej... jeg har afgangsprøve snart i FYSIK-KEMI. Emnet er Hverdagskemi. vi har før lavet et forsøg som hedder '' alkohollernes kogepunkter'' , hvor man kan se hvilket kogepunkter de foskellige alkoholer har? Spørgsmål: men hvorfor er det lige præcis der de forskellige alkoholer h... -
Figurer o. lign.
ForumindlægHej. jeg vil bare høre om der er nogen, som kan fortælle mig, hvor grænsen går for brug af figurer og andre illustrationer i studieretningsprojektet. Jeg skriver om elektromagnetisme i fysik og historie, så der er ikke tale om flotte solnedgange eller noget i den stil, men små figurer som f.eks... -
Periodisk Komet
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om astronomi i fysik, og har fået om kometer. Jeg skal vise hvordan man navngiver en periodisk komet. 2P/Encke Jeg ved hvad P'et står for, og hvad Encke står for.. men hvad står 2 tallet for? Nogle der ved det? På wikipedia står de... -
Hjælp er helt lost syntes jeg mangler nogen tal
ForumindlægHej. Jeg sidder fast med en opgave i fysik længe nu. jeg har problemer med at bruge kinematik formlerne. Alt hjælp ønskes: En kugle foretager et frit fald og rammer jorden med en fart på 72 m/s a. hvor lang tid har faldet taget? b. fra hvilken højde er det frie fald forgået? -
HJÆÆLP!! HASTER!!!
ForumindlægHej,, Jeg har i fysik-kemi lavet et forsøg kaldes '' vi undersøger udångsluften''. Vi star tede med at tage en pose , og opbrugte alt det rene luft der er dernede. Man da vi stak ind bændende træpind ned i posen slukkede den. 1) Det jeg ikke forstår er hvorfor den slukkede?? HÅ... -
Lyntjek af aflevering
ForumindlægHejsa, har lavet en aflevering om energi og ellære, som jeg godt lige vil have tjekket igennem i tilfælde af at jeg måske har misforstået opgaverne eller sådan noget. Det drejer sig specielt om opgave 1b og 3b. Se vedhæftet fil for .docx hvis du ikke har det nye word så prøv det her link: dl.d... -
kilder i historie - er det nødvendigt?
ForumindlægHey. Jeg skriver i fysik og historie om raketter, hvor jeg i historie skriver om Cubakrisen. Til det vil jeg spørge om det er nødvendigt at inddrage kilder på den måde at man citerer dem? Jeg mener - jeg har bare skrevet i fodnoten at diskussionen er lavet ud fra de og de breve fra brevudveksl... -
Mulighed for at øge karaktergennemsnit efter Gymnasiet?
ForumindlægHej alle Jeg håber virkelig I kan hjælpe. Jeg vil gerne vide om det er muligt for mig at øge mit karaktergennemsnit efter gymnasiet. Og om jeg for eksempel godt kan tage et fag på samme niveau som i gymnasiet fx: jeg har fysik B nu og ender med en dårlig karakter, kan jeg så godt tage det på B-n... -
Varme (haster kind of)
ForumindlægOkay. Så jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen i fysik og jeg har 24 timers forberedelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an... Det er ærligt talt en af de sidste emner jeg ville trække :) Varme Stikord: Temperatur, energiformer, effekt, varmekapacitet. ... -
LASER ö hjjjælp det haster :(
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med min fysik opgave, - hvor den ene opgave siger : Figuren viser et energiniveau diagram med grundtilstanden og de relevante exciterede tilstande for en gas i en laser. a) bestem bølgelængden af den udsendte laserstråling. hvordan gør jeg - også selvom figuren d... -
alfa-henfald?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigitg kan finde ud af. Håber I kan hjælpe mig Opgaven lyder sådan: Kvanefjeldet ved Narssaq i Grøndlad indeholder urabmalm. Naturligt forekommende uran består af 99,3% U-238 og U-235. Begge isotoper er a-aktive. Opskriv reaktio... -
Temperaturændring!
ForumindlægJeg er ked af at sidde med det så sent men jeg kan ikke forstå mine resultater ... Opg er vedhæftet.. Spørgsmål 12: Hvis jeg udregner temp-ændringen ud fra de to ligninger burde resultatet vel ligne hinanden? Eller hvordan? Det ene giver 8.84 den næste giver 88,4.. Kommaet er jo bare rykket... -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
Elektroner i Co2/kuldioxid
ForumindlægHej. Vi står med en opgave, hvor vi skal forklare om Co2 ned til mindste detalje. Hvor mange elektroner er der? Hvordan er deres bindinger osv. vi vil gerne have en nøjagtig beskrivelse af det, men vi kan ikke rigtigt finde noget omkring det. Er der nogle af jer, som er helt vildt gode inden for ... -
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Lommeregner.
ForumindlægHej. Jeg skal regne noget fysik ud på min TI-89, og den vil simpelthen ikke fungere. Jeg skal regne: Ø = tan^-1(55cm/132cm) Og det bliver ved med at give 0,39 grader, selvom jeg ved at det skal give omkring 22 grader. Kan det have noget med lommeregnerens indstilling at gøre? -
Snorkræfter: luftpudebænk, N2
ForumindlægHej. Har et spørgsmål til en opg. vedrørende Newtons 2. lov. Se http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/mekanik_webmappe/mekanik_3.htm ved overskriften "Snorkræfter: luftpudebænk" Jeg forstår ikke ligning MEK(3.12). Altså hvorfor er Fres=m2*a=m2*g-Fs? Hvorfor er den ikke bare m2*g? -
Hjælp elektrokemi/batteri
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere studieretningsopgaven omhandlende batterier i fagene fysik og kemi... Men da vores lærere er meget dårlige til at fortælle os hvordan vores opgave skal se ud, vil jeg spørge om der er nogen her der måske har nogle gode råd/tips eller gode hjemmesider jeg kan besøge.. ... -
Hjælp batteri
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere studieretningsopgaven omhandlende batterier i fagene fysik og kemi... Men da vores lærere er meget dårlige til at fortælle os hvordan vores opgave skal se ud, vil jeg spørge om der er nogen her der måske har nogle gode råd/tips eller gode hjemmesider jeg kan besøge.. ...
