Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17081 til 17100 af 33698
-
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor... -
Enhedscirkel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare enhedscirklen, og hvordan den muligvis kan forklares til en mundtlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Hvad er en funktion???
ForumindlægHej alle. Jeg har frygteligt brug for lidt hjælp, da jeg snart skal have matematikprøve, og absolut intet forstår af funktioner! Jeg har virkelig forsøgt, men det trænger ikke rigtig ind i knolden på mig ;) Har naturligvis allerede tjekket nettet for forståelsens skyld, men intet har det hjulpet!... -
srp
Forumindlæg -
Ekspotentialfunktioner
ForumindlægEn ekspotentialfunktion er givet ved formlen y(x)=b*ax Hvor b angiver skæringen af y-aksen ved x=o Hvorfor må b ikke være negativ? Det ville give os en ekspotentialfunktion som er en spejling af den samme ekspotentialfunktion bare "over" x-aksen i stedet for "under" den -
Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå følgende: Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen. T-fordelingen vil jeg anvende til at kunne sige noget om en fordeling udfra en stikprøve, f.eks. middelværdien i en stikprøven svarer til middelværdien i populationen. χ2 - fordelingen vil... -
matematikprogrammer etc?
ForumindlægHej Alle,Jeg er lige begyndt på Mat A-niveau og leder efter et godt computerprogram, der giver træning og øvelse i at regne opgaver - så jeg er forberedt til fingerspidserne til Xamn.Er der nogen kender et sådant program eller har andre forslag til hvordan man bedst kan forberede sig til eksamen?... -
Ja ja ja.. .Nu er jeg her igen... Suk.
ForumindlægJa... Det er mig igen... Undskyld... Undskyld undskyld undskyld.. Men nu jeg alligevel er her spørger jeg altså.. Jeg har denne ligning vidst nok 2.grads.. x(x-3)(4-2x)=0... Nogen der vil hjælpe og kan forklare hvordan de gør? -
ET simpelt stykke, men alligevel! :-S
ForumindlægEn vinkel med toppunktet i centrum af i en cirkel (en såkaldt centervinkel) er 0,8 rad. Hvor lang en bue spænder vinklen over, hvis radios i cirklen er 7 cm? Mit bud: (pi/180)·x=0,8⇔x=(180·0,8)/pi=45,84 grader som følge af r=7cm medfølger dette 45,84·7=320,86 grader? :S -
partikler
ForumindlægPartiklens acceleration a til tiden t er givet ved a=(dv)/(dt)a)partiklens acceleration til tiden t=4 jeg har så aflæst på figuren at v er 5skaljeg bare ikke dividere 5/4=1,25???b)partiklens hastighed, når dens acceleration er o,5...den kan jeg ikke finde ud af...er t så bare det samme..skal jeg... -
Integration og bestemmelse af arealet under en graf
ForumindlægIndenfor emnet "integration" hvordan er det muligt at finde arealet under grafer? -
matematiske beviser, sikre??
Forumindlæghej er de matematiske beviser vi lærer i 1.g som fx direkte bevis , induktionsbeviset osv. 100% sikre?? eller kan der være undtagelser??mange tak :) -
Maple
ForumindlægHvordan kan jeg få maple til at vise hele udregningen, og ikke kun svaret? -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B's 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule! -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Undervisning og eksamner på engelsk
ForumindlægJeg skal til sommer påbegynde mit sidefag, og overvejer meget at vælge erhvervsøkonomi. På 3 og 4 semester vil jeg skulle have fag på kandiaten i økonomi, og i disse to fag vil undervisningen og eksamenerne være på engelsk. Jeg er ikke ret god til engelsk, men forstår nogenlunde at læse engelsk ....
