Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 17101 til 17120 af 47497
  • B1019 2 funktioner f og g

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave hvor 2 funktioner er givet A) Bestem De definationsmængden for den sammesatte funktion B) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f(g(x)) i punktet P(2,f(g(2)) jeg er helt væk jeg ander ikke hvordan jeg skal gøre er der en der kan hjælpe med denne opgave.
  • billedanalyse

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen der ved hvilken metode man bruger, når man laver en billedanalyse? På forhånd tak!
  • Fordelingsfunktion

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare hvad en fordelingsfunktion er, og jeg har indtil videre fundet frem til noget med at fordelingsfrekvensen kan bruges / er med til at bestemme p-værdien, men jeg forstår det ikke helt. Er der eventuelt en der kan forklare det lidt nærmere?
  • indekstal

    Forumindlæg
    Hej Jeg håber nogen kan hjælpe, og tak til enhver hælp. ( billedet er vedhæftet f indekstal ) 1) Vis, at antallet af udenlandske overnatninger i gennemsniten er faldet med 3,2% om året i perioden 1992 til 2013. 2) Beregn antallet af danske overnatninger i 2013.
  • projektioner

    Forumindlæg
    hej er der en der kunne forklare hvad projektioner er da det er svært at finde noget om det
  • Halveringskonstant

    Forumindlæg
    T½=ln(½)/-k (tal fra min opgave indsættes) 347=ln(½)/-k (et k udtrykt positivt skal findes) -k=ln(½)/347 k=0,002^-1 Hvorfor gælder sidste led af min udregning? Hvor k bliver posotiv og resultatet oplyftes i minus første?
  • hvad betyder denne fejl?

    Forumindlæg
    hvordan fikser man dette problem? se vedhæftet fil.
  • intervalmidtpunkt?

    Forumindlæg
    hvordan beregner man intervalmidtpunktet for intervallet 10-40? og er der en der lige hurtigt kan forkare hvad en interval egentlig er? på forhånd takkk...
  • Bionomial (a,b)

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan forklare mig hvad bionomial (a,b) er? Og hvordan det bruges Tak på forhånd!
  • SSO-Oversættelse fra Engelsk til Dansk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Håber der er nogen der vil hjælpe med at oversætte det nedenstående til dansk: Then the partial derivative is the rate at which production changes with respect to the amount of labor. På forhånd tak
  • Dansk Essay omkring en oplevelse? Hjælp

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har været i Skotland i 2 uger, og derfor har min lærer givet mig en opgave om at skrive et Essay omkring turen. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal skrive det? og hvad der er vigtig for et essay f.eks. På forhånd tak.
  • synopsis om finanskrisen på b-niveau

    Forumindlæg
    Af min lærer har jeg fået udleveret to artikler, og mit spørgsmål er nu om, at de skal bruges med citater i synopsen? Jeg har hørt, at den kun må være 3 sider, er det rigtigt? Og skal man skrive sine delkonklusioner ligesom i AT eller skal man bruge de taksonomiske niveauer? På forhånd tak :-)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Nogen der har tid til at rette min engelsk for grammatiske fejl`? På forhånd tak ------------------------- Howard is the main character in the story called “The Murderer”, written by Julian Symons. Howard is fifty-three years old, just become a widower. One of his values was he enjoyed sports p...
  • Årsprøver og eksaminer

    Forumindlæg
    Er der et fast antal årsprøver + eksaminer man skal op i? Fx skal jeg til årsprøve i skr dansk, eng, bio og mat (pga. studieretning), mens andre kun skal op i dansk og eng. Betyder det så, at jeg skal op i færre mdt. årsprøver og eksaminer? Hvad så, hvis jeg kommer op i tre mdt. eksaminer, slipp...
  • Søger projektion opgaver..

    Forumindlæg
    Jeg søger nogle projektions opgaver så jeg kan forbedre mig i disse typer.. Nogle som har nogle liggende, eller kender steder jeg kan finde nogle med facit.
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Jeg ville bare lige høre om, der var nogen der har nogle gode råd i forbindelse med terminsprøver?Jeg har nemlig terminsprøverne i hele næste uge
  • HHX fagpakke (GSK)

    Forumindlæg
    Hey Overvejer at tage HHX, når jeg har afsluttet Gym kan jeg jo tage den på ½ år. Men, hvor stor forskel er der reelt på de to linier der bliver udbudt. Hhv. HHX fagpakke A (finans/pengeinstitut) og HHX-fagpakke B (revision/shipping)? Vil det have nogle konsekvenser for fremtidige job? Og hvordan...
  • Rettevejledning?

    Forumindlæg
    Hi! Er der nogen, som ved, om der er et sted på nettet, hvor man kan finde rettevejledning til færdighedsregning FSA 2007 ?
  • definition

    Forumindlæg
    hvad er definitionen af en differentialkvotient ?
  • Kan man lave sumkurve over et U-Grupperet observationssæt?

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil bare spørge om man kan lave en sumkurve over et U-Grupperet observationssæt? på forhånd tak.