Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17141 til 17160 af 20599
-
Skal op om 2 timer- hjælp
ForumindlægHey jeg er virkelig gået i stå med hensyn til fagets muligheder og begrænsning. skriver i Samfundsfag A og religion A. så mit spørgsmål er, hvad er Hermeneutikens begrænsning? Jeg har skrevet : Selvom fagene arbejder godt sammen så har de deres begrænsninger. Samfundsvidenskabens begrænsning li... -
Antal A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej derude (-; Jeg skal her efter sommerferien starte på gymnasiet. Jeg har valgt en naturvidenskabelig linje der hedder Mat A/ Fys B/ Kem B. Jeg har nogle spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på: - Er det en hård linje ? - Har jeg mulighed for at få engelsk på A-niveau? -Har jeg... -
Synopsis - AT
ForumindlægKære Studieportal, Sidder pt. med et AT (Samfundsfag - MAtematik) forløb omhandlende: "Den danske velfærdsstat i fremtiden". Min fokus område er livstilssygdomme, altså primært fedme. Til det skal jeg lave fremskrivning på en lang række data og tal omkring det. Dertil er mit spørg... -
Protektion og parlamentarisme
ForumindlægHej! spørgsmål 1 Nu skal I høre; jeg så EU-debat på TV 2 i aftes, og politikerne brugte et ord, protektion mener jeg nok det var, er der nogle her der kan forklare mig ordrets mening, og i visse sammenhæng det bruges i? spørgsmål 2 Jeg skal op i samfundsfag, og jeg og jeg er nået til emnet, hvor ... -
AT om grænser
ForumindlægHejsa, jeg har i mit AT forløb valgt at skrive i fagene samfundsfag (B), og psykologi (C), hvor jeg vil skrive om de grænser de unge udlændige i Danmark har, da deres kultur og religion sætter grænser for hvad de må og ikke må. Så ville jeg bare høre om der er nogle som har nogle gode ideer til ... -
Ide-historie htx opgave om ideologier og menneskerettigheder
ForumindlægJeg er blevet stillet en opgave inden for ide-historie om ideologier og menneskerettigheder. Opgave lyder således: 1. Redegør for den første generation af menneskerettigheder. Inddrag en redegørelse for og relatering til liberalismen og dens historiske kontekst. 2. Redegør for den anden generat... -
AT16- global opvarmning
ForumindlægHej! jeg skal aflevere min AT synopsis om fire dage og føler mig virkelig på skideren. Jeg har aldrig rigtig lært hvad AT gik ud på, men fik selv læst mig frem til en forståelse, dog efter jeg havde valgt emne og fag. Jeg valgte fagene naturgeografi B og samfundsfag A, da jeg ville skrive om køer... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
(AT)Sprogfag - samfundsvidenskabelig?
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt grænsen går imellem faget samfundsfag og de sprogfaglige fags brug af samfundsvidenskab? Og hvilke muligheder ligger der i udarbejdelsen af emnet San Francisco 1906 i fagene Naturgeografi og engelsk? Er total i tvivl og min lærer bliver ved med a... -
AT eksamen guldkorn
ForumindlægEr der nogle som har nogle guldkorn man kan få frem til AT eksamen? Mine to fag er Engelsk og Samfundsfag, hvad kan jeg fx sige om deres samspil til at belyse min sag (min sag er FN's svigt i Sudan. Jeg har bla. lavet en filmanalyse af en dokumentar om katastrofen i Sudan) Men o... -
Ekstra litt. til samf eksamen?
ForumindlægHej alle Er der nogen der ved om man til Samfundsfag A eksamen skal finde yderligere litteratur på nettet eller andre steder til sin synopsis, eller om man udelukkende skal bruge de bilag man har fået udleveret. Har nemlig kigget på undervisningsministeriets hjemmeside og der står: "Eksamina... -
Abduktion
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, så jeg forsøger at læse mig op på fagenes (for mit vedkommende samfundsfag og filosofi) metoder. Jeg er dog stødt på et lille problem med abduktion. Nogle forklaring tyder på, at man ved abduktion arbejder med en hypotese, der er sandsynligt, me... -
Matematiske modeller..
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er n... -
Synopsis velfærdssamfund og velfærdsstaten
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at lave en synopsis om vefærdssamfundet og velfærdistaten her er mine tre undersørgsmål. Mit problem er at jeg har brug for hjælp til min indledning og min problemformulering. En sød sjæl der kan hjælpe mig :D - Redegør for hvilken velfrædsm... -
Hjælp supplering
ForumindlægHej derude! Jeg har et lille problem lige nu, jeg går i 1.g, og har fået af vide her fornylig, at jeg ikke skulle op i samfundsfag (C) alligevel. Problemet er at jeg har fået 4, men er det et problem, hvis jeg nu skal på ind på universitetet i fremtiden. Det er kun et 4, resten er en 10 -12... -
Fysik og Historie
ForumindlægHej... Jeg skal til AT eksame i morgen og har lidt problemer med metoder. Jeg har i mit arbejde med vindmøller og aerodynamik benyttet to bøger, der gav en historisk oversigt over udviklingen af vindmøllen i danmark.. Ydermere har jeg benyttede internet sider til at finde information om vindm... -
Studere i Canada
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 15 år, som stod og funderede lidt over min fremtid. Jeg vil rigtig gerne læse psykologi i Canada, men er det overhovedet realistisk? Hvordan får jeg råd til det og diverse? Nogle der vil guide mig lidt? Jeg skal til at starte på gymnasiet med studieretningen Engelsk (A)... -
AT mad og mennesker kemi
ForumindlægHej. Jeg skriver AT 6 med emnet 'mad og mennesker'. Jeg har fagene kemi og samfundsfag, og har valgt at se på kemi/tilsætningsstoffer i fødevarer, og den manglende sikkerhed angående tilsætningsstoffer. Mit problem er, at det virkelig er svært for mig at finde noget konkret at bruge kemif...
