Almen studieforberedelse (AT)

AT16- global opvarmning

27. marts 2016 af anne866p (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! jeg skal aflevere min AT synopsis om fire dage og føler mig virkelig på skideren. Jeg har aldrig rigtig lært hvad AT gik ud på, men fik selv læst mig frem til en forståelse, dog efter jeg havde valgt emne og fag. Jeg valgte fagene naturgeografi B og samfundsfag A, da jeg ville skrive om køernes indvirken om den globale opvarmning. Dog mente min lærer at det var svært at få samfundsfag på. 

Da overemnet er grænser skriver jeg nu og grænsen for den temperaturstigningen, som er blevet fastsat på 2 grader, siden den førindustrielle tid. Min problemformulering lyder: er det muligt at holde den globale temperatur på under to grader siden den førindustrielle tid?

problemet er bare at jeg føler jeg er på skideren og at det er totalt uoverskueligt. Jeg fik ikke lavet problemformulering eller underspørgsmål men mine lærere inden ferien, og har derfor skulle lave dem selv hvilket jeg synes er svært, da jeg føler emnet er kæmpe stort! Jeg har dog fået lavet mine to første underspørgsmål, som lyder:

1) hvorfor er den globale temperatur steget siden den førindustrielle tid?

2) hvad er konsekvenserne ved den globale opvarmning?

jeg skal have noget samfundsfag ind over, men har virkelig svært ved hvad det skal være - også i forhold til samfundsfaglige metoder. Min lærer snakkede om noget med sammenligning af realisme og idealisme indenfor international politik. Jeg tænker selv, noget med hvorfor det har været svært at komme frem til en fælles miløaftale, hvor man kan forklare spilteorien. 

Jeg kunne virkelig godt bruge et klogt hoved, så hvis der er nogle der har nogle forslag?

Jeg har helt overvejet om jeg skal lade være med at aflevere min synopsis eller aflevere noget der er lort, så jeg har bedre tid til at sætte min ind i mit emne... eller høre min skole om jeg kan få udsat en afleveringsdag for synopses, eller gå året om. Synes virkelig ikke at mit projekt er blevet særlig godt, hvilket er skide stressende, når man skal til eksamen, hvor man skal kunne vise meget tydeligt at man har brugt fagets metoder... hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2016 af Musicboiler (Slettet)

Hej Anne - har jeg mulighed for at kontakte dig over facebook?

mvh Anders


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det er nu nok ikke relevant længere, men jeg vil da gerne hjælpe med den naturgeografiske del. 


Skriv et svar til: AT16- global opvarmning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.