Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17161 til 17180 af 156338
  • Hjælp til at forstå!!

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne have hjælp til at helt forstå hvad der sker i denne opgave… Dette oplyses: f(a)= x^2 => f’(a) = 2x jeg skal nu finde den lineære tilnærmelse hvor man bruge denne formel Delta (a) = f(a+dx)-f(a) Ved at indsætte oplysningerne i denne formel får man Delta (a )= f(x^2+dx...
  • mængde matrix

    Forumindlæg
    For ethver a tilhørende R betragtes matricen: S(a) = a 1 a+1 1 a 1 a 1 1-a L = {a tilhørende R | S(a) er regulær/invertibel} Bestem mængden L. Hvordan griber jeg det an?
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal reducer en opgave som hedder a^3/a^3+a^2b + b/a+b Nogle idéer til hvordan man gør dette? På forhånd tak
  • Musklens funktion! Vigtigt!

    Forumindlæg
    Nogle der har noget om musklens funktion?? bare nogle linjer om det??
  • TRANSPORTTYPER

    Forumindlæg
    hvad er diffusion,faciliteret diffusion, osmose og aktiv transport.
  • plz plz hjææælp

    Forumindlæg
    Nogen der er rigtig sød at hjælpe mig?? Please… har virkelig brug for hjælp!!!!Nogen der kan giv mig eksempler med kombinationer? Kan virkelig ik find ud af det…Mange tak på forhånd. MOLLY
  • NV

    Forumindlæg
    hvordan redegøre jeg helt præcist for det her : Redegøre for følgende: Hvad er fotosyntese? Hvad er respiration? Hvad forstår man ved C-kredsløbet? hvordan kan jeg f.eks. analysere resultater på en meget nem/overskuelig måde?
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej med jer,Jeg har for en gangs skyld et ganske let spørgsmål..Hvad hedder det "blodtypebestemmelses-kort" man bruger til at bestemme sin blodtype??Lille, men vigtig detalje ;-)
  • Vær sød og hjælpe mig :-D

    Forumindlæg
    Efter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen??
  • Homo/heterozygotisk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvad homozygotisk og heterozygotisk er? Det er i forbindelse med en rapport, og enten har læreren ikke forklaret det, eller også har jeg siddet og sovet i timen, for jeg har ikke taget nogle noter om hvad det er.
  • Replikation/ transkription

    Forumindlæg
    Hej Nogen der gider fortælle mig forskellen på replikation og transkription?
  • Brev til månen - Ib Michael

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål til, hvilke stoffer hovedpersonen eksperimenterer med i romanen? Håber nogen, der har læst den eller kender nogen der har kan huske det. :)
  • Skaber religion racisme?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har et spørgesmål som lyder" skaber religion rasicme" i må gerne komme med jeres agurmenter om det gør eller ej.
  • hjælp! tværfaglig matematik og?

    Forumindlæg
    hej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o...
  • "Over gødning"

    Forumindlæg
    Sidder lige og skriver rapport om næringssaltes betydning for algevækst.Det viser sig at nitrat kun fremmer planters vækst til en vis grænse. Men hvorfor egentligt det?Er det pga. af osmose =? eller noget helt andet?(jeg formoder at nitrat også kun fremmer væksten af alger til en vis grænse)
  • Gæringsproces

    Forumindlæg
    Hej Vi har fremstillet Mjød. Det er en gæret blanding af vand og honning. Jeg har fundet ud af at Honning består af: Fructose: 38 g Glucose: 33 g Saccharose: 2 g Hvad er så reaktionsskemaet for min gæringsproces? er virkelige lidt forvirret, håber i kan hjælpe mig. med forhånd tak
  • Alkohol

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med min store opgave her på HTX, om hvordan alkohol påvirker visse områder i menneskets hjerne. Jeg tænkte derfor om I herinde, kendte til nogle links, hvor man har afprøvet alkohol af på fx forsøgspersoner og set hvordan deres hjerne bliver påvirket eller fx dyr? Nogle faglig...
  • Rygning?

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare hvad det er dernøjagtigt sker med hjertet under rygning?
  • Differentialregning :-)

    Forumindlæg
    Jeg har fået det spørgsmål at besvare: hvad man anvender differentialregning til og hvorfor det er vigtigt? Da jeg ikke lige kan gennemskue spørgsmålet og det sjovt nok ikke kan findes i bogen, har jeg prøvet at spørge inde i dette forum. Håber i hvertfald der er nogen der ved det, og vil hjæ...
  • AT - årsprøve!

    Forumindlæg
    hvordan foregår AT-årsprøven .. mine lærere har ikke været særligt klare i deres formuleringer, så er på bar bund ... Hvad er vigtigt at komme ind på .. og må man overhovedet genfortælle det i ens synopsis ?!