Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17161 til 17180 af 114887
-
Hjælp til radioaktiv stråling
ForumindlægVi er startet på et nyt enme, og vi har fået stillet et spørgsmål som lyder: Forklar hvorledes absorption af radioaktiv stråling kan beskrives ved en eksponentiel model. Er der en eller flere der måske kan forklare mig dette, for har lidt svært ved dette emne På forhånd tak og fortsat god we... -
pH for Fe3+(aq) og Al3+(aq) ???
ForumindlægJeg er næsten færdig med min aflevering, men så støder jeg på en grim opgave. Hvad er pH i en 0.025 M Fe3+(aq) opløsning? b) Hvad pH i en 0.025 M Al3+(aq) opløsning? a) Jeg har prøvet at kigge i min databog og der står kun informationer som jeg kan bruge om Fe(H2O)63+ Kan man så sige Fe... -
Linære diff. ligning
Forumindlæghejza, Jeg har prøvet og prøvet og prøvet mange gange at finde den fuldstændige løsning til denne linære diff. ligning dx/dt + 3x = 9t Jeg har prøvet at integrere 3x og 9t og bagefter satte dem lige med hindanden, men det er forkert...Er der nogen der kan/vil hjælpe mig? -
Reaktionsskema
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med en kemi journal, hvor jeg skal skrive et reaktionsskema mellem ethanal og 2,4-dinitrophenylhydrazin. Indtil videre er jeg kommet til: CH3CHO + C6H3(NO2)2NHNH2 ---> Jeg kan ikke rigtig komme videre derfra, da jeg ikke lige kan se eller ved, hvilke ... -
Smeltepunkt
ForumindlægHvorfor har MgO højere smeltepunkt og kogepunkt end MgCl2? -
Differentialligning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forklare HVAD en differentialligning ?? Mange tak for hjælpen :) -
Korrekt?
ForumindlægEr dette korrekt? f(x)=2(1-(1/x)) / x(x-1) f`(x)=2/(x^2) -
Serieforbindelser
ForumindlægHjælp hvad for nogle ting anvender man som hvor det er en serieforbindelse -
Ferrion og ammonium og cerium nitrat
ForumindlægHej folkens Er der nogle af jer der kan skrive reaktionsligningen op for (Reaktion mellem ferrion og ammoniunm og cerium nitrat) Jeg kan ikke finde ud af det FeSO4,7H2O+(NH4)2Ce(NO3)6 --> -
Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægHej. Er der nogen der vil være min redning og være en engel at rette en tysk oversættelse igennem? Det ville virkelig betyde meget. Bitte. =D -
Orbit BA
ForumindlægHej.. Er der nogen der ved hvor jeg måske kan finde en facitliste for bogen Orbit BA...? Eller er der måske nogen der har bogen så jeg ka spørge til en opgave..? det er en opgave vi ska aflevere, så ville være meget taknemelig for hjælp.. På forhånd tak.. -
Grundmængde
Forumindlægx^2-4x=0 Er grundmængden alle reele tal eller? -
fællesnævner for 2/7, 3/2, 1/3=?
Forumindlægfællesnævner for 2/7, 3/2, 1/3? Evt. Metode til at beregne dette? -
Resulterende kraft på en ladning
Forumindlæg13 ens ladninger sidder i hvert hjørne i et 13-sidet polygon. Hvad er den resulterende kraft på en ladning i midten af polygonet? Mine egne tanker: Jeg ville enormt gerne sige Fres = 0 af symmetrigrunde, men jeg er ikke sikker på om man kan det. For et 12-sidet polygon ville det selvfølgel... -
Nytårsforsæt
ForumindlægJeg har som de fleste andre danskere lavet nogle nytårsforsæt (som jeg sikkert ender med ikke at holde). Jeg opsummerer Jeg vil ALTID lave mine lektier Jeg vil forbedre de fleste af mine karakterer fra 7 til 10 Jeg vil begynde til sport Jeg vil i denne blog holde rede på om jeg r... -
diskussions længde - SSO
ForumindlægHvor meget skal diskusionen fylde ud af de 15 sider, hvis hovedvægten skal være på analyse og fortolkning? -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet siges at Matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Hvordan skal det forstås? -
Balancering
ForumindlægKan denne balancering passe? HCl + NaOH -> NaCl + H30 Og er forholdet her ikke 1:1 ? -
Exciteret tilstand og kernemasse
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med en opgave 5 b fra studentereksamen maj-juni 2006 - fysik højniveau? Der står: Lige efter betahenfaldet er nogle af de dannede 12C-kerner i en exciteret tilstand, der ligger 1,22pJ over grundtilstanden. Begrund med udgangspunkt i kernemasserne, at en 12C... -
en keglestub
ForumindlægVolumenet V af en keglestube er med højden h og radius R i grundfladen og r i topfladen er : V = (1/3)*p *h *(R^2+r^2+r*R) Radius i topfladen er halvt så stor som radius i grundfladen. a) Udtryk volumenet ved højden og radius topfladen . b)Udtryk radius i topfladen ved volumenet og højden ...
