Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17161 til 17180 af 18649
-
SRO Kemi B Hvilke emner er relevant at skrive om?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en SRO på KEMI B og FYSIK B Jeg er virkelig dårlig til kemi og kunne godt tænke mig at få en smule hjælp med hvad der kunne være relevant at tage med. Jeg har vedhæftet en fil med de emner han har forslået. Det skal fylde ca. 3 sider. Her er Opgaveformulering: Formålet med ... -
impulsmoment
ForumindlægHej jeg har et spørgesmål om en svær fysik opgave. Jeg har selv nogle tanker, men er ikke sikker på om de er rigtige. til opg. a) den samlet impuls momentet før støde mht. til punkt P, har jeg tænkt mig at sige L=m*u*l efter stødet vil jeg mene at I=Istangen+Ikugler og for stangen er den angiv... -
Strøm :)))
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der gerne vil være søde og hjælpe mig med følgende fysik opgaver: 1) I en elektrisk ledning til en brødrister går en strøm på 2 A. a. Hvor meget ladning strømmer gennem et tværsnit af lederen på 5 minutter? b. Hvor mange elektroner er det? 2) I løbet af 3 sekunder... -
selvstændigt fysikprojekt - varmeledningsevne
ForumindlægJeg skriver selvstændigt projekt i fysik, hvor jeg skal bestemme varmeledningsevnen for en flamingokasse. Hertil skal jeg bruge formlen: k=Q/t*(d/A(Tvarm-Tkold)) hvor k er varmeledningsevnen for materialet, og Tvarm-Tkold er temperaturforskellen, mens Q/t er mængden af varme der ledes over tiden... -
Vindmøllerne i Hywind flyder på havet
ForumindlægHej jeg fik følgende spørgsmål til fysik skriftlig eksamen og ved ikke om jeg besvarede spørgsmålet rigtigt. Kan I evt. hjælpe? Opgavens ordlyd: Vindmøllerne i Hywind flyder på havet. I roligt vejr flyder en vindmølle stabilt på havet. På grund af bølger stikker vindmøllen på et tidspunkt 1,2 ... -
Gange parenteser samme og isoler t
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
Gange parenteser samme og isoler t
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
Kvote 1 (manglende fag)
ForumindlægHej. Er det sådan, at man godt kan søge kvote 1 selvom man mangler nogle af de fag el. mangler et niveau for at opfylde adgangskravene. Kan man stadig så søge kvote 1, eller SKAL man opfylder alle adgangskravene. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at søge medicin (ikke år), men til næste år. Jeg ... -
Hvor jeg for mange fag har man i 2.g?
ForumindlægHej. Jeg har endelige fået mit skema tilbage, hvor jeg så kan se min nye fag. Det viser, at jeg har 12 fag?! Hvilket jeg synes, er ret meget. Sidste år havde jeg 2 c-fag, fysik og mediefag, og nu kan se at har fået 4 nye fag. Naturgeografi, Kemi, oldtidskundskab og religion. Er det normalt, jeg s... -
Vinkøler (Fysikopgaver - Obligatorisk niveau HF-tilvalg)
ForumindlægHej - vi skal løse denne her opgave i fysik, som vist har noget med varmefylde at gøre :-) Håber på hjælp, fordi jeg har siddet og prøvet, men synes bare mine gæt lyder utroligt dumme :-( Opgaven lyder: a) Forklar, hvordan vinkøleren virker. Her skal man se på deskriptionen på et vinkøle... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
AT årsprøve- rejser, opdagelser, forandring, ny viden
ForumindlægHej Jeg har i AT emnet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden", hvoraf jeg har valgt at fortælle om Titanic. De fag, jeg bruger er historie og fysik. Jeg har 4 problemstillinger: Hvordan kommer samfundets klasseinddeling til udtryk på skibet? Kan Titanic’s forlis ses som ... -
Emission og absorption
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig fysik c-b niveau. Jeg har et spørgsmål omkring kernefysik. Jeg skal kort redegøre for: -Emission og absorption - De forskellige kernereaktioner Mit bedste bud på emission og absorption er ved absorption optager en elektron et foton og springer fra inderste ele... -
Navngivelse
ForumindlægHej med jer Jeg skal (desværre) op i fysik og kemi, og en af spørgsmålene som jeg må forberede mig på er navngivlese af alkaner. Jeg tror jeg har fattet det rigtigt, men for at være sikker vil jeg gerne spørge et geni indenfor kemi om jeg virkelig har forstået det rigtigt. Jeg har fundet to ... -
AT-HJÆLP TILBYDES. HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægNu nærmer det sig jo eksamens-tid, og mange af jer skal nok op i AT. Jeg blev selv student sidste år, og tilbyder i år hjælp i AT. Jeg bor i gentofte, og tager 150 kr i timen. Hvis du har en anden mundtlig eksamen, du også kunne tænke dig hjælp til, skal du være velkommen til at skrive. Jeg h... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, På nuværende tidspunkt er jeg igang med min farmaciuddannelse på universitetet. Jeg afslutter min bachelor om 1 år. Da jeg har brug for penge og har fået en masse fritid, så vil jeg gerne tilbyde privat lektiehjælp. Dette kan ske Online men også i hjemmet, hvis der er tale om Odense. Jeg hj... -
Bestemmelse af densiteten af sprit - Archiemedes lov.
ForumindlægHej SP. vi har lavet et forsøg i fysik, hvor vi skullle eftervise archiemedes lov . 1. øvelses formål er at benytte Archimedes lov til at bestemme densiteten Aluminium og sprit. Bestemmelse af densitet for Al og sprit. Øvelsens udførelse: Denne del af øvelsen viser en meget præcis måde at bes...
