Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 17201 til 17220 af 39386
-
Rumgeometri i praksis!?
ForumindlægI forbindelse med mundtlig mat-A eksamen ville jeg høre om der er nogle forslag til rumgeometriens anvendelse i praksis?? -
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
Variabler optimering
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med!? Afhængige og uafhængige variable. Hvordan og hvorfor opstiller man en række variable og får dem koblet i kraft af f.eks. nogle givne betingelser. Hvilken rolle spiller en funktion her? Her skal svares i forhold til optimering ?? -
rigtig eller forkert?
Forumindlæg2. Månerne Cressida og Desdemona er to af Uranus’ mindre måner. Cressidas middelafstand til Uranus er 61780 km. Omløbstiden for Desdemona er 0,474 døgn. Beregn Cressidas omløbstid. 4102889^0.6676·0.47 døgn=118.8508802 døgn Beregn Desdemonas middelafstand til Uranus. 0.474 døgn&time... -
Matematik hjælp SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP gøre rede for udligningen af keplers 1. lov. Er der nogen der kan svare på hvad det vil sige at "gøre rede for udligningen" modsat hvis jeg bare udligner den "normalt"? Vh -
Potentiel v Potensiel?
ForumindlægHej alle jer matematik nørder! :) står her til morgen og har en diskussion med min matematik lærer om det hedder Potensielle funktioner, eller om det hedder Potentielle funktioner? for når man søger på potensielle kommer der ikke specielt mange links frem ved et google seach, og den siger også ... -
Solens og jordens radius
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan man beregner Solens, og Jordens radius? -
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
bakke :(
ForumindlægHvis en person kører op af en 87 meter høj bakke. kan man så beregne det arbejde det kræver at komme op på toppen af bakken ? -
tygdekraften og ligevægt
ForumindlægJeg er i gang med mit studieretningsprojekt her i 3.g og har fået dette spørgsmål jeg ikke forstår: Beregn tygdekraften mellem en stor og en lille kugle når systemet er i ligevægt. Nogen der kan hjælpe med hvad det vil sige når det er i ligevægt? -
Stjernen CW Leonis, haster :(
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg kun har løst den første del, men kan ikke løse del nr. 2.. ved fusion af to kerner af ^(12)C i stjernens indre kan der dannes en kerne af ^(23)Na. b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop én proton ved... -
stofmængdeberegning
Forumindlægdavs, sidder med et ret enkelt problem.. Hvordan beregner jeg stofmængden (mol) af 3,12 ml AgNO3? -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Elektrisk kredsløb
Forumindlæghej, er der nogen der har en idé til et forsøg man kan lave under emnet "Elektrisk kredsløb" til FSA det må gerne være et lidt større forsøg - og noget der giver bonus hos censor :) -
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
fsa geografi
ForumindlægHey, i dag har jeg som udtræksfag trukket skrivtlig geofrafi, og det er jeg egentlig glad for. Er bare lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der ved hvilke ting man skal vide i geografi, ting der med stor sandsynlighed vil blive spurgt om og hvor jeg kan øve mig (en hjemmeside eller lign.)? Er ... -
elektrisk ladning
Forumindlæghvad er elektrisk ladning? -
Regression?
ForumindlægHejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben....
