Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 17201 til 17220 af 178710
-
Bestem a og b i en parabel
ForumindlægHej - hvordan løser jeg denne opgave? Den er uden hjælpemidler. Min tanke var at sætte koordinatsættene ind og x og y's plads og løse ligningerne med 2 ubestemte, men jeg synes ikke mit resultat giver mening. Mvh -
Find A*B matrice
ForumindlægHej, Ved i mon om man bare skal gange de to matricer sammen eller om dterminanten først skal beregnes? Har i ngoen forslag ?:) -
find værdierne af a og b
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg laver opgave b nogen der kan hjælpe? -
Bestem konstanterne a og b.
ForumindlægForskriften for f er givet ved Punkterne B(0,74; f (0,74)) og C(1,08; f (1,08)) ligger på en lineær del af grafen for f. Det oplyses, at funktionen f er kontinuert i x = 0,74 og x = 1,08. Hvordan finder jeg konstanten? -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej med Jer :-) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i dansk, (9. klasse) og har trukket emnet "Det moderne gennembruds tekster". Jeg er igang med at finde den tekst, jeg gerne vil analysere, men jeg har lidt svært ved det. Så jeg tænkte på, om der er nogle der har en anbefaling til... -
Dansk Eksamen - Synopseprøve
ForumindlægHejsa! :-)Vi skal i år på vores skole ikke have en almindelig og regulær dansk eksamen. Vi skal derimod have det der hedder en synopseprøve, hvilket går ud på, at jeg allerede i dag har trukket det hovedemne som jeg skal op i, nemlig "Religioner mødes".Nu ligger opgaven så i, at jeg sel... -
Eksamen samfundsfag C HHX
ForumindlægSidder og forbereder mig til eksamen i samfundsfag, og er hele tiden i tvivl om hvor meget jeg skal kunne uddybe de enkelte emner. Under statsmagtens tredeling og "sådan bliver en lov skabt" har jeg i mine noter skrevet et konkret eksempel...Men under Danmark og verdensøkonomien, har je... -
Hvad sker hvis man dukker ikke op til eksamen?
ForumindlægHvad sker ift su hvis man kommer ikke til eksamen ? Hej på tidspunkt, læser jeg to fag : en på gsk, som jeg skal bruge for at komme ind på uni, og biologi flex, som jeg tager bare for at få nok timer til su. Mit spørgsmål er: hvad sk... -
dansk eksame mdt
ForumindlægHej alle Er der nogen, der har været op i dansk eksame mdt??? Hvis ja, hvilke kritik har fået?? godt/dårligt??? -
AT samf/dansk (A)
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder. :o) Jeg sidder her og skal finde en problemformulering til AT-samfundsfag (A) og Dansk (A). Jeg tænker noget ala. industrialisering, ekspressionisme, samfundsudvikling samt menneskesyn --> udvikling i kunsten og litteraturen, noget Giddens med social arv osv. I dan... -
Flagstang og sikkerhedsafstand, Vejen til Matematik AB1+C , Speciel opgave, Side 249,(Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægI Vejen til Matematik AB1+C er overskriften Udfordrende Matematik 8, Jeg har vedhæftet en fil med opgaveteksten med tilhørende billed af stigen. Der er ingen facit til opgaven. Opgaveteksten Den knækkede flagstang. En 7 meter høj flagstang knækker i en storm, således at de to dele hænger samme... -
realisme eksam om 1 time haster
Forumindlægskal til eksamen om 1 time er der nogen der gider forklar om realisme -
Eksamens opgave 2003
ForumindlægHej..Er der nogen som kan sige mig navnet på den opgave som 3g'erne sproglig højniveau var oppe i, i Engelsk skkriftlig sidste år - maj 2003..På forhånd tak -
9. Klasse eksamen
ForumindlægHar har fået musikvideo og jeg skal fortæller om setting, og hvad er det nu lige det er? -
skriftlig kemi eksamen og konduktivitet
ForumindlægHej! skal snart op i skrfitlig kemi så ville lige høre eksperterne lidt ad... Behøver jeg at øve mig i ledningsevne opgaver? mht beregning af konduktivitet etc.? (Helge Mygind A1 s84-90)har nemlig ikke stødt på eksamenssæt der havde spørgsmål af overnævnte karakter? håber der er ngn der kan svare... -
24-timers eksamen: Naturens kredsløb
ForumindlægHej, jeg har lige trukket emnet Naturens kredsløb: Autotrofe organismer i min 24 timers biologi eksmanen. Opgaven ser således ud:- Lav en biotopsundersøgelse af det naturområde, som du har fået anvist og lav en mindre udstilling fra området.- Forklar med udgangspunkt i dine undersøgelse, hvad aut... -
Emne til skriftlig Engelsk Eksamen
ForumindlægHej. Hvilket emne tror i non-fiction teksten får til skriftlig engelsk(studentereksamen) i år? Nogen gæt? -
"hjælp" old eksamen
Forumindlæghej folkens jeg skal op i old på torsdag, og mangler noget hjælp til det opgivende: 1. Thukydid Krigerbegravelse i Athen incl. gravtalen og pesten 2. Thukydid Athen-Melos Platon Kriton 4. Faidon 5. Den gamle Oligark håber at nogen kan hjælpe pg komme med nogle gode råd... Tak på forhånd -
Engelsk eksame skriftlig
ForumindlægHej jeg skal op til engelsk årsprøve den 3. skriftlig. Jeg er i tvivl om grammatikprøven, hvilke områder regner i med man skal dykke ned i? Hilsen John p. -
Eksamen! Kirkekampen i DK i middelalderen
ForumindlægHejsa Har trukket diverse kilder fra Harald Blåtand og frem til jyske lov. Alt dette omhandler kirkens og kongens magtkamp. Er der nogen der har nogle gode ideer til perspektiveringer, problemstillinger eller andet der kan score points? Alle relevante noter, kilder og fx billeder modtages med k...
