Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17201 til 17220 af 20599
-
muligheder efter gymnasiet..
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg vil studere.. i starten kunne jeg tænke mig at være social rådgiver, men synes sociolgi også lyder spændende.. så lige at man også kan studere det i aalborg, men i kbh skal man vidst have 9 komma et eller andet for at blive optaget, hvad med i aalborg? også v... -
synopsis omkring krig og medier
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis i samspil mellem fagene religion og samfundsfag med overemnet "krig og medier". Jeg vil høre, om der er nogen der har nogen ideer til, hvilket emne jeg skal vælge. Opgaven skal omhandle en krig (eller krigslignende situation), og da det egne fag er religion, ... -
Matematik C til B - pensum?
ForumindlægHej alle derude! Jeg skal til at starte paa 3.G - stx. I den forbindelse har jeg faaet den glaede at skulle opgradere matematik fra C-B i forbindelse med opgradering af samfundsfag. Da matematik ikke frembragte den stoerste interesse i 1.G hvor jeg havde det paa C-niveau, vil jeg derfor gern... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse på handelshøjskolen i Aarhus, men da jeg skal ind til militæret til december, kan jeg først starte næste år. Der har skolen ændret adgangskravet til, at man skal have enten international økonomi B eller samfundsfag B, men jeg har ingen af delene. Jeg har undersøgt mulighed... -
HJÆÆLP ! rejser-emne
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis i AT , og har fået samme overemne som sidste år, nemlig rejser. Har tænkt på, at ville skrive noget omkring den identitetdannelse i dansk & samfundsfag, og bruge den blomstrende have af Naja Marie Aidt, da den vil egne sig glimrende til rejseemnet, fordi drengene... -
HJÆLP ! AT - rejser.
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis i AT , og har fået samme overemne som sidste år, nemlig rejser. Har tænkt på, at ville skrive noget omkring den identitetdannelse i dansk & samfundsfag, og få enten novellen "Vinter" eller "Sår" af Naja Marie Aidt fra Bavian eller den blomstr... -
Gode ideer til tværfaglig synopsis eksamen?
ForumindlægDen 29.maj skal jeg op og forsvare min synopsis eksamen(HF). Eftersom det er et nyt tiltag fra regeringens side, at man skal til synopsis eksamen er jeg lidt (meget) i tvivl om hvordan man griber det an?? Jeg har skrevet i samfundsfag/historie og emnet er: Cubansk demokrati? Med fokus på "de... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHey ER det mulighed for at få rådgivninge AT hvordan jeg skal håndtere min studieretningsopgave. Det er det spørgsmål jeg skal besvare: Hvilke interesser er der i bevarelsen af fossile brændstoffer som primær energikilde set ud fra et dansk og /eller internationalt perspektiv? Det skal dog ... -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Eksamen imorgen!!!
ForumindlægHej PIGER og drenge!! :D Har samfundsfags eksamen imorgen! Nogen råd til en optimal eksamen! Fik 9 i karakterbogen, og vil ligge der omkring! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Håber på Jeres seriøsitet! M.V.H Karl-smart -
figur over det danske politiske system
Forumindlæghej :) er ved at lave en samfundsfags rapport, hvor jeg har en figur som kan ses på den vedhæftede fil, det er en figur over det iranske politiske system, men vil meget gerne have en sammenligning med det danske, og efter jeg har ledt længe, og ikke kan finde nogen, så håbede jeg på at nogle heri... -
AT-opgave: Historie og kemi - metoder
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver om AIDS' rejse gennem tiden - fra 80'erne og til idag. Jeg har dog lidt problemer med brugen af metoder! I historie vil jeg bruge den samfundsfaglige metode, og i kemi vil jeg bruge den naturvidenskabelige, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal forklare m... -
Hjææælp til undersøgelse?!
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med udarbejdningen af min synopsis. Mit emne hedder - cirka - mediernes rolle under den persiske golfkrig (nærmere bestemt området omkring den amerikanske regerings fastholdelse af medierne) og bevæger sig inden for fagene dansk og samfundsfag. Mit spørgsmål ... -
Samf. opg.: privatforbrug og forbrugsmønstre
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en samfundsfagsopgave. I den skal jeg svare på et spørgsmål som lyder: Undersøg udviklingen i privatforbrug og forbrugsmønstre. Besvarelse skal ske på grundlag af materialet i bilag D1 og understøttes af beregninger. Min lærer har sagt, at man skal besvare opgaven ved at br... -
forvirret! 5 A fag???
ForumindlægHej derude, Jeg har den samfundsvidenskabelige studieretning på almen gymnasium STX, dvs Samfundsfag A, MAtematik, B og engelsk A. Jeg overvejer stærk at tage matematik på A niveau, som valgfag, har hørt at det skulle være super hårdt, mennn .... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg klarer ... -
eksamen!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mdt. eksamen i samfundsfag. VI har arbejdet med disse emner: 1) Identitet og socialisation 2) Livsstil og Livsformer 3) Ideologier og Politiske partier 4) Demokratiopfattelser 5) Demokrati 6) Det danske politiske system 7) Velfærdsstaten 8) Globalise... -
Chloroform!
ForumindlægHej :-) Jeg skal finde nogle biologiske egenskaber og samfundsfag love om Chloroform, men jeg synes at det er utroligt svært at finde om. Jeg har været inde på miljøministeriets hjemmeside, dog uden held. Så jeg ville spørge om i kender nogle gode hjemmesider (eller selv har svaret til det) hvo... -
Anvendelse af Molins model
ForumindlægHeey, jeg sidder og skal til at lave samfundsfag til i morgen MEN her på det sidste har vi lært om Molins model, og jeg er sådan OK lost. Jeg skal anvende Molins model på DFs valg om ikke at gå med i regeringen - jeg kender (sådan cirka) alt det med interessefaktor, opinionsfaktor osv., men er v... -
Karakterer 2.års hhx
ForumindlægSituationen er at jeg afslutter 4 fag i år, jeg har afsluttet medie fag med et 7 tal og erhverscase med. Og jeg har netop været oppe til international økonomi / samfundsfag på b niveau. Jeg har desværre fået 00 mit spørgsmål er så bare kommer det på mit eksamens bevis eller tager de også den årsk... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki...
