Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 17221 til 17240 af 179441
-
Trigonometrisk funktion
ForumindlægVanddybden y m i en havn varierer pga. tidevandet, og kan beskrives ved f(t)= 1,50 cos((pi/6)* t) + 1,55 hvor t er tiden målt i timer efter midnat. tegn grafen. Beregn og tolk f'(9). - Jeg har tegnet grafen på cas, men kan ikke komme videre med det næste. Skal jeg bare sætte 9 ind på t... -
Eksamen erhvervsrådgivning, 3 sem finansøkonom
ForumindlægHej alle finansøkonomer. Jeg skal til eksamen i erhvervsrådgivning her i dec, og er helt på bar bund. Vores uddannelse er bygget sådan op med temaprojekter, og den uge hvor jeg skulle have tema om denne eksamen lå jeg desværre syg med influenza. Imellem tiden er vores lærer gået ned med s... -
Boksplot - kvartilsæt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering for, her til søndag. Der står jeg skal inddrage kvartilsæt med i rapporten. Jeg har lavet et blokspot, men jeg kan ikke huske hvordan man fandt det nedre kvartil & det øvre kvartil... Jeg bruer programmet "TI-Nsprie CAS Student Software" Jeg har resear... -
HJÆLP!!!
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med opgaven? Figuren viser i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem graferne for to funktioner f og g, som begge har definitionsmængde R+. Løs ligningen f(x) = 3,5. Ved hjælp af CAS-værktøjet løses ligningen. Log10(3.5) = 0,544068 ≈ 0.54 - Har jeg løst o... -
Dobbeltlogaritmisk
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med opgaven? Figuren viser i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem graferne for to funktioner f og g, som begge har definitionsmængde R+. Løs ligningen f(x) = 3,5. Ved hjælp af CAS-værktøjet løses ligningen. Log10(3.5) = 0,544068 ≈ 0.54 - Har ... -
Problemformulering om kolonisering/opdagelserne af Cuba
ForumindlægJa hej Jeg er igang med en 24-timers historie eksamen og vil høre om nogen var friske på at hjælpe mig. Jeg vil meget gerne have ideer til en problemformulering (evt. også problemstillinger). Jeg har trukket kilder om Columbus, der opdager Cuba og øerne omkring, mødet mellem cortez og motecozum... -
Legos Innovations emne (entreprenørskab)
ForumindlægSkal skrive en Opgave i Entreprenørskab på Univseritetet. Jeg har valgt Lego som Case. Har planer om at beskrive Legos Innovations evne. Mangler dog et godt spørgsmål til min problemfoumlering det ville derfor være virkelig dejligt hvis i kunne hjælpe mig. Min problemformulering ser såled... -
Kemi B - eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen d. 3 januar i Kemi på B-niveau. Jeg skal op i den form hvor jeg har alle eksamensspørgsmålene (21 stk.) inden eksamen. I forbindelse med repitetionen er jeg kommet lidt i tvivl om et par ting: Skal man i sin fremlægning tage udgangspunkt i den øvelse som knytter sig til ... -
4000(1*r)^3 = 6800
ForumindlægDet er simpelthen faldet ud af mit hovede hvordan jeg finder r... jeg har forsøgt mig med noget a la 4000 * (1*3)(1*3*r)(r*3)-6800 = 0, men det virker ikke helt rigtigt. Jeg har prøvet med solve på cas (som giver det korrekte svar 0.1935), men jeg vil gerne se hvordan den udregnes. Jeg har en tan... -
FREUD.......Dr. Jekyll and Mr. Hyde
ForumindlægHej folkens. Jeg skriver i fagene Engelsk og Psykologi, hvor jeg skal analysere og fortolke "The strange case og dr. jekyll and mr.hyde" samt fortælle om Freuds gennembrud med det ubevidste. Problemet er bare at jeg ikke kan skrive i metoden samfundsfagligt i psykologi, fordi den skal v... -
Eksamen: Hukommelse
ForumindlægHej :) Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg sidder og er i gang med at skrive min synopsis (psykologi eksamen på B-niveau - 24 timers), men jeg er gået helt i stå! Mit overemne er: hukommelse Og bilagmaterialets i form af en case og artikler handler om falske erindringer. Er der nogle, der ka... -
SSO
ForumindlægHej folkens. Det er sådan at jeg står i en situration hvor jeg skal i gang med den store skriftelig opgave SSO, jeg har valgt at beskiæftige mig med faget psykologi, og emnet er afhængighed af alkohol. Jeg skal til at finde nogle cases, omkring nogle som har været i gennem det at være afhængig ... -
Akut hjælp til TI InterActive
ForumindlægHej Jeg sidder med CAS-værktøjet TI InterActive og har det problem, at jeg har lavet et eller andet knap så heldigt, således at når jeg åbner match box, så kommer paletten med lommeregneren ikke frem. Kun det område, hvor jeg kan skrive regnestykket. Jeg har forsøgt at geninstallere uden held,... -
Funktioner med flere variable
ForumindlægHi guys Jeg er i gang med at forberede mig til mat A eksamen på htx i morgen. Problemet er bare lige at det pludselig slog mig at jeg manglede noget rimelig centralt: Hvordan tegner jeg grafer for funktioner med flere variable. Altså sådan noget 3D fancypancy. De eneste cas-like programmer jeg ha... -
Artikel - genre bestemmelse
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave en dansk analyse af en artikel Artiklen hedder: "Unge til kamp for retten til druk" og er skrevet af jyllandsposten d. 02/10-2009 Link til artiklen: http://jp.dk/indland/article1837326.ece Jeg har lidt svært ved at bestemme genren på denne artikel. Jeg går ... -
Odder Barnevognsfabrik - eksport?
ForumindlægVi søger lidt inspiration eller hjælp til en erhvervscase om Odder Barnevognsfabrik, og da vi skal aflevere casen i morgen må i gerne komme med alle jeres idéer hurtigst muligt. Vi har tænkt på at udarbejde et problem der omhandler at eksportere til udlandet. Direktøren har selv udtalt at det er ... -
Differentiering
ForumindlægHej allesammen. Når jeg differentierer f(x)=211,4885-10,4891(e0,0329·x+e-0,0329·x) får jeg f'(x)=-0,690183·sinh(0,0329·x) Jeg undrer mig megett over hvorfor der sniger sig et h ind i den differentierede funktion? Nogle forslag? Jeg har benyttet TI-... -
eksamen idag - teoretiker på kønsroller
ForumindlægHej. Jeg har en opagve om køn og identitet. Casen omhandler en mand der er gået på barsel og kvinden er vendt tilbage til sin karrierer. Barnet er mellem 8 og 10 måneder gammel. Jeg har meget svært ved at finde ud af hvilken/hvike teoretikere jeg kan bruge og hvordan? Jeg håber jeg kan nå at få h... -
Socialhistorisk/Ideologikritisk metode - fakultet?
ForumindlægHey! Jeg skal analysere en novelle (The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde) og skal analysere teksten ud dens relation til den tid den var skrevet i. - Så jeg vil benytte Socialhistorisk/Ideologikritisk metode. Mine emner er Engelsk og Samfundsfag - men hvilket fakultet ligger denne anal... -
Hjælp miig ...
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op til psykologi mundtlig eks.... Jeg har nemlig ligt svært ved det, jeg har det på C-niveau ... jeg ved nemlig ikke hvordan jeg skal indrage alt mulig, med Det'et jeg'et , Behaiorisme osv. osv.. kort sagt alle de begreber der nu er , skal jo trække en tekst...
