Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 17221 til 17240 af 39386
-
laserkirurgi - hjælp!!!
Forumindlæghej, jeg har problemer med en opgaven: laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60 W. Laserstrålen han en diameter på 0,04 mm, og den flyttes hen over vævet med farten 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur skal vævet tilføres 2,4 kJ pr. gram for at fordampe. Vævets densitet er 0.95 g/cm^3... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, har lige et par spørgsmål, for som i nok kan gætte skal jeg snart op i FSA, så håber i kan hjælpe, gerne bare md et eneklt.. Virker en dynamo lygte på samme måde som en el-generator? Hvad er forskellem på strøm og spænding? Had for nogle andre måder findes der at lave strøm på end induk... -
Elektrolyse af HCl
ForumindlægHvad skal man fylde i de 2 små reagensglas når man laver en elektrolyse af HCl? -
HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun... -
hej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop:
Forumindlæghej kan du hjælpe med at svare på denne her spøgsmål Hvad betyder økologi for vores krop: -
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
Sammenhæng mellem vanddybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående bølger. Er der en sammenhæng mellem vandybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal? På forhånd tak for hjælpen. -
jeg har bruge for hjælp i Fotoelektrisk effekt.
Forumindlæghej. jeg ville bare vide hvordan man finder eller isolere AL løsrivelsesarbejdet. her er formlen Ekin, maks = Efoton - AL = h * f * AL du må godt give et eksempel, så det er nemmere at forstå. på forhånd tak. -
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
differentialregning og differentialligning
Forumindlæghvad er forskellem mellem differentialregning og ligning? -
Stationært svar på en påvirkning
ForumindlægHej. Jeg har har denne påvirkning: 13*√(2)*cos(13t)+5*sin(√(3)+13t) som jeg skal bestemme et stationært svar til. Er der nogen der kan hjælpe med dette? -
Galileo Galilei
ForumindlægHej allesammen har lige et sprørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. På hvilken måde repræsenter Galileis opdagelser et nybrud i videnskabelig forstand ? Tak på forhånd :-) -
Saltvand
ForumindlægHvis nu man skal bruge saltvand til et forsøg, men hvis der ikke er saltvand i fysiklokalet, hvordan kan jeg så lave saltvand? -
Hvordan beregner man bølgelængde i vakuum?
ForumindlægHvordan beregner man bølgelængde af lys i vakuum? tak på fprhånd. -
hvorfor er der neutrale neutroner inde i atomkernen?
ForumindlægNogen der ved hvorfor der er neutrale neutroner inde i atomkernen? -
Forstærkningsfaktor
ForumindlægHvad kan man sige om denne graf? Det jeg forstår er når omega bliver større bliver forstærkningsfaktoren mindre? Er der mere man kan sige ud fra grafen? -
ingen længder angivet - hvordan gør jeg?
Forumindlæghej har denne opgave hvor jeg skal bestemme kræften i hvert led i gitterkonstruktionen. men der er ingen længder angivet, kun vinkler og kræft. har vedhæftet dokumentet -
Hvordan påvirkes mennesker af radioaktivitet?
Forumindlæghjælp Hvordan påvirkes mennesker af radioaktivitet? tak på forhånd <33 -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
jokes/grin med matematikken?
Forumindlæghej, jeg går i 3. g. og som tak til min matematiklærer har vores klasse tænkt os at give ham en gave og et kort. Gaven har vi fundet, vi mangler bare at designe kortet. Vi har tænkt os at et eller andet som kunne give ham et smil på læben, det kunne f.eks. være en sjov/god matematisk joke, et sjo...
