Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17261 til 17280 af 20599
-
Orwell 1984, Dansk/Samf - Hjælp til problemformuleirng
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive om George Orwells 1984 i dansk/samf, men kan ikke komme på en god problemformulering. Jeg har endnu ikke valgt opgavetypen, men regner med jeg jeg helst vil skrive opgave b. Kan man muligvis vælge at fokusere på overvågningen i samfundsfag og derudfra lave et spørgesk... -
MANGLER!! Problemformulering til AT-eksamen, om global opvarmning!
ForumindlægJeg skal skrive AT-eksamen om global opvarmning, i Samfundsfag A og Naturgeografi B, men jeg har virkelig store problemer med at finde en problemformulering. Vi har nemlig fået emnet der hedder "Fremtiden - visioner og forudsigelser", og her skal jeg så ind og undersøge nogle visioner, ... -
Større skriftlig opgave
ForumindlægHejsa:) Ville høre om der er en venlig sjæl som ville hjælpe mig med min større skriftlig opgvae(SSO) ? Jeg skal skrive inden for samfundsfag og historie. Men den venlige sjæl som gerne vil hjælpe må meget gerne se på om jeg har tegnsætnings-fejl og om der er nogle steder som slet ikke giver meni... -
Problemformulering
ForumindlægJeg er lige ved at lave min problemformulering til AT-synopsen. Jeg skriver i naturgeografi og samfundsfag. Jeg sidder og bøvler lidt med mit sidste spørgsmål nemlig: Er den globale opvarmning et reelt problem? Man skal jo under "De væsentligste problemstillinger" uddybe spørgsmålet,... -
Gandhi
Forumindlæghey jeg har valgt at skrive om Gandhi i mit AT projekt. Da jeg efterfølgende har fundet ud af at dette var en af mulighederne på cd-rommen kunne det meget vel tænkes at andre end mig er kommet på den ide. Grunden til dette forum er oprettet er jeg så håber nogen af jer som også skriver om Gandh... -
demokrati
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en samfundsfags opgave fra den. 22. maj 2006, der hedder "Demokrati" Jeg skal igang med, at lave opgave delopgave B, hvor at der i bilag B2, er to figurer men jeg synes figurerne er svære at tyde, efter de er blevet kopieret, så er der nogle der ved om det er mu... -
Hvad skal jeg analyser. ideér?
ForumindlægHar valgt at sammeligne Mafiaen og Danske Rockere... -Men ved ikke rigtigt hvad jeg vil analyser, der står netop følgende: Analyse: Ved hjælp af samfundsfaglige teorier og begreber ønskes en komparatuv analyse af danske og italienske forhold indenfor et valgfrit emne under områder organiseret ... -
Metode Religion+ Samf
ForumindlægJeg er i tvivl omkring de metodiske overvejelser (metoder, teorier, empiri) i RELIGION og SAMFUNDSFAG.. Mit emne er TERRORISME og min oneliner lyder som følger: Siden 11. september 2001 er antallet af terrorangreb i den vestlige verden steget. Dette er tegn på, at Clash of Civilizations vil udv... -
Naturvidenskabelig metode
ForumindlægHej. Jeg skriver i AT i fagene naturgeografi og samfundsfag. Jeg ahr svært ved at forstå hvilke begreber man skal have med i metodeafsnittet og hvordan man griber dette afsnit an. Min forudsigelse i opgaven er at olien slipper op. Herunder har jeg forklaret hvorfor olein slipper op. Hvordan skal ... -
Kvantitativ metode?
ForumindlægJeg skrive om overvågningssamfundet og totalitarisme i fagene Samf. og Engelsk, med udgangspunkt i bogen "The Olive Readers" af Christine Aziz. Jeg kan godt se hvordan jeg skal benytte mig af den humanistiske metode, men er i tvivl mht. hvordan jeg kan styrke mit samfundsfaglige elemen... -
Metoder, Teori - Samf. & Historie
ForumindlægHej! Jeg er ved at være færdig med min synopsis, skriver om 1. Golfkrig i samfundsfag og historie... Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg kan/skal skrive under metode og teori? Jeg skal kigge på hvad der ligger til grund for den amerikanske regerings indtræden i krigen, og så trække en tråd op til I... -
Problemstilling?
ForumindlægHey derude jeg er meget sent ude, men nu sidder jeg og skal til at skrive problem formulering! Har alt mit materiale, men skal have fået proppet noget samf ind i problemformulerinen1 Problemform. Brintteknologien vi blive en væsentlig faktor til begrænsning af fremtidens miljøproblemer? 1. Hvad... -
Metode, hutigt!
ForumindlægJeg forstår overhovedet ikke det med metode, og skal sende et udkast til min lærer inden halv syv. Jeg skriver om Martin Luther King i engelsk og samfundsfag. I samf har jeg kigget på nogle tal over hvor mange sorte der var ansat indefor offentlige embeder inden borgerretsbevægelsen og hvor mange... -
Terrorisme og demokrati
ForumindlægHej folks.. Jeg har en opgave i samfundsfag, der lyder på hvilke konsekvenser terrorisme kan have på demokratiet. Er der nogle, der måske har nogle ideer? Jeg mener selv at en af konsekvenserne er, at der dannes en frygt blandt borgerer, så de ikke længere tør gøre noget - f.eks. ikke tør at g... -
Lektiehjælper og hjælpelærer
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i).... -
SRO - Identitetsdannelse i det postmoderne samfund.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om identitetsdannelse i det postmoderne samfund, med fokus på kønsroller. Det er en blanding af Engelsk og Samfundsfag. Jeg har valgt to engelske tekster, så hvis nogle af jer har analyseret / fortolket / eller bare noter til teksterne, vil jeg blive mege... -
Metodeovervejelser
ForumindlægHej folkens Jeg er i tvivl, fordi jeg skal fortælle om mine metodeovervejelse i bl.a. samfundsfag. Jeg har lavet et spørgeskema, hvilket jeg er klar over er en kvantitativ undersøgelse, men hvad skal jeg ellers skrive i samf-delen? Det skulle måske lige nævnes at spørgeskemaet omhandler hvor m... -
Økonomisk- og politisk system hænger/ hænger ikke sammen?
ForumindlægHej Jeg sidder og læser i min samfundsfag bog,og er nået til et afsnit om hovedforskelle på deltagelses. og konkurrencedemokrati, som jeg simpelthen ikke forstår Under deltagelsesdemokrati står der: Politisk og økonomisk system hænger sammen. Styringsmuligheder kan ikke ses uafhængigt af de ram... -
Vækst i forskellige dele af Danmark
ForumindlægHej folk derude Jeg har virkelig brug for hjælp til en samfundsfag opgave, som jeg virkeligt har svært ved. Håber at der er en venlig sjæl deruode, som kan hjælpe. Den handler om, at der skal undersøgs hvad der af materialet i bilag A (figur 1, figur 2, figur 3, figur 4 og tabel 1) og suppleren... -
Forslag til EP emne?
ForumindlægHej allesammen. Så er det snart eksamenstid. Jeg går på Hf, og skal snart til at skrive EP. Vi har fået at vide at vi skal vælge fag og område inden måneden er omme. Man skal vælge to fag og et emne man vil skrive om. Jeg er virkelig meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge. Her er de fag jeg ...
