Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 17281 til 17300 af 186241
-
braggs formel
Forumindlæghej. jeg har søgt over det hele og kan ikke finde braggs formel. er det ikke den hvor man kan finde absorbansen af et stof? jeg skal skrive om spektrofotometri er der nogen der har nogle gode noter til det. evt nogle forsøg? -tak :D -
Virkemidler - begreb i dansk skr opgaveformuleringer
ForumindlægHar netop læst en masse gamle opgaveformuleringer til dansk stil på http://www.akademia.dk/shop/default.aspMen jeg er blevet i tvivl om noget. Hvad menes der når der skrives hvilke virkemidler bruges der i den konkrete tekst. For det fremgår op til flere gange i formuleringerne. Altså konkret ved... -
hvad betyder tingsliggørelse?
Forumindlægtingsliggørelse? .. hvad er det -
Modstand i tryksandfilter?
ForumindlægHej Studieportal Jeg står med en opgave, hvor jeg skal beregne tryktabet i et rørsystem. Problemet er, at jeg ikke kan finde nogle informationer om tryktab i et tryksandfilter. Jeg har ledt i både "Pumpe Ståbi", og "Pumpedrift og Energi", samt på google - dog uden helt. For... -
SRP HJÆLP!
ForumindlægHey alle! Jeg sidder her efter en weekend og skal begynde på srp, men har fået en rigtig hård problemformulering! Jeg vil gerne have jeres hjælp til hvad i mener om dette: Med udgangspunkt i teorien om de kompartive fordele ønskes en kort redegørelse for den nyere tids samhandel mellem Usa o... -
SRO om bevægelse med gnidning
ForumindlægHej!!! jeg er seriøst ude på dybt vand her! Vi har i vores gruppe lavet en række forsøg med en klods der trækkes hen over en flade af et lod. Den eneste variabel vi har ændret på er loddets vægt(i bagklogskabens lys var det nok ikke så smart da "vores" gnidning er uafhængig af hasti... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
Graf forklaring af co2 udslip
ForumindlægJeg skal forklare denne graf http://www.klimadebat.dk/images/grafudledning1_stor.gif som handler om co2 udslip. Er der nogen som kan hjælpe mig med at gøre det? -
koordinatsystem
ForumindlægOm en lineær funktion g(x) oplyses, at grafen går gennem punkterne A(3,2) og B(4,11). Bestem g(5) og g(8). Hvad skal jeg gøre? -
Engelsk Udtryk
ForumindlægTja, hvad betyder nedenstående engelske udtryk?\n\n"Standing quartermile: 10 seconds, end \nspeed 217 km/h (135 mph)"\n\nProblemet ligger selvfølgelig i "Standing Quatermile", som jeg ikke ved hvad betyder? \nDet er i en tekst omkring biler hvis det kan hjælpe! ;-D\n\nTherackoo -
Store udregninger
ForumindlægHejsa- Min krypterings opgave driller igen nu.\nJeg skal til at dekryptere min tekst som jeg har krypteret. For at kunne dekryptere denne tekst skal jeg kunne beregne nogen ting.\nDisse beregninger kræver nogen specielle programmer, eller i hvert fald noget klogskab til at kunne regne\n\nProbleme... -
1. ordens differentialligninger
ForumindlægHEJ jeg spekulerede...\nman kan se på forskriften for differentialligningen:\ny'+f(x)y = g(x)\nat den er lineær og homogen hvis g(x) er forskellig fra 0\n\nKan man sige noget lignende om:\ny'=f(x)g(y)\n???\nKan den foreksempel overhovedet være homogen??\nOg hvad skal der til før den er li... -
gitterformlen
ForumindlægKan andet end lys (fotoner) danne konstruktiv og destruktiv interferens, så man kan se det som i gitterformel-eksperimentet?\nJeg synes, at nogle sagde 'ja.' -
Den medicinerede Normalitet
ForumindlægHvad synes i om dette citat - og har i nogle kommentarer dertil?\n\nCitatet er fra en canadisk læge og kemiker ved navn: Sir William Osler.. Han udtalte i begyndelsen af sidste århundrede: "Ønsket om at tage medicin er måske det vigtigste træk, der adskiller mennesket fra dyret"\n\nEr d... -
Rettelse af tyskaflevering
ForumindlægHej alle Vi har fået en aflevering for, hvor vi skal rette nedenstående tekst, så den giver mening og bliver korrekt. Er der nogen der kan hjælpe med at rette den? På forhånd tak. Teksten: In Krankenhäusern, Zivildienst verschiedene Aufgaben, wie machen die Arbeit leichter für die Krank... -
Hurtig og Nem spørgsmål?
ForumindlægHvad vil det sige hvis y-aksen er asymptote til grafen. Tak på forhånd. :) -
Haster hjælp hurtigtigt
Forumindlæghej, hvorfor blev Nelson Mandela fængslet? håber på et hurtigt svar. -
Fordoblingskonstanten - kort spørgesmål
ForumindlægHejsa :)det er længe siden vi sidst har haft noget om fordoblingskonstanten. Hvordan skriver man det altså når man finder svaretF.eks får jeg fordoblingskonstanten til 3,2.Var det så ikk noget med at hver gang man stiger med en fra y-aksen stiger x-aksen med 3,2??? sådan husker jeg det ihvertfald... -
Den store projekt opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp!Jeg skal inden længe skrive den store projekt opgave i 9. klasse. Vores overordnede emne er:Danmark i udvikling i det kommende århunrede; for individ og fællesskab.Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om?? Kan I ikke komme med en masse forslag? En slags brainstorm?? -
opgaveløsning
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig jeg sidder med fsa opgave for sjov men kan ikke finde ud af denne opgave:opgaven handler om en fodboldspiller der har en månedsløn på 77.000 kr. og en sponsorkontrakt på 240.000 kr. om året.opgave 5.1: beregn Jørns´s årlige indtjeningher tager jeg vel bare de to be...
