Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17281 til 17300 af 20599
-
Watergate-skandalen!
ForumindlægHej alle, Jeg skal fremlægge om Watergate-skandalen på ca. en halv times tid i historie/samfundsfag. Jeg skal bruge Powerpoint, vise plakater/plancher og naturligvis fortælle. Nogle der ved hvordan jeg kan bygge min fremlæggelse op, hvad der er relevant at fortælle om osv. Eventuelt nogle ... -
Integration
ForumindlægHey people (: - Jeg skal snart skrive et projekt om integration, der skal jeg have to fag inddraget. HAr valgt samfundsfag og religion. Mange mener at det er svært at integrere indvandrere, hvilket er rigtigt nok på en måde. I religon ved jeg ikke helt hvordan jeg skal inddrage det, jeg havde t... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at ... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at s... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at s... -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Børnepasning i USA
ForumindlægJeg skal fremlægge om den residuale velfærdsmodel i samfundsfag og skal finde ud af hvordan pasning og så videre foregår i USA f.eks (de følger den residuale velfærdsmodel). Jeg er klar over at den residuale velfærdsmodel er liberalistisk, og derfor er børnepasning m.v. nok hovedsageligt aflagt ... -
Spørgsmål om hf eksamen
ForumindlægHej!!!! Er der nogen som går eller har gået på hf. Jeg har spørgsmål om eksamen i hf. Jeg ved, at der er to faggrupper (den naturvidenskabelige og kultur- og samfundsfaglige grupperne). I hver gruppe er der 3 fag, men i eksamen skal man så op i 3 eksamener eller 1, hvor de 3 fag indgår. Altså fx ... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Valgfag, Tysk A?
ForumindlægSkal snart til at vælge valgfag, og står tilbage med valgene: Matematik B og Samfundsfag A eller Tysk A og Idræt B. Ville helt vildt gerne have Idræt B, men er ikke en ørn til Tysk (jeg får 4 i både skriftlig og mundtlig, så mit spørgsmål lyder: Er der stor forskel på Tysk B og Tysk A? Hvad forv... -
Sekularisering og islam
ForumindlægHej hej.... er der ikke en af jer der kan forklare mig hvad sekularisme og sekularisering sådan helt præcist er. Jeg ved det godt sådan overordnet.... men kan alligevel mærke jeg ik er helt sikker. Jeg sidder og skriver Eksamens projekt i samfundsfag og religion og skriver om hvilken rolle kan i... -
Idé til paraplyemne "Sundhed og sygdom".
ForumindlægMig og min makker er ved at skulle have vores sidste AT-forløb her i 2.g. Paraplyemnet er som sagt Sundhed og sygdom, og vi har allerede gjort nogle tanker om hvilket specifikt emne vi skal vælge. Vi skal vælge 2 ud af disse fire fag som baggrundsfag: dansk, historie, samfundsfag og biologi. Det... -
hjælp til karakter oversættelse
Forumindlægjeg har tænkt til at tage på skole efter å have arbejdet ett år i danmark. fra tidligere har jeg haft eksamner i nogle fag fra norge, og lurer på om hvad mine norske karakterer blir på dansk skala?? norsk karakter: samfundsfag: 3 Muntlig eksamen: 5 geografi: 5 historie: 3 Matematikk 2 skriftlig... -
redegørelse for liberalismen med fokus på magtens tredeling
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har aflevering inden ferien i samfundsfag, og jeg skal blandt andet lave en redegørelse for den politiske liberalisme med fokus på dens opfattelse af magtens tredeling og dens opfattelse af begreberne lighed og frihed. Det går meget godt med at få beskrevet liberalismens... -
AT2013 Det arabiske forår
ForumindlægI AT 2013, med emnet "Kampen om det gode liv", har jeg tænkt mig at skrive om det arabiske forår. Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og samfundsfag. Tænkte på om nogle af jer kender nogle gode artikler omkring emnet, så ville være gode at analysere i dansk, med hensyn til arg... -
AT eksamenen i his/samf
ForumindlægHej Jeg står og skal op i eksamenen i AT i fagene historie og samfundsfag. Mit overemne er kommunisme, men det jeg har valgt at skrive om er Marxisme. I selve opgaven bruger jeg ofte denne benævnelse (marxisme) når jeg behandler emnet, men jeg er lidt i tvivl om det er helt ved siden af. Man ska... -
spm til AT-eksamen.
Forumindlæghey. er der nogen der har været op i AT, som måske kunne fortælle lidt om hvordan det gik osv? spørger de meget til metode-delen? jeg har personligt ret svært ved det. jeg er nervøs, fordi jeg føler at jeg ikke rigtig har styr på metoderne. nu har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og... -
Bergreber samf-C - Folkesundhed og hygiejne
ForumindlægHej ;) Jeg skal skrive synopsis i AT-eksamen i fagene; historie A og samf C. Mit emne er folkesundhed og hygiejne i årene 18-51-1914. Da det nu er to år siden jeg havde samf, halter det dog lidt med at huske de samfundsfaglige bergeber. Derfor ville jeg høre om andre har forslag til begreber de... -
forskellen på metode og teori?
Forumindlæghey :) Jeg sidder og pukler med min AT eksamen i biologi og idræt, hvor forudsigelsen er ”dopingbrugen i sport er kommet for at blive”. Men jeg er blevet meget forvirret over hvad forskellen er mellem en metode og en teori. En samfundsfaglig metode er vel en kvalitativ eller kvantitativ undersøgl... -
Forskel på Danmark - USA mht kriminalitet
ForumindlægHejsa. Jeg går op HHX 1.års. Jeg er i gang med at skrive en flerfaglig opgave hvor jeg skal kombinere to fag og derfra vælge et emne. Jeg har valgt Samfundsfag - Engelsk og at skrive om Kriminaliteten i USA. Jeg er rimelig lost da jeg skal skrive om hvad forskellen er på Danmark og USA mht. hvad ...
