Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17301 til 17320 af 20599
-
Cand Oecon i Århus
ForumindlægJeg er stadig på jagt efter den rigtige uddannelse og vil derfor også gerne høre om økonomistudiet i Århus. Er uddannelsen mest samfundsfaglig eller matematisk, eller går det lige op? Jeg mener, bruger man meget tid på tal og statistik, eller mest på at "snakke" om tingene. Er der bed... -
Aktiv dødshjælp
ForumindlægHej, I dette års AT har jeg valgt emnet "Aktiv dødshjælp" - det overordnet emne er "Kampen for det gode liv". Mit fokus ligger på: "Hvornår ophører et liv - og hvornår ophører det med at være et godt liv? Når et menneske ligger i respirator og der ikke er håb om, ... -
AT - fundamentalisme
ForumindlægHejsa! Jeg har lidt skrubler mht. AT-eksamen, hvor jeg har valgt at kombinere samf A og religion C. Mit overordnede emne er globalisering, og hvordan denne fremprovokerer fundamentalisme i mange henseender. Jeg har ikke svært ved at få samfundsfag ind over, men hvordan skal jeg få religion ordent... -
Økonomi, recession
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i Samfundsfag på A niveau og har trukket økonomi. Da jeg ikke just er en haj til økonomi, vil jeg høre om der er nogen, der kan forklare mig, hvordan Keynesianister vil undgå en recession gennem sin "effektive efterspørgsmål"? Så vidt jeg kan forstå nævner m... -
Nogle der kan forklare dette udsagn?
ForumindlægDette omhandler min opgave, hvor jeg har skrevet om Homo Artefakt og indlemmet samfundsfag og forskellige senmoderne teorier. Er metoderne rigtigt skitseret her? Jeg har haft en samfundsvidenskabelig hermeneutisk tilgang til de forståelsesorienterede aspekter af sociologien, hvorimod forklarings... -
Citater - engelsk?
ForumindlægHej Når man skal til eksamen i samfundsfag og engelsk (som jeg skal), så skal man citere på engelsk fra den tekst/film eller hvad man nu har valgt. Men er det noget man SKAL? Nu får man hele tiden at vide at man ikke skal gå dybere ned i sin problemstilling og analyse, men istedet fokusere på te... -
feedback på synopsis
Forumindlæghej, er der nogen der har lyst til at kigge på min synops? jeg skriver i samfundsfag og dansk om postmodernisme og Fukuyama's teori "Historiens afslutning?". det er mest i forhold til fokuspunkter til eksamen og hvordan jeg kan gribe metodedelen an. min dansk lærer vil ikke vejle... -
Velfærd og fattigdom
ForumindlægHej. Jeg har oprettet et tidligere indlæg, men fik ingen respons. Nu håber jeg på det lykkes.. Jeg er i gang med min 24 timers forberedelse til min eksamen i morgen kl. 9:30. Jeg skriver i KS (historie, religion og samfundsfag) Det jeg behøver hjælp til, er at kigge på min synopsis - om der m... -
Kvinderettigheder - problemformulering
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Kvinderettigheder" i fagene historie (humaniora) og Samfundsfag (samfundsvidenskab). Jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg kunne dog godt bruge nogle forslag til... -
forkert fag
ForumindlægHej, jeg tror at jeg har kommet til at vælge et "forkert" fag til min opgave. Det var nok for lidt overvejelse og tidspres, som gjorde at jeg bare helt spontant valgte to fag. Jeg ahr om global opvarmning med fagene FYSIK og samfundsfag. Og jeg kan ikk rigtigt få blandet fysik ind i mit... -
AT-årsprøve
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og skal til AT-årsprøve om ikke super længe. For nogen betyder det ikke det helt vilde og for andre betyder det meget. Jeg skal op i dansk og samfundsfag og har et rigtig skidt forhold til min samfundsfagslærer og vil derfor gerne gå op og vise ham, at jeg godt kan, MEN hvord... -
Hjælp til dem der skal op til AT!
ForumindlægHey Ppl Har lige været til AT og fik 12 for det jeg lavede. Så giver bare nogle råd, til dem der vil have... Naturgeografi & Samfundsfag = Global opvarmning. Metoderne er vigtigst! ... Jeg kom ind på disse ting Induktiv - Kvalitativ - Kvantitativ - Menneskesyn - Etik - Global opvarmning - K... -
Økonomi - metode?
ForumindlægHej, ligesom mange andre er jeg et stort spørgsmålstegn når det kommer til AT og metode. Jeg skriver i Samf (A) og Naturgeografi (B), og i den samfundsfaglige del har jeg en vurdering af de økonomiske konsekvenser, der ville være for USA hvis landet skal have gang i en bæredygtig produktion (i fo... -
Hermeneutik i en cost-benefit-analyse??!
ForumindlægJeg har skrevet om den globale opvarmning i AT (biologi/samfundsfag). Min problem formulering handler "om det kan betale sig at ændre co2-forbruget?" Til at besvare det spørgsmål har jeg brugt en cost-benefit-analyse. Mit spørgsmål er: Cost-benefit-analysen har selvfølgelig en positivi... -
Fedme - Teori og metode
ForumindlægSå er jeg som så mange andre i gang med AT!! Jeg forstår stadig ikke helt ideen bag AT og er meget forvirret.. Jeg har om fedme, og skriver i Biologi og Samfundsfag, og min problemstilling er om fedme er en epidemi! Der hvor er jeg så er gået i stå er ved Metode og Teori afsnittet.. Hvad pokker... -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Naturvidenskabelig metode - uden forsøg?
ForumindlægHeJ Skriver i samfundsfag og biologi, og selvom jeg har ok styr på deres metode er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg bruger den naturvidenskabelige fakultets metode. Jeg mener, jeg har jo ikke inkluderet noget forsøg i min opgave. Så min biologi del består altså "kun" af data jeg har læs... -
AT målene...
ForumindlægHej alle.. Jeg sad lige og kiggede AT målene igennem og der er et punkt jeg ikke forstår hvordan jeg skal besvare.. Jeg skal kunne vurdere, hvorledes et givet emne indgår i større historiske og/eller nutidige sammenhænge Jeg har om Historie og Samfundsfag og mit emne er konflikter i mellemøsten,... -
Eksammens notater - vil du læse dem igennem?
ForumindlægNogle der gider at bruge tid på at læse mine notater igennem? Forløbene: Individ og samfund. (roller, normer, socialisering, samfunds typer mm.) Ideologier og andre mål for samfundet. (ideologier, partier mm) National økonomi (Bnp, inflation, konjunkturer) Politik i DK (valgret, valg, mandate... -
"Systemer i krise"
ForumindlægHar fået en samfundsfags aflevering med overskriften "systemer i krise" Fællesdel: 1a offentlige sygehuse i Danmark 1b argumentere økonomisk imod et udsagn fra Mads lundsby Hansen 1c hypoteser omkring økonomisk vækst og oliepriser Delopgaverne hedder: Delopgave A: Den danske sundhedss...
