Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17321 til 17340 af 325233
-
psykologi case - socialrådgiver
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag. Jeg har en case jeg skal have fundet en indgangsvinkel til, og den skal besvares mundligt. psykologi/sociologi teorier- årsagsfaktorer, modsætningsforhold ml teorier Nogen der kan hjælpe mig igang? Evt læse casen først (jeg har svært ved at se psykologien i casen... -
Na+ kanalernes betydning for impulsledning i en nervecelle.
ForumindlægHejsa:) Jeg skal gøre rede for Na+ kanalernes betydning for impulsledning i en nervecelle. Jeg har prøvet at svare på dette ved: En nerveimpuls er et signal son løber igennem et neuron. Positive ioner af natrium forlader konstant neuroner ved aktiv transport. Det resulterer i en svag elektrisk ... -
SSO - Herman Bang
ForumindlægHej allesammen. Jeg er nået til mit 3 spørgsmål i opgaven, og det ville være rigtig rart med lidt hjælp for jeg er gået i stå. Jeg skriver om det moderne gennembrud med vægt på Jette A. Kaarsbøls roman : "Den Lukkede Bog" Jeg skal diskutere datidens opfattelse af homoseksualitet, og der... -
tip, råd osv!
ForumindlægHej alle sammen! :) Beklager, emn går lige til sagen har ikke tid! :( Jeg i denne uge igang med at skrive en eksamens rellateret opgave med en klasee kammerat, omhandlende "Naturkatastrofer". Ville derfor høre om i kunne give nogle gode råd til, hvordan man evt. kunne score en over m... -
Tværsnitsareal og fart
ForumindlægJeg er igang med at skrive en studieretningsopgave vedr. mekanik bevægelse med luftmodstand. Og der er vist gået noget kuks i sammenhængen mellem tværsnitsarealet på papirbageformene og så farten. Lille 0,14g (diameter = 5,5cm) 1,168m/s og den falder fra 2m Mellem 0,26g (diameter = 6,5) 1,414... -
Haster !!!!!!!!!!!!! Hjælp!!!!!
ForumindlægEn der kan rette det her for gramantiske fejl. og evt. Til bedre sproge. TAK :D Dansk; Tak for Deres brev, som jeg læste med stor interesse. Jeg blev glad for at høre, at De synes, at East End Foods er en spændende virksomhed, som De vil kunne lære noget af. Jeg kan fortælle, at personligt har je... -
Karakter Kemi.
ForumindlægJa, så endte kemi (B)eksamen altså med et 2-tal.. Så bestod i det mindste, omend med en utilfredsstillende karakter =/. Jeg har tænkt lidt på at klage - grundet min allergi. Havde det meget dårligt, så håber jeg kan få en ny chance, hvor jeg er mere på toppen. Det er meget irriterende at ens all... -
Diffusion af ladede partikler
ForumindlægJeg sider og læser op til biologi. Er der nogen det vil forklare mig, hvorfor ioner som H+ og Cl- ikke kan trænge gennem vores cellemembran? Jeg forstår at cellemembranen er opbygget af et fosfolipid dobbeltlag, hvor den ene ende er hydrofil (polær) og den anden ende hydrofob (upolær). Men hvor... -
elektronisk karakterblad
ForumindlægHej, jeg skriver idet jeg skal til at søge fuldtidsjob. Her anbefales det ofte slash er en god ide at vedhæfte sit studenterbevis. Idet de fleste ansøgninger efterhånden foregår over internettet, så tænkte jeg hvordan man så vedhæfter sit karakterblad. Har man adgang til det over nettet? evt. ove... -
Hjælp til løsning af denne opgave
Forumindlæghjælp... I NATO’s varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som ellers ville være skjult på grund af jordkrumningen og uregelmæsssigheder i terrænet. Et AWACS... -
Forskning på "monkey-class"?
ForumindlægHvordan kan regeringen tale om forskning i verdensklasse, når fødekæden allerede ødelægges i danske gymnasier, hvor eleverne nu skal sidde stuvet sammen som kvæg? http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/05/15/064610.htm Først gennemførte folketinget en meningsløs gymnasiereform, der har gjort li... -
Haster, temaer
ForumindlægHej. Jeg skal op til engelsk i næste uge og har et par temaer, som jeg er meget i tvivl om. Disse er bl.a. "the faces of love" herunder Romeo og Juliet samt The story of an hour. Ydermere er jeg meget usikker omkring emnet "Moral Issues in Today's society", bl.a. om Vietna... -
HASTER HJÆLP
ForumindlægHEJ jeg sidder lige nu for forbereder mig til EC, og jeg har et løsningsforslag der hedder at JBS, skal lave et helt nyt mærke. Det jeg så tænker over, det er hvilken model man kan bruge til sin PP omkring det. Nu tænker du måske de 4 p'er, det har jeg også gjort, men når jeg tænker vid... -
SRP Problem. Form
ForumindlægHey guys jeg har prøvet at spørge min vejl om denne del af min prob. : "På baggrund af selvvalgte eksempler skal du diskutere historiske og kulturelle forskelles betydning for udformningen af livstabeller og for de bagvedliggende modeller." . Jeg har dsv. ikke fået svar. Jeg forstår ... -
Sammenhængen mellem ligevægtskonstant og enzymkinetik
ForumindlægHej, Jeg har fået denne opgave, der er vedhæftet som billeder. I spørgsmål 4 har jeg fået ligevægtskonstanten til at være 3,0*10^16 M^-1. Det jeg ikke kan finde svar på er spørgsmål nr. 5, altså hvad størrelsen af ligevægtskonstanten viser om EDTA's evne til at hæmme human alkalisk phosphat... -
Trigonometri
ForumindlægHej Oplysninger: Vinkel C = 90º, A = 47,3º og c = 5,3 cm. Opgaven: Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel B og siderne a og b. Her er mit spørgsmål så, kan man ikke beregne vinkel B vha. en relation uden at først lægge 90 og 47,3 sammen og trække det fra 180? Eller skal ma... -
Download af Genesers Histologi - På molekylærbiologisk grundlag - hvor?
ForumindlægHej! Min kæreste har dumpet en eksamen og skal derfor medbringe sin tonstunge bog af Finn Geneser (Histologi - På molekylærbiologisk grundlag) på en månedslang ferie, hvor vi skal rejse rundt, da hun gerne skulle kunne læse op inden reeksamen. Jeg har søgt nettet tyndt efter et sted hvor man ka... -
Opgaver om bølger
ForumindlægHey Jeg har fået følgende opgave stillet: De følgende eksempler drejer sig alle om harmoniske bølger. Alle størrelser skal beregnes i SI-enheder. a. Lambda = 3,5 m, frekvens = 0,10 s-1 . Beregn V og T b. Lambda = 55 cm, frekvens = 2,4 min-1 . Beregn V og T c. Lambda = 0,33 m, T = 0,75 s. Ber... -
Hvordan bliver man bedre til skriftlig dansk?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder p.t. på 2. år af HHX, og jeg drænes af energi, af at få 4 de sidste par gange i mine danske stile kontra analyser og fortolkninger. Hvordan vil i gøre hvis i skulle forbedre jer, og hvad kan jeg gøre? Jeg har vedlagt min seneste opgave, som er en analyse og forto... -
Underemne til projektopgave
ForumindlægHejj Min gruppe og jeg skal i gang med at lave vores projektopgave her om ikke så langtid. Vores overemne er forandring, og vi er gået død for ideer. Vi prøver nemlig at have et lidt specielt emne, og ikke et emne som mange vælger. I 7. klasse havde min gruppe valgt underemnet; Den ideale kvind...
