Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 17321 til 17340 af 36784
-
Afrunding
ForumindlægHej Jeg har flere steder ved en terminsprøve i dag glemt at afrunde mine resultater. Der er ikke tale om, at jeg ikke har afrundet korrekt. Der er tale om, at jeg slet ikke har afrundet, hvorfor jeg har leveret 5 decimaler flere steder. Kan dette give fejl i en opgave, selvom fremgangsmåde og... -
Hjælp til en boganmeldelse
ForumindlægHej. Jeg har læst Engler & Dæmoner af Dan Brown, og jeg skal nu skrive en anmeldelse af den. Jeg er ikke så god til at finde nogle guldkorn, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, så bliver jeg meget glad. Vær sød at hjælpe.!På forhånd Tak! -
Hvad skal jeg gøre ???
ForumindlægHej Alle.Jeg har fået en opgave for i Naturgeografi, hvor vi har været ude og lave målinger med kompas og skal ud fra målinger tegne en ruteskitse, over 1.5 km i Jægersborg Hegn.Til sidst skal vi lave en rapport om vores resultater, det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet:Er der nogen der ... -
Køleskab varmeenergi
ForumindlægHej, Jeg er gået helt kold på denne opgave: Et køleskab modtager varmeenergi gennem sin låge og sider. Hvis køleskabets kølesystem blev slukket, ville temperaturen i køleskabet stige fra 5,1 grad til 6,3 grader i løbet af 60 minutter. Med det aktuelle indhold har skabet den samlede varmekapaci... -
Orgelpibe & noget med en guitar
Forumindlæg110) En orgelpibe, der er aben i begge ender, afgiver en tone på 240 Hz? a) hvor lang er piben? b) Hvilken tone afgiver piben, hvis den lukkes for oven? 111) På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz a) Hvilken bølgelængde har de lydbølger, der udsendes fra stre... -
DET DUMMENSTE SPØRGERSMÅL. Vær parat! ;-)
ForumindlægI et EL-VÆRK bliver der lavet elekticitet, ved hjælp af store spoler som består af kobber? Mens en STOR magnet bevæges hurtig op og ned i spolen? = ELEKTICITET!! -
hmm?
ForumindlægNogen der ved hvad difinationen er for neutralisering? -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
Periodiske system
ForumindlægEr der nogen der kender en side, hvor man kan læse om det periodiske system? -
Konstant acceleration
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave og er gået fuldstændig i stå... hvis nogen blandt andet kunne forklare hvad der menes med bevægelsesligning ville det være til stor hjælp.. phill Et passager tog er på vej ind på en station, og bremser op. Størrelsen af den resulterende kraft på toget er 2,4... -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
pH værdi for svovlsyre
ForumindlægHvad er pH værdien for svovlsyre-H2SO4 ??? -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Vejledning til pkt. 3
ForumindlægHej Jeg håber der er en studievejleder, der kunne tænke sig at hjælpe mig en anelse. Jeg skal søge ind på Københavns Universitet i år på "meteorologi" under "De fysiske fag". Optagelsesområdenr. har jeg fundet, og det er 10230. Der hvor skoen trykker er, om jeg skal skriv... -
Hvad er et oscilloskop? + induktion
ForumindlægEn der kan forklare mig hvad et oscilloscop er? og hvad det bruges til? Lige en ting til. Hvordan eller hvad kan man perspektivere Induktion til? MvH AnniSOS -
lysets partikelmodel, hvad står f for?
Forumindlægifølge partikelmodelen består lys af fotoner med energien: E_foton=h*f=E_n-E_m h er planck konstanten E er energi n + m er nr. på atomens skaller men hvad står f for? -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd -
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin
