Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17341 til 17360 af 52987
-
digte
Forumindlæger episke digte og prosadigte det samme? -
Oplægget til fysik A HTX maj 2009 eksamen?
ForumindlægHej i forummet Nogen er ligger inde med OPLÆGGET til eksamen i fysik A på HTX 2009? ("fysik A HTX maj 2009") På forhånd tak :) -
Faglig begrundelse for valgdeltagelse
ForumindlægHej. Jeg skal svare på spørgsmålet: I tabellen nedenfor vises gennemsnitlige stemmeprocenter i Danmark for folketingsvalg,kommunalvalg og valg til EU-parlamentet. Opstil tre hypoteser, der kan forklare forskellene i valgdeltagelsen ved de tre typer valg. Hver hypotese skal understøttes af en ... -
censore
Forumindlægjeg har hørt at man her på siden kan gå ind og se billeder af de consore man skal have til eksamen. jeg kan bare ikke finde det nogle steder. er der nogen der kan smide et link eller fortælle hvor det ligger henne? -
SU - skat af stipendium
ForumindlægHvad er det? Har aldrig forstået det..... -
Mind-body relationship --> nogle der gider hjælpe :S
ForumindlægJeg har fået stillet spørgsmålet i en engelsk stil: Discuss some social and/or religious consequences of the modern mind-body relationship. Er der nogen som har forstand på det?? Fatter brik - og ville bare være til stor hjælp :S -
Hjælp til udregning af integral
ForumindlægVi har parablen og linjen Som danner et areal imellem hinanden, det areal vil vi gerne finde. Vi skal finde integrationsgrænserne a og b. Det er de to punkter funktionernes grafer skærer hinanden. Disse findes ved at sætte de to forskrifter lig hinanden =0 =0 x=0 v x=3 Vi har alt... -
dejlig pH opgaver
ForumindlægJeg har 250 mL 0,06723 M Ba(OH)2 som blandes op med 150mL 0,4M HNO3 JEg skal nu beregne pH og jeg har bare ingen anelse om hvordan jeg skal gøre det, er meget dum til pH, et lille fif kunne være mega dejligt -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej Jeg er i en meget besværlig situation. Jeg skal skrive dansk-historie opgave, hvor jeg har valgt at skrive i historie. Jeg har tænkt mig at skrive om: - 1. Verdenskrigs afslutning - Versaillesfreden /Versaillestraktaten – forbindelsen mellem første og anden verdenskrig hmm det er jo de ... -
.. og han lever lykkeligt til sinde dages ende
ForumindlægHvordan oversætter man: "Og han lever lykkeligt til sine dages ende" til fransk? Håber nogen kan hjælpe!! :) -
børne/ungdoms bøger
ForumindlægEr der nogen der kender nogle børne/ungdomsbøger der omhandler: Forældrenes manglende evne til at rumme et barn der er slem/ uartig. Børn og identitetskrise Søskende jalusi. Børn der om natten drømmer om, at være slemme og uartige. -
Lokal ekstrema
ForumindlægHey Jeg skal bestemme de lokale ekstemaer ved hjælp af f'(x): f(x)=2*sin(x)-x x tilhører [-pi ; pi] Hvordan gør jeg det ? Jeg ved det skal give -0.685 og 0.685 Hilsen skallen -
Akut hjælp ønskes --> afleverer i morgen!
ForumindlægSidder her med SIDSTE del af min rapport (weee!Me happy), men er desværre gået død, ved godt at det ikke er nogen undskyldning, men jeg var der ikke de dage hvor vi åbenbart har lært om det, så er lidt på bar bund, har ikke end fået compendium! :S MEn har et par målinger: - Gitterkonstanten: 30... -
Inden man skal foretage en pH-måling kalibrerer man med pufferopløsninger, hvorfor det?
ForumindlægSpørgsmålet lyder som ovenstående, hvordan kan det være at man kalibrere sin elektrode med pufferopløsning? God dag! -
HJÆLP til spansk gramma...
ForumindlægJeg har oversat en tekst fra dansk-spansk. Håber, der er nogen der gider rette den! Se conocíais una día de otoño en la escula de monja... en el pueblo que ya estaba medio dejaba y estaba tan aíslado que en las siniestra montaña. La escuela o la institución de educación ¿no? Por chicas que es... -
Analyse af Pia Juuls "jeg vidste slet ikke du var så hellig"
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af novellen: jeg vidste slet ikke du var så hellig skrevet af Pia Juul Der står noget om en tekst fra bibelen med nogen jomfruer og nogen lamper. Er der nogen der kender den fortælling? jeg ligger ikke inde med en bibel og... -
Martin Luther King.
ForumindlægHej.. Jeg har som selvalgt emne til den engelske eksamen valgt emenet: Martin Luther King. Den taletid jeg får varer i 5-6 min. Indtil videre ser min disposition således ud: -Who was Martin Luther King? -Who was Martin Luther King inspired by? -What did he do for the African Americans? -What ... -
metaforer-analyse
ForumindlægHej. Har brug for lidt hjælp/hints til at komme igang med den her opg: http://peecee.dk/upload/view/111518 jeg har lavt en kort introduktion til lakoff og johnsons teori. Jeg har bare lidt svært ved at starte analysen op, om hvordan man kan analysere Pia K`s grundlovstale med friheds-metaforer -
Hjælp til 2. verdenskrig..?
ForumindlægDavs med jer! Jeg har nogle spørgsmål omkring Historie: Følgende er spørgsmål til besættelsestiden I Danmark unde 2. verdenskrig. 1. nævn nogle eksempler på folk, som var glade for den tyske besættelse. 2. Nævn eksempler på, hvordan "man" gjorde op med de, der havde hjulpet tyskerne... -
det ser nemt ud men det er svært.
ForumindlægOpg. 1 kondiruten er på 13,5 cm (den er tegnet men gider ikke at vise billedet) tegningen er tegnet i målestoksforholdet 1 : 40.000. Hvor langt løber man på to runder??? Opg. 2 Til folkeskolens Afgangs prøve i færdighedsregning skal der regnes 50 opgaver på 1 time. Hvor mang...
