Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17361 til 17380 af 325233
-
Leibniz' række og pi
ForumindlægHej.\n\nEr i gang med at skrive SSO om pi og skal lave opgave 11 i Torben Svendsen - "bogen om pi". Opgaven går ud på at beregne hvor mange led man skal medtage i Leibniz' række for at får pi med 3 decimaler. Jeg ved bare ikke helt præcist hvordan jeg skal gøre? Ville gerne have lav... -
Sorte i USA
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen om præcis en uge og har virkelig brug for hjælp til at inddrage nogle teorier og metoder til at besvare følgende problemformulering: Problemformulering 1)Hvordan har slavehandlen påvirket den amerikanske selvbevidsthed i dag? 2)Hvordan har slavehandlen og slaverie... -
Statistik og binomialfordelingen
ForumindlægHejHejHejHejHej allesammen Jeg sidder her en fredagaften og knokler med en dum aflevering om statistik. Jeg er støt på et par problemer og håber på at finde lidt hjælp herinde. 1. Beregn sandsynligheden for at en spiller får gevinst 3 ud ad af de i alt 8 gange. 2. Beregn antalle... -
stråling
Forumindlægheysiddr her og læser fysik..og er kørt fast i et lille afsnit om absorption af alfa, beta og gamma stråling..problemet er det at jeg synes at jeg læser modsætninger..er her nogen som evt. ville hjælpe?sådan lyder teksten:Når en kilde udsender alfa partikler til luft vil partiklerne ramme ind i l... -
Pontoppidans "Ørneflugt"
ForumindlægPontoppidan mener jo at vi er bestemt af miljø, hvor HCA. mener at vi er bestemt af arv.I ørneflugt flyver ørnen ud i verden, møder en anden ørn, føler sig ikke tryg (pga. at den er vokset op i andegården - altså miljøet) og flyver tilbage til andegaarden (igen pga. miljøet).indtil videre er milj... -
plantelivet
ForumindlægJeg skal svare på følgende spørgsmål til i morgen: Giv eksempler på, hvordan menneskelig aktivitet vil kunne ændre plantelivet i en ren sø. Selv har jeg svaret, at menneskelig påvirkning af søen betyder, at der kommer mere næring, hvilket vil betyder, at søen vil blive uklar, idet plantepla... -
Hjælp m. lille vurdering og ret linie
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig hjælp med at forklare hvorfor, at hvis jeg har en ret linies ligning hvor b = 0, at man så kan forvente mine målinger ligger på en ret linie gennem (0,0). Bare en kort forklaring eller måske kunne I illustrere det med et lille eksempel. Derudover, så undrede jeg mig egen... -
kobber som opløsningsmiddel?
ForumindlægJeg har lige testet nogle ting igennem til i morgen (søndag) hvor jeg skal bruge noget simpel kemi til at lave et fint rollespilsritual, noget ganske enkelt saltsyre- og saltpetersyre opløsninger med lidt farver hist og pist med lidt metaller, intet særlig i det. Det der undrer mig er så at jeg ... -
Anaerobe tærskel
ForumindlægHey derude .. :) Helt specifikt.. Hvordan kan man ved konditionstræning flytte sin anaerobe tærskel ? Mange tak :) Mit eget bud: Den anaerobe tærskel kan forbedres ved at træne ved en træningsintensitet der netop er under den anaerobe tærskel. Hvis man tager udgangspunkt i T+T s. 99 nederste... -
Har indtrængende brug for en vurdering af et essay
ForumindlægHejsa jeg har skrevet et Essay om dansk oplægget i 2007 kaldt "Masker" Jeg har virkeligt brug for at få en vurdering af min stil, altså hvor den ligger på karakterskalaen Angående selve skriveprocessen - Jeg læste oplægget og følte mig ret tændt på opgaven fra starten af, men jeg val... -
3. gradsligning
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skulle løse nogle 3. gradsligninger, men er bange over at jeg har glemt hvordan man gør. Derfor vil jeg spørge om der er nogen der kan besvare mine spørgsmål. Bare meget enkelt, så husker jeg det sikkert når jeg ser det: Hvordan finder man en rod i en 3. gradsligning? G... -
Kristendom - Spørgsmål
ForumindlægHej jeg er elev i 8. årgang og har disse spørgsmål for: Hvordan blev Jesus modtaget af sin samtid? Hvilken betydning havde jødedommen og den romerske besættelse for tolkningen af Jesus-figuren? Var Jesus et menneske eller en Gud? Hvad har Det Gamle Testamente med kristendommen at gøre? Hvem ... -
Tøris
ForumindlægHeysan allesammen, Læste lige inde på ekstrabladet, at man kunne køle øl med hjælp af tøris på 1 minut. Kan det passe? Springer øllene ikke bare? Hvis man rent faktisk kunne det, kunne det være lækkert at købe noget tøris når man skulle på roskilde.. Der stod inde på ekstrabladet, at man skulle ... -
Klassenormer
ForumindlægHvad kendetegner den gode hf-kursist? Hvad kendetegner den gode hf-lærer? Hvad kendetegner den gode 1.p klasse? 1) Den gode kursist kendetegner at kursisten er aktiv i timerne, er social overfor alle, hjælpelig, venlig, Møder hverdag til tiden, Aflever sine ting til tiden. 2) at læren er flin... -
Bil styrt
ForumindlægHej jeg har et lile problem med et bil styrt. Bilstyrtet opstår ved 30 km/t ind i en mur. Bilen tager lige under et sekund for at stoppe, jeg ved at en person stopper på 0.4 m ved hjælp af sikkerheds selen. Personen vejer 70 kg. Jeg skal regne ud hvor lang tid det tager for personen at stoppe,... -
Spændende arbejdspladser!
ForumindlægJeg blev student i sommers og har valgt at holde et sabbatår for at tjene nogle penge inden studiestart om et års tid. Lige nu arbejder jeg som lærervikar på en folkeskole men har på den seneste fået nok af det arbejde. Derfor tænkte jeg på om der er nogen af jer SP brugere, der kunne anbefale mi... -
Ionisk forbindelse
ForumindlægHej. Jeg sidder her og sveder over SRP, og har lavet Orange 7-syntesen. Imidlertid viser det sig at forbindelsen er ionisk, tilsyneladende, og således gerne vil binde vand. Der er en OH, og en SO3- gruppe der vist har indflydelse på dette, OH-gruppen pga. hydrogenbindinger til vand. Men er ikke h... -
Differentialligning
ForumindlægHej, Vi har i matematik fået stillet en opgave om at lave en sammenhæng skrevet som tekst om til en differentialligning. Opgaven lyder som følger: I en model for verdens befolkningstal antages, at væksthastigheden ændrer sig med befolkningstallet på en sådan måde, at forholdet mellem væksthasti... -
Købsadfærd i SRP
ForumindlægHej Jeg skriver SRP omkring Jensens Bøfhus, mht. at få kæden ind på det engelske marked. I min eksterne analyse skal jeg komme ind på den konkurrence situationen. Men også Købsadfærden - vaner omkring det at spise ude Så er jeg kommet i tvivl om hvor meget teori fra min afsætningsbog det er r... -
Integralregning opstilling
ForumindlægHej alle. Jeg har lige nu om integralregning Jeg kan i princippet godt finde ud af det, men jeg regner alle opgaverne i hovedet. og vores lærer kræver at det bliver opstillet pænt, og fuldstændigt korrekt. Hvor man rykker integral tegnet rundt og sådan noget:D er der nogen der vil vise mig en &...
