Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17361 til 17380 af 22746
-
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
AT emne 2011 - "at være på"
ForumindlægHej Jeg har valgt at have fagene Fysik B og Engelsk B til AT. Emnet er "at være på". Jeg tænkte i den forbindelse på at have om gps'en. Er der nogle som har forslag til en evt. problemformulering, eller måske et helt andet emne? - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da jeg skal hente... -
AT årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nogen... -
hjælp :) :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er blevet egnet til gym, og har så søgt ind sammen med min uu vejlder. er der en chance for jeg ikke bliver optaget ? mit gennemsnit er på 6,5.. Passer det, at man SKAL op til optagelsesprøven for at komme på gym, hvis man ikke består i mat, dansk, fysik samt engelsk eksamen? -
Mundtlig 9. klasse prøve
ForumindlægHej allesammen. Er super glad i dag, da jeg har fået 12 i mundtlig dansk... Men mit spørgsmål er bare..... Hvordan ville jeg komme til at klare mig ligeså godt i Fysik/kemi. Jeg får somrelt 7-10, og vil også gerne ha' en god karakter til eksamenen. Håber, at I har nogle ... -
elasticitet af is
ForumindlægHej alle. Vi er igang med et eksamensprojekt i fysik, hvor vi ved hjælp af isens styrke vil finde elasticiteten af forskellige materialer. Vi vil som en bonus finde grænsen til plastisk deformation. De 3 materialer vi vil teste er: træ, plastik og aluminium. Nogle der har nogle gode råd og ev... -
Spionsatellitter
ForumindlægHey! Jeg har valgt at have om overvågningssatellitter under den kolde krig i fysik og historie. Jeg leder lige nu efter nogle historiske kilder omkring spionsatelitter og den form for overvågning på det tidspunkt. Jeg har fundet noget om Corona og Zenit, men jeg vil gerne have det sat ind i et me... -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
Strøm disposition
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik/kemi eksamnen, og jeg har lavet mine dispositioner på forhånd, men mangler bare et emne, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal lave min dispossition, og det er nemlig emnet strøm. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på for at få 12. jeg håber, at de... -
Hvad er "modevidenskaben"?
ForumindlægJeg læser om det muslimske Spanien omkring år 1000, og der står blandt andet dette: Bade antikke skrifter og arabiske - specielt vedrørende matematik, astronomi, fysik, medicin og "modevidenskaben" astrologi studeredes og drøftedes på lige fod af alIe religioner, og derigennem bevaredes... -
Induktion
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder derhjemme og er i gang med fysik disposition om emne: Induktion. Men nu er jeg kommet i tvivl om noget. Hvor bruger man egentlig induktionsstrøm og kan man bruge både DC og AC i strøm anvendelse. ( Altså kan man godt bruge jævnstrøm og vekselstøm i induktion ) Pl... -
Halveringstid
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med disse spørgsmål: Ved hjælp af kernekortet kan man læse sig frem til navn og nummer på det nye stof. Forklar hvordan man læser kortet, og vis hvad følgende stoffer omdanner sig til? (U-234, Pa-234, Rn-220 og Ac-228) På hvilken måde kan man benytte ... -
Protonhenfald
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven i fysik fra december 2009, og er kørt fast i opgave 4. Jeg kender facit, men kan ikke komme frem noget der minder det mindste om det. Har vedhæftet det jeg har lavet, bemærk det er det sidste jeg er kørt fast i. Håber nogle kan hjælpe.. -
bil og kappacitet
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i fysik der volder mig en del problemer. Håber på lidt hjælp. På en 12 v akkumulator opgives kappaciteten til 50 Ah. Hvor længe kan en bil stå med nærlyset (2 gange 60 w ) tændt, før akkumulatoren er halvt afladet? Pw =0,054 ohm mm^2 /m for wolfram På forhånd tak. -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
kræfter
ForumindlægHej! Vi har i fysik beskæftiget os med kraft og arbejde. Jeg har læst om det i min bog men der er nogle ting som jeg ikke forstår: Hvordan bestemmer man; en normalkraft, en gnidningskraft, og en gnidningskoefficient? eksempelvis hvis vi har et skråplan med en klods som vejer 400 g, som glider... -
FSA
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi prøven på fredag. Min lærer har ikke fortalt noget om selve det vi skal snakke om. Jeg ved, at man trækker et oplæg. Men er det et spørgsmål eller hvordan foregår det? -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
komposanter - terminsprøve snart
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt herinde, på nettet generelt og i min fysik bog, men kan simpelthen ikke finde et generelt svar på hvordan man deler op i komposanter. Er der nogle der kan give et svar på dette? Jeg skal op i terminsprøve i morgen så det er last call :) desuden kunne jeg godt bruge nogle fo...
