Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 17361 til 17380 af 36784
-
STX eller HHX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk. -
Hjælp til tysk-eksamen
ForumindlægÅh gud, jeg var oppe til en eksamen i sidste uge, som jeg uheldigvis dumpede. Derfor er jeg endnu mere nervøs for den kommende, som desværre er tysk. Jeg har brug for al den hjælp jeg kan få, og jeg ville blive rigtig glad, hvis der bor en nær køge - der har tid til at hjælpe mig personligt onsd... -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Eksamen
ForumindlægEr der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/ -
OM LYS
ForumindlægKan nogen fortælle mig om lys generelt.... Hvad er lys hvad er dens egenskab osv... på forhånd tak -
Forskellen på 2.gradspolynomium og 2.gradsligning
ForumindlægSå vidt jeg kan se er den eneste forskel på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning at den sidste netop er repræsenteret ved en ligning, mens 2.gradspolynomiet kan tegnes grafisk. Hvad er det helt præcist sammenhængen mellem de to begreber er? -
stråling
Forumindlæghej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd -
lys med bølgeegenskaber
Forumindlægjeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente... -
skalere
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig skal op i AT imorgen og har fået et spørgsmål jeg ikke kan finde nogen info omkring :) Håber der er en der kan hjælpe, på forhånd tak. Spørgsmålet: Forklar hvorfor det er nødvendigt at skalere målingerne du har fået ud fra forsøget? -
Hvilke faktorer, der betyder noget for mængden af strøm
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål som jeg skal kunne besvare til en test i science. Spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer der betyder noget for mængden af strøm? Jeg har brug for jeres hjælp. Tak på forhånd -
Fysikrapport
ForumindlægEr der nogen der er interesseret i at rette en fysikrapport på 10. klasses niveau? -
mekanisk energi
ForumindlægHej alle nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad mekanisk- og potentiel energi er? Synes det er lige bøvlet det der står på nettet. Vil bare gerne have det kort. Louise -
Stil - afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-) -
Svingningstid er masseuafhængigt?
ForumindlægVil svingningstiden for et legeme, der er ophængt i en snor, være uafhængig af massen på legeme? Jeg har en formel, der heller T = 2*pi*sqrt(l/g), men gælder det kun for "masseløse" (tror vist nok man kalder det matematiske) penduler? -
Frit fald - undersøge om et lod falder med konstant acceleration
ForumindlægFormålet med forsøget er ved frit fald med timer at undersøge om loddet falder med konstant acceleration. Der er lavet en graf ved polynomiske regression af orden 2 med tiden ud af x-aksen og højden y(t) op af y-aksen. Der er også lavet en graf ved proportionel regression med tiden ud af z-aksen... -
formfaktor
Forumindlægkan en formfaktor være negativ??? (luftmodstandsformlen) -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
Jordemoder
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe..
