Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17381 til 17400 af 117955
-
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
Rettelse - 4 små opgaver
ForumindlægEr disse opgaver korrekt løst? 45.1 Beregn pH i følgende opløsninger a)0,010 M saltsyre [H3O+] 0,010 M pH = - log (0,010) = 2,0 b)0,030 M salpetersyre HNO3(aq) + H2O(l) ? H3O++ (aq) + NO3-(aq) [H3O+] 0,030 M pH = - log (0,030) = 1,52 45.2 Beregn pH i følgende opløsninger a) 0,0010 M s... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
Potensfunktion og vækstmodeller
Forumindlæg*Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold *Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen *Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Det er spørgsmål, der vil komme til min mundtlige eksamen, så hvis der er nogle der ville hjælpe vi... -
Afgangsprøve
ForumindlægEfter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen?? -
Optagelse af syrestof
ForumindlægHej gutter.....Er der nogen der kan forklare mig hvordan et kemisk stof (en syre) passerer cellemembranen mellem mavesækken og blodbanen? Jeg ved det sker ved diffusion, og jeg ved der er tale om 3 ligevægte. Men hvordan er det pH-værdien spiller ind på ligevægtene? Hjælp mig! -
Hjælp til udtryk
ForumindlægHvad menes der når der står: Da Súsanna og Katrin sås for sidste gang, stod himmel og hav i ét. ? -
GnRH
ForumindlægNogen der ved hvilken kemisk stofgruppe GnRH hører til, og hvor i den enkelte nervecelle finder syntesen af GnRH sted? -
næringssalte
ForumindlægHvilke næringssalte indeholder N og P... -
Vurdering af studieretningsprojekt
ForumindlægHej.. Er der egentlig nogen her, som hjælper med SRP ved at kigge opgaver igennem og derved komme med nogle gode råd på hvad man kunne gøre anderledes, manglede, rette osv? -
golgiapparatet, Endoplasmatisk retikulum og ribosomer? hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med at læse om cellen men er kommet til 3 udtryk som jeg simpelthen ikke synes jeg kan finde noget nærmere uddybende om.. golgiapparatet Endoplasmatisk retikulum ribosomer Er der nogen der kan uddybe tingene for mig, hvad de består af og hvad deres funktioner er? Altså jeg ... -
Mangler hjælp!.
ForumindlægHej :D. Jeg ska skrive disposition om Fotosyntese, metal, syrer og baser, osv og jeg er helt lost... så skulle jeg lige spørge jer om i kan hjælpe mig eller sende det ting i har skrever :) mvh Neon -
øvre og nedre brændværdi
Forumindlæghej hej.. jeg har fået en opgave hvor jeg skal finde den øvre og nedre brændværdi, men jeg kan squ ikke finde ud af det.. så håber på at der en der kan give en hjælpende hånd.. på forhånd tak:) en brændselsolies kemiske sammensætning er flg.: 12% brint, 82% carbon, 2% svovl, 1% ilt og 2% vand fin... -
hvad skal mit emne være????
Forumindlægskal lave en faglig dokumentation i naturfag. Emnet skal være viden fra disse tre: - Grundlæggende fagsprog - Stofopbygning - Krop, Kost pg Motion Nogen der har et forslag til hvad emnet kunne være? -
Bakterievækst
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe med opgaverne? Specielt nr 2.:) -
bagerdygtighed
Forumindlæghvad er bagerdygtighed? -
kompleks
ForumindlægHej Hvad vil det sige at et stof danner kompleks med DNA? Tak -
ARVEMASSEN
ForumindlægHvad betyder: Ændring i arvemassen -
Makro-index metoden
ForumindlægHar været fraværende da vi var ude og fiske, og er kommet tilbage og har bare fået en masse papirer jeg ikke fatter en bønne af.Er der nogen der uden at gå i de svære detaljer (som jeg selv skal finde fra til) kan forklare mig i store træk, hvad det er Makro index metoden er, og hvorfor den skul... -
Ernæring og sundhed
ForumindlægErnæring og sundhed Med udgangspunkt i vedlagte bilag skal du: Redegør for madens indhold af næringsstoffer og deres betydning for kroppen.Hvilke stoffer findes der og hvilken funktion har de? Forklare fedtfordøjelsen og gør rede for hvilken betydning for stor indtagelse af energigivende st...
