Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17401 til 17420 af 114887
-
DNA sekvenser
ForumindlægDet maksimale antal hydrogenbindinger, der kan dannes mellem to DNA-strenge med sekvenserne 539;-GGATCC-3'og 539;-GGATGG-3' er (....) Svaret er 10. Men hvordan når man frem til dette? Venligst, -
Hjælp til eksamen - Tak!
ForumindlægHej! Jeg har trukket fordybelsesområdet 39;frygt39; og har derunder valgt teksten 39;De forsvundne ansigter39; af Tom Kristensen. Til den har jeg valgt at perspektivere til 39;De hvide mænd39; af Kenneth Bøgh Andersen og 39;Uro i forstæderne39; af Leif Panduro idet temaet frygt b... -
Diskriminant
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde diskriminanten på funktionen: 3x^2-3? kan 3x^2 være a og er c så nul? -
isoler y
ForumindlægHar lidt problemer med den her ligning. Opgaven: Isoler y. For hvilken værdi af a, kan det ikke lade sig gøre? b-3y = ay+c ⇔ 3y-ay = b-c ⇔ 3y = b-c Her ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Er heler ikke sikker om det er rigtigt. -
funktion..
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x)=3x+10*e^2x bestem f 39;(0) er der nogen der kan hjælpe mig? -
Integralet
Forumindlægjeg sidder med en opgave jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an :D håber der er nogen herinde der kunne hælpe med at løse netop denne opgave -
Reaktionshastighed - er syre en katalysator?
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for lidt hjælp til min kemi rapport, for har ret svært ved kemi. Vi fik følgende resultater ( se vedhæftet fil ) Mit spørgsmål er så, hvorfor er reaktionen hurtigere når der er syre i? Er det fordi det er en katalysator eller er der en anden grund? Mvh Kathrine. Håber d... -
hvad sker der ved opvarmning?
Forumindlæghej jeg er ved at lave nogle opgaver omkring mineralet siderit som også er kendt under navnet jern(II)carbonat. det spaltes når det opvarmes og det opløses kun i ringe grad i vand: FeCO3 (s) -> Fe2+(aq) + CO3 2- (aq) men hvad er det egentlig der sker med opløsningen af jern(II)carb... -
Hjælp HJÆLP PLSSS
ForumindlægNOGLE DER KAN SVARE PÅ DISSE SPØRGSMÅL, ER VIRKELIG I NØD Hvad gøres der for at bevare en god drikkevandskvalitet? Hvilke geologiske faktorer gør, at Danmark har godt drikkevand? Hvilke farer er der for Danmarks drikkevand? Hvilke kemiske og fysiske processer og arbejdsmetoder er der i ... -
obitals?
Forumindlægjeg har lidt svært ved at forstå dette orbitals... jeg har fået opgaven som siger :(givet på engelsk, ) "what orbitals are used to form the 10 covalent bonds in propane (CH3CH2CH3)? kan slet ikke se hvordan jeg begynder med den :( -
kvadratrod -.-
Forumindlægjeg skal finde kvadratroden af 87 ....men det bliver et kommatal, hvad gør jeg så???? -
Vektor
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til nogen opgaver i vektor regning.. De 2 opgaver er vedhæftet -
Bordplan
ForumindlægJens skal lave en bordplan for 8 personer. Hvor mange forskellige måder kan de sidde på? nogen der ved hvordan den løses? -
Differentialregning! Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og forbereder en eksamensopgave om differentialregning, og vil gerne have nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe den an og hvad jeg skal komme ind på. Opgaven lyder: Differentialregning Redegør for sekant- og tangenthældninger for grafer. Redegør for bestemmelse af ligni... -
Antal udfald?
ForumindlægTre kampe har hver to udfald. Hvor mange kobinationsmuligheder er der i alt? -
Værdikædeanalyse ved servicevirksomhed?
ForumindlægSom overskiften lyder, er dette muligt og hvis ja, hvordan? -
Ligning for linjen m
ForumindlægHejsa! Jeg forstår ikke helt hvordan denne opgave skal løses, håber der er nogen som kan hjælpe:) Bestem ligning for linjen m, når den går igennem punktet (2, -1) og har hældningskoifficienten -2. -
Normalkraft
ForumindlægHej alle (:, jeg er en smule forvirret lige nu.. sidder inde med et problem, om hvordan man kan definere Normalkraften, og jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Mange tak på forhånd -
Forklaring af formel for aluminiumoxid?
ForumindlægJeg har en opgave som hedder: Forklar hvorfor den rigtige formel for aluminiumoxid må være Al2O3? forstår slet ikke hvordan jeg kan forklare det? Håber der er en som kan hjælpe. På forhånd tak :) -
Hvis jeg dumper?
ForumindlægHej. Hvad sker der hvis jeg dumper min eksamen i skriftlig dansk? Jeg skal have bestået faget for at komme ind på min næsten uddannelse, men hvis mine årskaratere er høje nok går det vel? Eller hvordan er det? Jeg har fået 7/7 i dansk og hvis jeg nu ikke ville bestå den skriftlige eks...
