Søgning på: musik eksamen. Resultater: 17401 til 17420 af 36205
-
Opskrift til et essay på A niveau!!
ForumindlægHeej Er der nogen, som har en slags opskrift/vejledning til et Essay til A-niveau? Synes jeg kun kan finde til B-niveau :( Det ville være til en stor hjælp, hvis nogen gad at hjælpe mig :) tak -
Spørg. om spændingsrækken
ForumindlægEr jeg helt gal på den ang opløsning af metaller i spændingsreækken. Jeg har skrevet: Metallerne kobber, søvl, platin og guld kan ikke opløses af H+, da syre kun reager med dem, der står til venstre for H+ i spændingsrækken. -
Protonoverførsel
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at læse lidt op på kemien til de mundtlige eksamener. Under syre-basereaktioner er jeg stødt på definitionen "protonoverførsel". Dette undrer mig lidt. Jeg er med på, at en ¹H-kerne, svarer til en proton. Men hvad med de naturligt forekommende deuretium og trit... -
Billed og spansk
ForumindlægHej jeg skal som så mange af jer også op til spansk mundtlig, efter man har fremlagt det emne man trak skal man også også refere en tekst og beskrive et billed. Det jeg godt kunne tænke mig var en liste eller noget med en masse gode glosser til hvordan man beskriver et billed bedst muligt. -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
Mediespørgsmål i dansk
ForumindlægHej, Jeg er blevet i lidt i tvivl om, hvordan man griber mediespørgsmålet an og søger derfor lidt hjælp til, hvad man skal gøre, hvis man trækker sådan et spørgsmål - især fra dem, som netop har været oppe i mediespørgsmålet. Som man kan læse herinde på forumet, så mener nogen, at man skal ind ... -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
Positive mutationer
ForumindlægHej! Er der nogen der kan komme med et konkret eksempel på en positiv mutation? Og er der nogen der kan forklare konsekvensen for en mutation i en tilfældig kropscelle i forhold til i en kønscelle. Jeg ved godt, at en mutation ikke kan nedarves med mindre den forekommer i kønscellerne. Men vil... -
hvem er kykloperne og faiakerne?
ForumindlægHej jeg er blev i tvivl hvem er kykloperne og faiakerne? Og hvor høre odysseus hjemme? hvad er han? -
Kontrapos?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring dette begreb.. Jeg er med på, at det beskriver noget omkring en statue, men så heller ikke mere? -
Kemi A STX eksamenssæt 12 december 2012
ForumindlægHej alle :) Er der en venlig sjæl derude, som har en besvarelse til kemi A STX eksamenssættet fra december 2012???? Jeg har vedhæftet eksamenssættet, hvis i skulle være i tvivl :) Mvh. -
Forsøg der påviser Ohms Lov
ForumindlægHej (: Nogle der har en simpelt forsøg som påviser Ohms Lov, og som nemt kan forklares? - dvs. som enhver idioit burde kunne forstå (: Fandt dette forsøg på nettet der kunne påvise Ohms Lov: Man kan lave en transformator og sætte et voltmeter til på hver side så det kan ses, at spændingen er æn... -
Odysseus hjemrejse
ForumindlægHvordan er det nu Odysseus hjemrejse er (i rækkefølge)? Er det: Kikonerne Polyfem Faiakerne Kirke Hades Kalypso ithaka Eller er det helt forkert? -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning lineære af... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
1,08
Forumindlæghej jeg bliver hf student har læst vuc enkelt fag, gælder 1,08 regelen også for mig eller er det kun gymnasie elever og hf studenter. undskyld jeg spørger dumt jeg fatter bare ikke den regel, hvis den gælder for mig er det bare fint og hvis ikke er det også fint. håber at i kan hjælpe mig med vne...
