Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17561 til 17580 af 20689
-
Hjælp til energi og nyttevirkning
ForumindlægJeg er mildt sagt ikke det store fysikgeni. Jeg skal til afsluttende eksamen i morgen, i fysik på c-niveau. Jeg har trukket emnet "Energi og nyttevirkning" - teksten lyder: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: Nyttevirkning, herunder hvordan man eksperimentelt ... -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
Beskrivelse af fagbegreber til 9. Klasses afgangsprøve
ForumindlægGod dag Studieportalen jeg skal til afgangsprøve i Fysik/Kemi. Jeg er derfor igang med at skrive lidt noter, til nogle af de fagbegreber jeg kan støde på under prøven. Er der nogen af jer, der eventuelt kan beskrive disse begreber for mig? (På 9. Klassesniveau) Titrering Metallers egenskaber El... -
opgave ang hvilken kraft der skal bruges ved givende fart
ForumindlægHejsa, jeg sidder her og skal lave en opgave omkring et skib der bevæger sig med en givende hastighed, og skal dertil finde udaf hvor stor en kraft motoren skal kunne yde for at opnå denne hastighed. som sagt får jeg oplyst at dette skib sejler med 13.95knob, skibet har en total vægt på 1... -
Radioaktivitet
ForumindlægVi har lavet en øvelse i fysik, hvor vi skulle bestemme halveringstiden for henfaldet af en eksiteret bariumisotop. Til det formål har skolen en radioaktiv kilde der indeholder en cæsiumisotop med halveringstiden 30 år. Over 90% af cæsiumisotopen henfalder til en eksiteret bariumkerne. For at ma... -
Kemisk energi.
ForumindlægJeg sidder lige fast i en opgave i min fysik aflevering. Opgaven lyder: Blok 2 på Studstrupværket stammer fra 1972.Den kan kun anvende olie som brændsel og producerer, når den er i drift, kun elektrisk energi. Når den kører ved fuldlast (på fuld kraft), bruger den 63 tons olie pr. time og produc... -
Exciteret tilstand og kernemasse
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med en opgave 5 b fra studentereksamen maj-juni 2006 - fysik højniveau? Der står: Lige efter betahenfaldet er nogle af de dannede 12C-kerner i en exciteret tilstand, der ligger 1,22pJ over grundtilstanden. Begrund med udgangspunkt i kernemasserne, at en 12C... -
uddannelse
Forumindlægjeg er 3.g'er på gym nu, mat linje, så er på den gamle reform.. og vil holde et sabbat år efter 3.g. Derefter har jeg tænkt mig at læse til en IT-uddannelse, jeg har svært ved at vælge, da der er så mange at vælge imellem og spørgsmålet der dukker op, ''hvilken af disse uddannelser er... -
Eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamen i fysik/kemi i 9 klasse, og jeg er i gang med at lave dispositioner til de emner vi kna komme op i. Ville høre om der var en som kunne sige om der var et emnre som jeg muligvis mangler? så jeg er mest muligt forberedt til eksamen :) De dispositioner jeg har er: ... -
AT om Nordlys
ForumindlægHej! Jeg skal lave AT i fagene matematik og fysik, og har valgt emnet nordlys. Så nu er mit spørgsmål, om der er nogle der kan finde på en god analyserende problemstilling om nordlys. Jeg er meget i tvivl om hvordan man laver en analyse med de naturvidenskablige metoder, hvis ikke det kan ind... -
Afstandsbestemmelse i rummet
ForumindlægHej! :-) Jeg skal ha' skrevet en fysik rapport til i morgen, en af mine opgaver lyder: Hvis en cirkel går i gennem jorden og solen og har centrum i en stjerne hvorfra man ser jorden og solen på 1 buesekund. Dvs. Stjernen har en parallaksen 1 buesekkund, hvor 1 buesekund er 1/60 bueminut... -
Plzz hjælp - spørgsmål
ForumindlægHej jeg. Jeg sidder virkelig fast med de her spørgsmål i fysik om elektromagneter. Kan nogen kloge venlige hoveder hjælpe. PLEASE PLEEASE. Er mega usikker når jeg kommer med et svar. ?? - Hvilke faktorer gør en elektromagnet stærk? - Hvorfor skulle spolerne være forbundet i en serieforbindelse... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle jeg har nogle problemer med en fysik opgave Du hælder 1,5 L KOGENDE vand ned i en jerngryde med massen 3,5 kg. Jerngrydens temperatur er 18 celsius, før du hælder vandet i. a) Beregn vandets sluttemperatur, idet du antager, at der ikke er nogen varmeudveksling med omgivelserne. b... -
Forslag: Tegn
ForumindlægHej, Jeg har lige for nyligt opdaget denne side, og bruger den som inspiration til lektierne. Men nok om det. Jeg sad og kiggede på fysik, kemi og matematik-forumerne og blev hurtigt overrumblet af de lange formler, som det er svært at finde rundt i hvis kendskabet til emnet ikke er vildt stort... -
Dispositioner
ForumindlægHej Alle, jeg skal til prøve imorgen i fysik/kemi så jeg vil bare lige høre om der er nogle der ligger inde med dispositioner indenfor de her emner. Alle emnerne er fra min 9 klasses prisma bog (pensum) - Det sure, det salte, det basiske (syrer, baser, salte, neutralisation osv..) - Jordens sa... -
Vurdér hvor lang en sejlgarnssnor er?
ForumindlægHalløj folkens :) Sidder lige og mangler lidt hjælp til min sidste opgave i min fysik rapport. Den går ud på som overskriften siger. Vurdér hvor lang Joakim Von Ands sejlgarnssnor er alt i alt. Her er lidt info omkring det: "Vi Antager nu at JvA's sejlgarnsnøgle oprindeligt havde en r... -
spørgsmål om salte
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk for... -
Hehe ..Har lige nogle lette spørgsmål :)
ForumindlægJa' Godag alle kemiker derude i den store verden :) ( Danmark ) Jeg har lige nogle spørgsmål, jeg er gået at brændt over en hel del tid. 1. Hvad er en foton? Ja, ved godt det er en ladning energi - men helt præcis, min egen fysik lære vidste det ikke; så må spørge jer ;-) 2. Kan man finde u... -
Bølger
ForumindlægVære så sød at besvare på de her spørgsmål skal op til eksamen i fysik og er en lille smule pressede: Gør rede for hvordan lys kan beskrives enten som et bølgefænomen eller som partikler og giv eksempler. Stikord: Karakteristiske størrelser for en bølge, lysets hastighed, bølgeligningen, interfe... -
"The Day After Tomorrow"
ForumindlægHar I set "The Day After Tomorrow"? Jeg skal vælge en scene og se kritisk på den og finde ud af, om det kán lade sig gøre / realistisk. Jeg overvejede lidt, aspektet med, at menneskerne fryser til is på 1 sec. Det kan da ikke lade sig gøre, kan det? Da faget er fysik, skal jeg selvfø...
