Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17561 til 17580 af 34042
-
Hjælp - SRP ellipsens egenskaber
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogen der kan hjælpe mig på vej i dette spørgsmål, da jeg sidder fast her? Mvh -
Lektiehjælp i Mat B niveau
ForumindlægSøger lektiehjælp i Mat på B niveau, god løn gives. -
Ti-Nspire Cas Lommeregner købes
ForumindlægSøger en CAS lommeregner skal bruges på B Niveau -
Linære sammenhænge
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r... -
sinus,cosinus,tan.. hjælp !
Forumindlæghey.. er der nogen der gider forklare mig hvad sinus,cosinus og tangens er.. trin for trin... tusind tak.. håber i ville hjælpe -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen her på tirsdag. Men jeg er lidt usikker på hvordan det forløber. Det emne jeg trækker, skal jeg selv finde på eksempler, eller bruge dem fra bogen? -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
Opgave hjælp!
Forumindlægkig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:) -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Sidste gennemsnit
ForumindlægHey Indtil videre har jeg ikke fået nogen flotte karakterer og mine årsprøver er lige så dårlige. Så jeg vil høre om det har nogen betydning for mit endelige gennemsnit? Er det sådan at alle ens karakterer bliver lagt sammen til et sidste snit eller er det kun karaktererne fra 3.g? -
Gödel
ForumindlægGödel viser at ethvert aksiomsæt er ufuldstændigt. Hviler ufuldstændighedsbeviset på andre aksiomer? Fordi det burde det jo ikke gøre. Kan man belyse de teoremer der ikke kan bevises? Det siger han nemlig ikke noget om.. -
tangens
Forumindlægjeg har tan(v) = 4.297 hvordan skal jeg finde v? -
Regnestyk ?
ForumindlægHej Allesamen ., Jeg sidder med et regnestykke 3+7+6+2 = 18 Det jeg skal gør er at nævne de latinske betegnelser i opgave ., Så dvs. i opgaven skal man bare adderer alle talene sammen. Men jeg har et problem det med , hvad er en: faktor ? produkt og led ? Er det i selve stykket et to led... -
Procentregning
ForumindlægEr procentregning ikke uhyggeligt svært? For slet ikke at tale om forholdsregning (uha!) Når jeg spørger, så er det, fordi jeg nærmest førte læserbrevskrig med mange læsere, der ikke kunne (eller ville) forstå, at 100 % ikke nødvendigvis er det samme som det hele. -
HTX grafregner på computeren, hvor?
ForumindlægHey Jeg går på HTX 1. år og skal til at skaffe mig en grafregner. Gider ikke bruge 1500 kr. på sådan en satan og har så hørt at man kan købe en til computeren istedet. Men hvad hedder programmet? Har hørt om programmet "mathcad" kan det bruges? Er er evt. andre programmer der vil være m... -
Parenteser med bogstaver.
ForumindlægHej. Nogen som kan forklarer mig hvordan denne løses? (s+3t)*(2t-s) -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
lommeregner
Forumindlægnogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet.. -
Forståelsesproblemer - int ved subs
ForumindlægJeg fik hjælp herinde for et par dage siden, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår teknikken 100% endnu. Fx int 5x/(2*sqrt(x²+4)) dx Jeg vil nu bruge en sætning i bogen, som hedder int f(g(x))*g'(x) dx = F(g(x)) + k Jeg bestemmer så f(x) = 1/2sqrt(x) og g(x) = x²+4. Da g'(x)-leddet ...
