Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17601 til 17620 af 52987
-
Billedanalyse - Hjælp
ForumindlægHej derude.. jeg skal have analyseret nogle billeder, men har ingen idé om hvordan det skal gøre? har dog læst osv. men forstår det ikke? :S skal op om nogle dage, og er ved at dø :( håber på at kunne få noget hjælp.. tak .. -
øveark
ForumindlægHey, er der nogen, der ved hvor man kan få matematik øverark? -
Sammenhæng mellem Bohrs model og H-atomets absorption- og emissionsspektrum
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at se sammenhængen mellem Bohrs atommodel for hydrogen med hydrogens absorptions- og emissionsspektrum. Er der nogen, der kan beskrive sammenhængen? På forhånd tak! -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Hyperpolarisering (Nerveceller)
ForumindlægHej alle Jeg forstår, at når en neuron bliver påvirket/stimuleret, vil membranpotentialet blive mere positivt. Så åbnes der nogle natriumkanaler, hvor natriumioner strømmer ind i cellen og gør membranpotentialet mere positivt. Cellen bliver depolariseret. Natriumkanalen lukkes, og kaliumkanalen å... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
IØ B eksamen, problemformulering globalisering
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har her til morgen trukket spørgsmål 2, globalisering. Jeg er godt inde i faget fagligt og ønsker at holde eksamen på et højt fagligt niveau. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken problemformulering jeg skal arbejde ud fra. Der er selvfølgelig nogle oplagte - hvad er glob... -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
procent stigning
ForumindlægI 2005 var bevillingerne til forskning og uddannelse i et bestemt land 20 mia. kr. Det bliver besluttet, at disse bevillinger skal stige med en fast årlig procent, så de i 2020 når op på 60 mia. kr. a) Bestem den årlige procentvise stigning i bevillingerne. er der nogen der kan hjælpe..? -
Raketligning - forsøg
ForumindlægHej. Håber på hjælp, da jeg skal skrive studieretningsprojekt i gymnasiet meget snart. Er der nogle, der har nogle forslag til forsøg, hvor man anvender/udleder/bekræfter raketligningen ? Jeg står og mangler nogle forsøgsvejledninger til brug af en vandraket, hvor dette vil være meget relevant. :) -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej derude :) Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og jeg er gået lidt i stå. Det ene spørgsmål lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling y=b·ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. Jeg er bl.a. lidt i tvivl om hvad gør ... -
eu hjælp til opgave
Forumindlæghej jeg kan simpelhent ikke finde på noget at skrive oomkring eu og problem formulerigen står det meget skidt med håber på lidt hjælp ;) eller inspiration -
Hjælp, samfundsfag 24 timers, international politik
ForumindlægMit tema: International politik - konflikt og samarbejde.. Kunne stærkt bruge noget hjælp til hvad jeg skal lægge vægt på, det essentielle, og hvilke termer der skal bruges. Har nogle gode bøger, så ikke nævn nogen af dem. Emnet/temaet er selvfølgelig meget bredt og ikke kun omkring de sidste par... -
Kan jeg få SU som udeboende?
Forumindlæg- Hvis jeg bor hos en anden familie i KBH? - Mit studie kommer til at være der, derfor vil det være mest praktisk at være dér. -
Gode taler af Barack Obama og John McCain?
ForumindlægHey! Er der nogen der kender nogle rigtige gode taler af Obama og McCain, der er gode at analysere? Det maa ikke vaare konventionstalerne eller deres taler lige efter valget var overstaaet. Paa forhaand tak! -
jorden uden atmosfære
Forumindlæghvad ville der ske hvis jorden ikke havde en atmosfære? hvis man skal svare sådan med henblik på fysik. hvis I forstår. -
Oligopol
ForumindlægJeg skriver en case om et malerfirma, og er i tvivl om, hvorvidt man kan sige malerbranchen er et rent oligopol eller differentieret Oligopol. For maling i sig selv er jo rimelig homogent, men de sælger den selvfølgelig på forskellige måder? Nogen forslag? :) -
Rettelse af Resume og analyse.
ForumindlægHej, jeg er i gang med 24 timers eksamen og har trukket, Milena Mosers "Mein Sechster Mord". Jeg har skrevet omkring en side,som jeg vil hører om der er en der vil kigge på det. bare for at se om det er nogenlunde forståeligt? Min primære bekymring er min ordstilling og bøjning af verb... -
HJÆLP
Forumindlægvurder massen af al den atmosfæriske luft, der er over hånden på figuren.( figuren er bare et hånd hvor der er ca 4 cm lang og ca 2 cm bred lodret søjle) der strækker sig hele vejen op gennem atmosfæren. Hvorfor kan hånden bære luftsøjlen... Plz kom med en forståelig svar. -
Sandsynlighed
ForumindlægVi siger en rigmand giver 100.000kr. hvis du kan gætte hvilket tal mellem 1 og 20. Han tænker på: 1. Lige 2. Mindre end 6 3. Et Primtal 4. 18 5. et kvadrattal 6. 7 ell. 8 (Angiv svarene i brøk og %) Også, hvor mange % chance er der for at du gætter forkert? Jeg er rigtig dårlig til sandsynligh...
