Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17621 til 17640 af 52987
  • Fremlæggelse om Édith Piaf

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har en fremlæggelse for om Édith Piaf, og i den forbindelse ville jeg spørge, om nogen ville hjælpe mig med at rette mit manuskript igennem (har selv rettet det igennem, så godt jeg kan allerede) Tusind tak på forhånd!!!
  • transmitterstof

    Forumindlæg
    Hej alle hvordan kan transmitterstoffer blive fjernet fra synapsekløften? det haster temmelig... jeg håber jeg får et svar:)
  • Magnetstyrke

    Forumindlæg
    I min bog, Orbit BA er der på s. 377 5 forskellige formler for at regne magnetstyrken, B ud, men nu sidder jeg med en opgave hvor det er en kvadratisk spole, og ingen af formlerne kan, så vidt jeg kan se, dú til denne opgave? Opgaven lyder: Spolen i kortlæseren har 1000 vindinger og ...
  • hjælp til opgave

    Forumindlæg
    har fået en opgave som lyder: for en harmonisk svingning i en fjeder viser det sig i praksis, at udsvinget langsomt aftager med tiden, og derfor ønskes der lavet en matematisk model, som kan beskrive dette fænomen? nogen der har en ide? ved ikke rigtigt hvad jeg skal tage udgangs punkt i. mener n...
  • Globaliseringens

    Forumindlæg
    Hvis i har nogen notter om Globaliseringens betydning for Danmarks Økonomi Globaliserings betydning for Danmarks Økonomi ? Hvordan påvirker globaliseringen: - DK's konkurrenceevne ? - DK's arbejdsstyrke ? - Danske firmaer ? - Dammarks import og eksport ?
  • spin matricer

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med følgende opgave?
  • Hjælp matematik A!

    Forumindlæg
    EN lille opgave som jeg har brug for hjælp til En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx= 2x-5/y ,y<0 og grafen for f går gennem punktet P(5,–2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Bestem forskrift og definitionsmængde for f. Jeg har kun ha...
  • Bolig i Århus

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen.. Jeg ville lige høre, om nogle lå inde med gode hints om nogle steder, der har ledige boliger - jeg har henvendt mig til utroligt mange steder, men får blot at vide, at der allerede har være helt vildt mange henvendelser, på trods af at jeg henvender mig på selve dagen boligan...
  • Forsvindingspunkter?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er i gang med en problemregning og jeg kan simpelhen ikke huske hvordan man finder et forsvindingspunkt! og jeg skal endda finde to! er der nogle der kan hjælpe mig?
  • Kemi A HTX eksamen 2010

    Forumindlæg
    Nogen der har, eller ved hvor man kan finde, svarene til denne eksamensopgavesæt fra i sommers ? Har fundet en masse fra STX, men jeg går på HTX og kan ikke finde noget... Nogen der kan hjælpe ?
  • Voyage 200 til salg. Kun et år gammel!

    Forumindlæg
    Hej. Da jeg har skiftet studieretning, sælger jeg min kun 1 år gamle voyage 200 grafregner. Med i prisen følger: Manual, softwareprogram og datakabel Pris: 1200 (eller giv et bud) Den er i rigtig flot stand - se billede!
  • kommentere min opgave

    Forumindlæg
    nogen som vil kommentere min mat. afl. ? Jeg vil oploader opgaven når jeg har fundet en som vil kommentere den, da SP af en eller grund ikke er villig til at ''fjerne'' opgaver, derfor uploader jeg den på en anden server, og derefter fortsætter diskussionen via Pm
  • reducering ???

    Forumindlæg
    hej er der nogle der vil hjælpe mmig med og reducere en ligning ??? please folkens
  • Magt

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal finde i medierne en sag, som indeholder magt i flere forskellige former. Er der nogle der kan hjælpe mig? - Michelle (:
  • funktion f har forskriften

    Forumindlæg
    hjælp kan ikke finde ud af det her stykke, er gået helt i stå kan ikke komme videre please hjæælp.. en funktion f har forskriften f(x)= 7x + b, hvor b er et tal. punktet p(3, 31) ligger p grafen for f bestem tallet b. skal jeg bruge reglen a=y2-y1 / x2-x1 ??????
  • Aflæse en tabel

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der måske én, der vil hjælpe mig med at aflæse en tabel, fordi jeg er helt lost? :-) Tak på forhånd.
  • Præsentere sig selv til eksamen..

    Forumindlæg
    Hej, jeg har måske et lidt underligt spørgsmål, måske pga. nervøsiteten. Men hvordan præsenterer man sig selv til eksamen? F.eks. i engelsk: hvor meget skal man så sige om sig selv? Behøver man at nævne hvor man kommer fra?? - Det vil være super hvis nogle kunne svare.
  • Darwins evolutionsteori

    Forumindlæg
    Hej alle! Kan I ikke lige hjælpe mig med et spørgsmål vedrørende Darwins evolutionsteori? "Tag stilling til Darwins teori og diskuter og vurder Darwins teori (sandhedsværdien) i hans samtid og i dag i 2010" På forhånd tak :)
  • Katolsk og ortodokse kirke

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på den katolske og ortodokse kirke? Er det at man i den ortodokse kirke ikke anerkender, at Pavens magt er over kongen, da man mener, at de er på lige fod med hinanden eller hvad?
  • optimering

    Forumindlæg
    Hej Jeg har følgende opgave, men er gået lidt i stå. Håber kan kan få hjælp til det. Opgaven lyder som følgende: I et ligebenet trapez ABCD er AB=CD og vinklen BAD og ADC = 45º. Det oplyses endvidere, at arealet af trapez ABCD er 10. Opgaven lyder på, at jeg skal bestemme AB udtrykt ved h. ...