Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17661 til 17680 af 34042
-
eksamforberedelse
Forumindlæghej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst... -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
reducere . :)
ForumindlægA) 3y+8x+4y-y+3x-x B) 3x-x+4y-8y+x C) 9-3x-12x+4-y PÅ forhåand, tak -
x^(-x)
ForumindlægHvordan viser jeg at x^(-x) er kontinuert? Og de siger at f(0)=0^0 =1, hvordan kan det være?? -
FSA Rettevejledninger
Forumindlæghttp://skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger.aspx¨ Her ligger alle Facitlisterne, så hvis I har løst, kan i se hvor det gik galt :D -
Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ... -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål. -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
Finde regneforskrift når man kender 2 punkter på eksponentiel graf
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder man regneforskriten på en eksponentiel graf, når man kender 2 punkter på grafen? På forhånd tak. Mvh. Anders -
Differentialkvotient
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvor jeg skal fortælle om diffentialkvotienten og regnereglerne, men hvilke regneregler ville i tage fat i? -
fordoblingskonstant (T2) og halveringskonstant (T)
ForumindlægNogen der kan forklare dette med ord??? -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette? -
Billede af Jesus. Analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-) -
Bestem samtlige stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-)
