Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17661 til 17680 af 34042
  • eksamforberedelse

    Forumindlæg
    hej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum
  • Uddannelsesorientering

    Forumindlæg
    Hvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst...
  • humaniora, elle samfundsvidenskab?

    Forumindlæg
    Hejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..?
  • reducere . :)

    Forumindlæg
    A) 3y+8x+4y-y+3x-x B) 3x-x+4y-8y+x C) 9-3x-12x+4-y PÅ forhåand, tak
  • x^(-x)

    Forumindlæg
    Hvordan viser jeg at x^(-x) er kontinuert? Og de siger at f(0)=0^0 =1, hvordan kan det være??
  • FSA Rettevejledninger

    Forumindlæg
    http://skolestyrelsen.dk/skolen/afsluttende%20proever/2%20fagene/rettevejledninger.aspx¨ Her ligger alle Facitlisterne, så hvis I har løst, kan i se hvor det gik galt :D
  • Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ...
  • Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen
  • Uddannelsesparat

    Forumindlæg
    Hej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål.
  • rotationer i universet

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:)
  • brøk

    Forumindlæg
    jeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ...
  • Tysk/mat på uni

    Forumindlæg
    Hej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak...
  • vektorregning

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd...
  • Finde regneforskrift når man kender 2 punkter på eksponentiel graf

    Forumindlæg
    Hejsa.. Hvordan finder man regneforskriten på en eksponentiel graf, når man kender 2 punkter på grafen? På forhånd tak. Mvh. Anders
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål, hvor jeg skal fortælle om diffentialkvotienten og regnereglerne, men hvilke regneregler ville i tage fat i?
  • fordoblingskonstant (T2) og halveringskonstant (T)

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare dette med ord???
  • matmatik

    Forumindlæg
    har løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet
  • Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette?
  • Billede af Jesus. Analyse

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-)
  • Bestem samtlige stamfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-)