Søgning på: SRP historie. Resultater: 17701 til 17720 af 22627
-
Modulo og knapsack
ForumindlægJeg er kørt helt fast i nogle modulo-beregninger til SRP, så håber der er nogen som kan hjælpe - og gerne hurtigt! Jeg tager et eksempel fra bogen, så kan jeg regne mine egne ting selv. Det er forresten i forbindelse med knapsack-konvertering: k = t^(-1)(mod m) m = 3245 og t = 899 k er beregnet ... -
Sekundær analyse - Hvordan henviser man?
ForumindlægJeg har i mit SRP-projekt selv analyseret en tale, men har i den forbindelse også inddraget en sekundær analyse fundet på internettet. Jeg vil i min opgave gerne gøre opmærksom på at det ikke er mine egne tanker (for det kan mine lærere tydeligt se, da det er retorisk analyse på universitetsnivea... -
Catch-all parti
ForumindlægEr ved at skrive SRP og skal skrive om partiet Venstre. Min diskussion lyder: Diskuter, bl.a. udfra udtalelser af Anders Fogh Rasmussen i folketinget, om Venstre kan kaldes et catch-all parti... Mit problem er at jeg ikke har en lang nok definition af et CATCH-ALL PARTI!!! Nogen der har nogle ki... -
Alexandria.. Haster!
ForumindlægJeg skal svare på følgende: Gør rede for omstændighederne omkring Alexandrias grundlæggelse... For det første hvor omfattende bør det være? hvilken længde bør denne redegørelse minimum have ? jeg har skrevet 13 linier om det.. Om Alexander den store der grundlagde det, og om ptolemæus der laved... -
Newton og 3. gradsligning
ForumindlægHej, min srp-vejleder har været rimelig streng ved mig og skrevet i problemformulering: "Redegør for Newtons metode til at finde løsninger i 3. grads ligninger. Giv derudover et konkret eksempel på denne metode." Jeg mangler materiale til at finde ud af dette. Hvis der er nogen, der ved... -
Steve Biko-tale
ForumindlægHej allesammen, Jeg ved det nok ikke er særlig sandsynligt, men er der nogen der ligger inde med eller ved hvor man kan finde Steve Bikos tale "Oplæg til lederkursus i SASO", december 1971 fra bogen "I Write What I Like" (Harper & Row) på engelsk? Jeg skal bruge talen på e... -
bevis for Euklids konstruktion af den regulære femkant
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med beviset for Euklids konstruktion af den regulære femkant? Jeg har fundet et bevis af Bjørn Grøn, men han beviser bare hvordan man konstruere et ligesidet trekant hvor vinklerne ved bundlinjen er dobbelt så store som ved toppen. er det det bevis jeg skal... -
Analyse - novellens navn?
ForumindlægHej, Skal i min SRP analyse en spansk novelle - min opgave formulering lyder at jeg skal give en analyse af novellen, med fokus på David og Diego (to to hovedpersoner) og deres indbyrdes forhold og hvordan det udvikler sig Alt sammen er klaret - men er blevet i tvivl om hvor meget andet i novelle... -
2 spørgsmål.
ForumindlægDet er i forbindelse med en stor skriftlig aflevering (SRP), så det er utroligt vigtigt at svarene er korrekte. 1. Mavesyren - den dræber nogle bakterier. Er mavesyren en del af immunforsvaret? 2. Komplement systemet - Jeg har en kort sammenfatning af hvad komplementssystemets hovedfunktioner er ... -
C13-NMR
ForumindlægHej hej, Jeg er ved at lave SRP om koffein, og jeg har lavet et C-13 spektrum af mit oprensede koffein. Jeg ved godt hvor de forskellige toppe stammer fra, men jeg ved bare ikke helt hvorfor eller hvordan man kan se det. Man kan se sådan et C-13 spektrum her: http://riodb01.ibase.aist.go.jp/sdbs/... -
Skrevet for meget, hvad skal man gøre?
ForumindlægHejsa Jeg er nu færdig med min SRP, og har skrevet ca. 2,5 ns for meget i forhold til de maksimale 15ns á 2400tegn jeg må skrive. Jeg synes ikke rigtig at jeg har noget jeg kan skære væk (da jeg har en meget bred problemformulering), så hvad skal man gøre? Jeg skriver i matematik/fysik, o... -
Dobbelt sæbebobler
ForumindlægHej jeg er ved at skrive SRP om detergenter og sæbebobler. Jeg har fået til opgave at vise at dobbelt sæbebobler danner vinkler på 120° ved hjælp af geometriske argumenter og differential regning. Jeg har haft i tankerne at finde de to tangenter hvor boblerne mødes, og så regne vinkle ud fra det.... -
"eksistens og entydighed" på engelsk - hurtig hjælp tak :)
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om eksistens og entydighed for løsninger til differentialligninger, og nu er jeg nået til at skrive det engelske resume, men jeg ved ikke, hvordan man siger eksistens og entydighed på engelsk? jeg synes at være nået frem til, at eksistens blot hedder "existence,"... -
Geostrofisk balance og trykkraft??
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig, hvad geostrofisk balance og trykkraft går ud på? Jeg er ved at skrive SRP og har valgt naturgeografi B. Her skal jeg forklare hvordan en orkan dannes og jeg er i den forbindelse kommet til lufttryk og vinde. Her faldt jeg over 2 ord: geostrofisk balance... -
Ionisk forbindelse
ForumindlægHej. Jeg sidder her og sveder over SRP, og har lavet Orange 7-syntesen. Imidlertid viser det sig at forbindelsen er ionisk, tilsyneladende, og således gerne vil binde vand. Der er en OH, og en SO3- gruppe der vist har indflydelse på dette, OH-gruppen pga. hydrogenbindinger til vand. Men er ikke h... -
Hjælp det haster
ForumindlægEr igang med srp 3g... skal aflevere imorgen og mangler 2 punkter endnu.. skal beregne en kometbanes store og lille akse og kometens maksimale hastighed og dens omløbstid.. jeg har fået noget data: kometen grigg har en mindste og størsteafstand fra solen på henholdsvis 1 AU og 4,94 AU (1 AU = 1... -
Trække luftmodstand fra teoretisk banekurve
ForumindlægHej! Jeg har til mit SRP-projekt lavet nogle målinger over flyvninger med en badmintonbold. Den teoretiske længde ved den begyndelseshastighed bolden fik og en bestemt vinkel afvej selvfølgelig fra det rigtige. Med en vindmåler har jeg kunnet lave en funktion for luftmodtstanden i N til hastighed... -
Hjælp til noget om finansiering
ForumindlægJeg sidder med min sidste opgave i SRP, og kan bare ikke lige finde ud af den. Jeg har et spørgsmål der lyder således; Vurder med udgangspunkt i ovenstående analyser og vedlagte artikel, hvorledes Coop kunne tænkes at finansiere deres fremtidige vækst. Jeg har lavet strategisk analyse, rentabil... -
Bourdieu's habitus-teori
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive SRP om social arv i samfundsfag og dansk, og den første problemstilling lyder: Der ønskes en redegørelse for Bourdieu's socialiseringsteori (habitus-teorien) med særlig fokus på at belyse teoriens anvendelighed på emnet social arv og mønsterbrud i det senmonderne sam... -
partikulær løsning samt arbitrær stamfunktion
ForumindlægJeg sidder lige om gennemgår hvorledes man løser diff. ligningen y'+ay=g(x) og er stødt på partikulær løsning samt arbitrær stamfunktion. Er det noget der kræver nærmere forklaring i opgaven? (det er en SRP)? Eller er det fint nok med en fodnote eller parantes? Og er følgende korrekt forståe...
