Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17701 til 17720 af 170365
-
flere vælger gymnasieuddannelse end håndværkeruddanelsen
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en emneopgave i international økonomi på hhx, hvor der er et spørgsmål, som jeg er gået i stå med og simpelthen ikke kan svare på. Spørgsmålet går ud på, at de senere år har der ikke været så mange unge, der har villet tage en håndværkeruddannelse. Mange unge har i sted... -
Multiplikator udregning
ForumindlægHej. Jeg sidder nu og er ved at skrive SRP i matematik og international økonomi. Men er kommer i problemer med en udregnign af multiplikatorerne for økonomien. Jeg har skrevet lignignerne om til dette: Y = 1/(1-c(1-t)+ m ) (C+ cR+I+G+X- M) Ud fra dette kan det jo ses at multiplikatorerne er 1... -
Hvad skal jeg analysere
ForumindlægHej sidder med min DIO, der handler om finanskrisen i Kina, og har fagene international økonomi og engelsk. Min problemformuering angående analysen er: Analysere finanskrisens eksterne og interne påvirkning på Kinas økonomi Så tænkte jeg om der var nogen der havde nogle ideer til hvad jeg skal a... -
hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg er studerende på HHX og har altid drømt om en karrier inden for økonomi siden jeg var lille, men jeg har en svaghed inden for de økonomiske fag, der gør mit snit noget lavere. Derfor har jeg valgt at søge en privatlærer, som kan hjælpe mig inden for fagene virksomhed/international-... -
Søger privatlærer
ForumindlægHej :) Jeg er studerende på HHX og har altid drømt om en karrier inden for økonomi siden jeg var lille, men jeg har en svaghed inden for de økonomiske fag, der gør mit snit noget lavere. Derfor har jeg valgt at søge en privatlærer, som kan hjælpe mig inden for fagene virksomhed/international-... -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Eng-Eksa
ForumindlægHej derude. Jeg skal afslutte STX med engelsk som sidste eksamen. Jeg tænker på, hvordan man skal gribe eksamenen an? Endvidere tænker jeg på, om der er nogen, der kan henvise en til analysemodel, som eventuel de har brugt eller som egner sig til en engelsk eksamen. Jeg håber meget på svar, da je... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
B&O
ForumindlægHej alle Hvis i skulle beskrive og anylyserer B&O ud fra virksomhedens internationale engagement, hvordan ville i så gribe det an? Bare kom med nogle input, for er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an ? -
Fysik og biologi skriftlig
ForumindlægHej Har søgt lidt på nettet her og dér, men kunne ikke finde svaret til dette; Kan man komme op i fysik -og biologi skriftlig på STX på B og C niveau til eksamen? Tak på forhånd ;D -
Naturfagligt forløb
ForumindlægHvilken effekt vil CO2 udslippet have på verdens økonomi? -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Arealet af pyramiden
ForumindlægJeg er lidt i tvivl med det sidste spørgsmål, der hvor man skal finde rumfanget af pyramiden. Jeg finder arealet af grundfladen til at blive 50,91 ved hjælp af krydsproduktet(vektorproduktet), altså Areal=|a->Xb->| Jeg skal have højden fra T ned til grundfladen som jeg ikke kan se hvorn... -
Aktiviteten af Cs-kilde
ForumindlægHvordan beregner jeg følgene spørgsmål Cs-kildes aktivitet har være 370kBq i år 1989. Halveringstiden for kilden er 30 år: a) Beregn henfaldskonstanten b) Beregn aktiviteten i år 2014 c) I hvilket år er aktiviteten faldet til 10% af den oprindelige aktivitet -
Mundtlige engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen, der har været op i mundtlig engelsk a STX. Hvis ja, kan I ikke så være sød og fortælle lidt, hvordan det foregår. For jeg er helt blank:( -
Punktmængde
ForumindlægHej SP! Opgaven stammer fra mat B fra 2014 august Hvordan beregner jeg arealet af en punktmængden under to grafer? og Det er i første kvadr. Jeg har løst ligningen som gav 1 eller 6. Hvad skal jeg bruge de tal til? -
Ret en lille oversættelse ,s
ForumindlægHar lavet en oversættelse ; håber nogen vil rette den . I maj måned 2001 oplevede vi den første rumturist. Den 60-årige amerikanske mangemillionær Dennis Tito sad stille og roligt og smilede til fjernsynskameraet i den russiske rumkapsel, da raketten blev opsendt. Ved at betale tyve millioner dol... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Panserformlen
ForumindlægEr panserformlen komplet irrelevant til den skriftlige eksamen?
