Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17721 til 17740 af 48880
-
SRP hjælp til valg af emne
ForumindlægHej Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg står og skal vælge de fag jeg skal skrive SRP i. Jeg har selv i tankerne at jeg vil skrive i samfundsfag og historie eller samfundsfag og engelsk. I samfundsfag + historie har jeg overvejet at skrive om fx USA's udenrigspolitik/k... -
Estonia - AT prøveeksamen
ForumindlægVi har prøveeksamen i AT og jeg har valgt Estonia-forliset og fagkobinationen psykologi og samfundsfag. Jeg har meget svært ved at opstille en problemformulering. Jeg ønsker fokus på krisereaktioner og mén på længere sigt i psykologi. I samfundsfag er jeg stadig en smule i tvivl om vinkel... -
AT - Brug af teori
ForumindlægHej derude! Har i mandag modtaget overordnet emne til AT 2013: Kampen for det gode liv Jeg har tænkt, at fokusere på Muhammedkrisen i Samfundsfag og retorik. Jeg tænkte at bruge Samuel P. Huntintons teori på civilisationers sammenstød i samfundsfag, og i retorik fokuserer på hv... -
Hjælp med emne, Rehabilitering & A Clockwork Orange
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal snart igang med at skrive AT-projekt. Jeg vælger samfundsfag(A) og mediefag(B). Alle landets gymnasiers overemne er "Jagten på det gode liv", og jeg vil derfor gerne kombinere samfundsfag og mediefag, til at beskrive rehabilitering. Samfundsfaglig... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej jer derude Håber I kan være behjælpelige med dette spørgsmål. Jeg er utrolig interesseret i Samfundsfag, og går i 2g, og har det på B-niveau. Men desværre kan jeg ikke hæve det til A i 3g. Mit snit ligger lige nu på 10,8 og får 10 i samfundsfag. Mit spørgsmål er om I tror det vil være klogt a... -
Års/eksamenskarakter
ForumindlægHej, Jeg skal op i samfundsfag her i juni måned. Jeg har selvfølgelig fået en årskarakter. Mit spørgsmål er om årskarakteren bliver slettet og eksamenskarakteren bliver sat ind istedet? Det siger vores samfundsfag lærer nemlig, (vores matematik lærer har sagt det samme) men ifølge denne side står... -
Hjælp til samf.
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g på hhx og har samfundsfag på C niveau, så skal til eksamen om ca. 3 måneder. Jeg vil rigtig gerne bestå med en flot karater, men der er meget baggrundviden fra folkeskolen som jeg ikke har styr på. Jeg har svært ved at følge med i timerne pga. at der er meget baggrundsvide... -
emergency..plz. take a look
Forumindlæghar brug for hjælp til, at oversætte til dansk. --------------------------------------------------------- Thank you for your letter of 30 April with your quotation for dolls. We also want to thank you for the dolls you have sent us. Tak for deres brev d 30. april med deres tilbud for dukker. V... -
Ontologisk sikkerhed - Giddens
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP om det senmoderne samfund. Er der nogen, der - eventuelt på lidt pædagogisk vis - kan redegøre for, hvad Anthony Giddens mener med "den ontologiske sikkerhed"? Jeg forstår det nemlig ikke. På forhånd tak. -
ØMU
ForumindlægHåber virkelig der er nogle rare mennesker her, som har lidt ekstra tid og lyst til at hjælpe..Har en samfundsfagsaflevering med spørgsmålet "Diskuter hvordan realiseringen af Den økonomiske monetære union kan påvirke beskæftigelsen i EU."Er kørt fuldstændig fast!! Hjælp! -
Intifada
ForumindlægHej derude!Jeg sidder med min 2. års historieopgave, hvor jeg skal skrive om Intifadaen i Palæstina/Israel... Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde ud af USA's rolle i denne konflikt, da jeg blive ved med at læse om at USA støtter Israel.. men hvorfor og hvordan kan de det??En tin... -
Den kolde krig
Forumindlægjamen ½løg...Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i ville svarer på:1.hvorfor starter USA den kolde krig????Hej -
Spin/politisk kommunikation
ForumindlægHey!Skal skrive stor opgave om Spin / politisk kommunikation! Så ville bare høre om nogen ligger inde med nogle opgaver, noter eller litteratur om det? Alt har interesse.Takker! -
Andet ord for fotælle..
ForumindlægHej,Kender i andre ord for fortælle?Alt jeg vil gerne (fortælle)... -
familiepolitik
Forumindlægnogen som rimelig kortfattet men præcist, kan beskrive hvad regeringens familipolitik går ud på? -
Keynes
ForumindlægHej.. Er her en som har lidt til at forklare mig hvad keynes teori er? -
kriminalitet spøgesmål
ForumindlægHej allesammen jeg har projekt i skolen og jeg har om ungdomskriminalitet. Og jeg har lavet en spørgeskema om hvorfor unge begår kriminalitet og mange andre spøgesmål, men hvad er formålet med det, kan ikke rigtigt komme i tanke om hvad formålet er kan i hjælpe? -
realisme og idealisme?
Forumindlæghej.. jeg har svært ved at forstå hvad de to begreber betyder? altså realisme som verden er idag og idealisme som den burde? eller.. -
Medianvælgeren?
ForumindlægHvad er medianvælgeren? - og hvorfor kan den være svær at bruge ved flere konfliktdimensioner?? -
Hvilket parti er mest liberalistisk?
ForumindlægHvilket parti i Folketinget er mest liberalistisk?
