Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 17721 til 17740 af 178710
-
andengradsligning MAT A
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke huske hvordan man rykker rundt på i anden håber på hjælp. Jeg skal have rykket alle y'erne på den anden side, men kan ikke huske reglen for det. 6x^2-12x+4y^2+16y+10=0 -
Noter til film og tv eksamen.
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med nogle noter til film og tv, er der nogen der kan give nogle gode råd til læsning til eksamen eller bare gode råd generelt vedr. film og tv eksamen.. -
Angående hjælp til sit eksamensprojekt til eksamen
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, der vedrører mange herinde tror jeg. Hvis man modtager hjælp til sit eksamensprojekt herinde via forummet, har man så ikke snydt, og brudt reglerne i forbindelse med eksamen? I så fald har man jo dumpet og bortvist fra eksamen. Det er bare en tanke fra min side... -
Omskrivning a ligning
ForumindlægHej der er et eksempel i vores mat bog jeg ikke helt forstår det ser ud på følgende måde: -18x+9x^2+8y+4y^2=23 Det omskrives til følgende: 9(x-1)^2-9+4(y+1)^2-4=23 Er der en som kan forklare hvad der sker for hvert eneste led. Forstår ikke hvor de -18x og +8y bliver af. Tak -
Fysik B Eksamen..
ForumindlægTil Fysik B eksamen skal der traekkes en oevelse samt et emne til senere fremlaeggelse. Kan man i denne sammenhaeng traekke et emne som blev gennemgået på foerste år? Altså et forsoeg udfoert på foerste år, eller et emne gennengået på foerste år? -
HHX - skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHar lige været til skriftlig eksamen idag i mundtlig dansk (HHX) Vil gerne høre hvad I andre valgte og hvordan det gik? Valgte selv opgave 1, Skysamleren af Hanne Marie Svendsen.. Hvis der er andre der har valgt den samme, vil jeg meget gerne høre hvad I analyserede jer frem til :) -
Eksamen!!- synopsis af short story
ForumindlægEr der nogen der har en ide til hvordan man kan udfylde de pågældende punkter, der skal udfyldes i synopsen til engelsk mundtlig eksamen, når man har valgt at analysere en short story? Hvordan skal man eksempelvis lave en problemformulering, når der ikke er tale om et specifikt emne..? håber... -
Fysik/kemi EKSAMEN!
ForumindlægHej, jeg slkal op i Fysik/kemi på Onsdag. og jeg ved ik, hvordan jeg skal bruge isotop-tavlen. er der ik en der gider at forklare mig det? Og hvis der er en der været op til fysik/kemi eksamen, vil jeg lige spørge om det var svært? Stillede lærene nogen svære spøgsmål? Tak på fo... -
mundtlig eksame B-niveau
ForumindlægJeg skal op i mundtlig eksame Engelsk B. Er der nogen der kender en dispositon til hvordan man går frem?.Jeg har aldrig prøvet det før. Jeg har 24 timers forberedelse.Hvordan kommer jeg godt igang?.Tak for hjælpen -
problemformulering (plz hjælp eksamen imorgen)
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i aT i morgen.. en af mine lærer sagde jeg sku lave problemformulering om? så kom han med dette bud? Brintsamfund et godt samfund? er det en god problemformulering eller er den helt af helvedes til? håber virkelig på hjælp -
Hjælp til tysk eksam den 17
ForumindlægHej til jer alle kloge mennesker :) Jeg skal til tysk eksam den 18 juni, og får udleveret 4-6 sider dagen før som skal forberedes mundtlig, og jeg tænkte på om der findes en engel som kan hjælpe mig, naturligvis mod betaling..? PS bor i KBH. -
Mundtlig eksamen: An Autobiography
ForumindlægHey... Jeg har lige trukket min eksamens opgave i Engelsk B. Trak en autobiography af Billie Holiday - Men mit spørgsmål er, hvilken analyse form bruger man til en autobiography. Er det bare non-fiction? Eller er det andet der gør sig gældende. -
DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER
ForumindlægJeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse. -
Eksamen - Ansøgning om hjælpemidler
ForumindlægHej, Er der nogen her, der på sin videregående uddannelse har søgt om at bruge hjælpemidler til en eksamen, hvor det ikke var tilladt at anvende nogen form for hjælpemidler? Fik i i godkendelse eller afslag på jeres ansøgning. Hvad kan man have af acceptable grunde? Håber virkelig nogen kan hjæ... -
Grammatiske fejl til den skriftlige eksamen??
ForumindlægJa nu skal jeg til engelsk eksamen her snart og ville høre om der var nogle som havde en oversigt over de fejl som der bliver lavet i første del af prøven uden hjælpemidler. Altså en oversigt over fejlene f.eks. kongruens fejl, ordstilling, osv.. Så man lige kan få kigget det hele igennem :-) -
Eksamen Teknologi B powerpoint
ForumindlægHej da jeg skal til eksamen i teknologi B om 10 dage kunne jeg godt tænkte mig at høre om der var nogle der havde været oppe jeg kunne se deres powerpoint. eller de kunne fortælle mig hvordan i har opbygget jeres powerpoint. -
HJÆLP. Bio b eksamen i morgen!
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket emne til min biologi eksamen i morgen. Jeg er lidt i tvivl om hvordan min fremlæggelse skal opbygges. Skal jeg lave en synopsis og en problemformulering eller? Håber der er nogen der kan hjælpe! Vedhæfter mit spørgsmål. -
Dansk mundtlig eksamen - ONDSKAB
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket emnet ondskab, til min mundtligt dansk eksamen. jeg er meget itvivl om hvilken tekst jeg skal vælge og hvad for nogen tekster der vil give mening i forhold til emnet ondskab. har i nogen ideer? tak på forhånd(: -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej, hvad går samtalen efter de første 10 minutter ud på? (Dansk mundtligt) Har I nogle gode råd til at overleve mundtlig dansk eksamen (uden nervøsitet pga øjenkontakt) samt generthed? -
Skriftlig engelsk B eksamen
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tanke om, at jeg har lavet en fejl i min skriftlige engelsk b eksamen . Jeg har taget fejl af hvilken slags tekst jeg har analyseret - tror i at det er grundlag for at dumpe?
