Studievejledning

Eksamen - Ansøgning om hjælpemidler

03. august 2018 af nejvelda

Hej,

Er der nogen her, der på sin videregående uddannelse har søgt om at bruge hjælpemidler til en eksamen, hvor det ikke var tilladt at anvende nogen form for hjælpemidler? Fik i i godkendelse eller afslag på jeres ansøgning. Hvad kan man have af acceptable grunde?

Håber virkelig nogen kan hjælpe!

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. august 2018 af Larxx

Hvilke hjælpemidler tænker du på ?


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. august 2018 af Larxx

En acceptabelt grund kunne være. Hvis man er ordblind eller har andre former for nedsat funktionsnedsættelse mv. 


Svar #3
03. august 2018 af nejvelda

Det kan være hjælpemidler i form af håndskrevet noter, noter på ens computer eller den lærerbog man bruger til forelæsningerne.


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. august 2018 af Larxx

#3

Det kan være hjælpemidler i form af håndskrevet noter, noter på ens computer eller den lærerbog man bruger til forelæsningerne.

Hvilken uddannelse snakker vi om ?


Svar #5
03. august 2018 af nejvelda

Det er økonomistudiet, statistikkurset 


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. august 2018 af Larxx

Har du prøvet og søge efter en vejledning på deres hjemmeside?


Svar #7
03. august 2018 af nejvelda

Ja det har jeg forsøgt, men jeg kan kun se vedr. dispensation og merit. Der er ikke noget vedr. særlig eksamensform... jeg kan i hvert fald ikke rigtig finde noget

Men nu var mit spørgsmål også mere om der er nogen herinde, som har prøvet at søge om det og derefter har fået godkendt sin ansøgning.


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. august 2018 af Skaljeglavedinelektier

Jeg har lidt svært ved at se på, hvilket grundlag man skulle kunne få lov til at tage hjælpemidler i brug, hvis man ikke har et handicap. Er det en eksamen uden hjælpemidler, er det jo uden hjælpemidler. 

Har du en særlig grund til at skulle fritages fra det? 


Skriv et svar til: Eksamen - Ansøgning om hjælpemidler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.