Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17721 til 17740 af 20599
-
Udfordringer på sundhedsområdet ?
ForumindlægJeg sidder og skriver sso i samfundsfag om Udfordringer i det danske sundhedsvæsen, men er gået istå og mangler et skub til at komme videre. Jeg har skrevet pt: Det danske sundhedsområde er under pres. Forekomsten af overvægt og følgesygdomme på baggrund af vores ændret livstil er i de sene... -
hjælp til ks synopsis, (tema:sex)
ForumindlægHej. Jeg sidder her og prøver at få lavet min synopsis til KS på HF. Det er eksamen i historie, samfundsfag og religion hvis nogen er i tvivl :-) Jeg har trukket emnet sex, og har fået en mase bilag der handler om kvindens dagligdag for 100 år siden og kvindens dagligdag idag, love om prostitut... -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
Diskursanalyse - er dette rigtigt?
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en diskursanalyse, og jeg ved ikke om jeg er godt på vej. Hvis man ser i dette korte citat: "Hvis der er sådan en femte kolonne-virksomhed i Danmark, som så tager til udlandet for at klæde sig på til et efterfølgende terrorangreb, så skal vi være bedre til at forf... -
Problemformulering - Barack Obamas indsættelsestale
ForumindlægHej alle Jeg er ved min AT opgave. er lidt i tvivl om min problemformulering. Det skal omhandle - fremtid, visioner og forudsigelser.. Så har jeg valgt at skrive i samfundsfag og dansk. Herunder vil jeg skrive om Barack Obamas med henblik på hans indsættelsestale.. Jeg tænker lidt på Er han blot ... -
Den Jødiske Diaspora i AT
ForumindlægHej alle.. Jeg vil skrive om Den Jødiske Diaspora i AT (at rejse). Det handler sådan set om jødernes exil ud af jerusalam lige siden et par hunrede år f.kr og til idag. Samt de ting der står skrevet om det i bibelen, er der en sammenhæng? og kort om zionismen og det moderne israel. Men jeg ha... -
Skrifltig Dansk årsprøve d. 25-5-2005
ForumindlægI dag (d. 24) var jeg til årsprøve i skriftlig samfundsfag (2.g) og i morgen skal jeg op i dansk. Inden jeg gik op i samf forberedte jeg mig ved at læse nogle af opgaverne herinde for bare at få ideer til hvordan jeg skulle udforme min opgave. Da jeg så fik opgaven her i morges fik jeg mig noget ... -
En verdensomsejling under havet. Dansk og Historie.
ForumindlægNu da vi så pænt, på min skole i hvert fald, blev hastet til at vælge emne og fag, kom jeg ud i at vælge Jules Verne - en verdensomsejling under havet i dansk og historie. Jeg står nu med det problem at jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe opgaven af, i forhold til emnet "Rejser" som vi... -
Karakterer
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er en dreng på 18 år, som lige er startet i 3.g Min verden brød sammen i slut 1g. Hvilket resulterede i at jeg var skole træt i 2.G og ikke rigtig fik lavet noget Mine karakterer i 2.G ende ud med at være 7.5 i gennemsnit ink. 1.G eksamen og årskarakterer i mediefag, og ... -
Matematik på B i STX
ForumindlægHey folkens! Jeg skal til at tage mit 3. år på stx her efter sommer. Jeg har samfundsfag på b niveau og her ligger min største interesse. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få det på et A niveau, men det kræver jo som sagt matematik på B niveau. Matematik på C gik ikke fantastisk for m... -
Statskundskab
ForumindlægCiao!Jeg står i en mindre heldig situation. Jeg er først nu blevet opmærksom på at statskundskab på Københavns Universitet kræver omkring 9.8 i gennemsnit.Jeg har lallet lidt i de 2 første år og ligger derfor med et gennemsnit på 9. Hvor højt et gennemsnit skal jeg bruge i 3g for at nå 9.8? Jeg e... -
AT, erindringsbiografi samt fiktiv børnebog
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket AT-synopsis i dansk og samfundsfag. Jeg har nu forgæves søgt på danskfagets metoder med henblik på biografier. Mit problem er, at jeg ikke ved med hvilken metode, man griber en biografi an, "den lange vandring, en drengesoldats erindringer". Desuden har jeg... -
hjælp til samfunds opgave
ForumindlægHey, jeg skal skrive en opgave om økonomi og vil gerne have hjælp til at komme igang, da samfundsfag ikke er mit stærkeste fag. Det hjælper heller ikke når man har været syg til mange af timerne. Så jeg er lidt forvirret. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke helt forstår og ikke ved, hvordan jeg... -
eksamens projekt
Forumindlægjeg har et mindre problem. jeg har valgt at skrive ep om den menneskelige intelligens i biologi og samfundsfag. Problemet består i at valget er foretaget fordi tiden gik og det var en lærer der foreslog det så jeg troede det ville være mere sikkert end noget jeg selv kunne finde på. ideen er a... -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
SSO - Indledning???
ForumindlægHej.. \n\nJeg har valgt at skrive SSO i samfundsfag(International Politik). Jeg har været inde på divers hjemmesider, for at få inspiration til hvordan en god opgave opbygning kunne se ud. Men jeg er lidt i tvivl om, hvad der mener med at man skal formulere 3g's problemformuleringen i indledn... -
So1.2 synopsis hjælp!
ForumindlægHej jeg er i skrivende stund i gang med min synopsis til vores emne: Velfærdsstatens pres. Jeg er i tvivl om hvordan man skal lave en synopsis da jeg aldrig har lavet en før. Vores fag er samfundsfag, International økonomi og matematik og vores problemformulering lyder sådan: Der ønskes f... -
Undersøgelse af bilag (samfundsvidenskabelig viden og begreber)
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg er i gang med en undersøgelse i samfundsfag, hvor jeg skal beskriver forskellige figurer og tabeller, og derefter inddrage samfundsvidenskabelig viden og begraber. Der er to figuerer som jeg har beskrevet, men jeg ved ikke hvilk... -
Inspiration - Russisk valg
ForumindlægJeg skal i morgen fremlægge om det nyligt overståede russiske valg. Fremlæggelsen skal bestå af redegørende, analyserende og diskuterende spørgsmål. Det åbenlyse er vel at redegøre for Ruslands politiske system. Mine problemer ligger i at sammensætte en god fremlæggelse, for ved ikke hvad den... -
Terror i Frankrig (AT)
ForumindlægHej derude. Jeg har et bette AT "prøve" forløb. Jeg har om medier og meningsdannelser i samfundsfag Jeg har valgt at skrive om hændelsen i Frankrig, hvor der var en terroraktion som IS stod bag. Jeg har inddraget nogle problemstillinger, men bøvler lidt med problemformuleringen. Se...
