Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17741 til 17760 af 23766
-
lineære funktioner
Forumindlægforskriften: f(x) = 0.22*x+56 f(x) er modstanden mlt ohm og x er temperaturen målt i C* beregn modstanden ved 50* og beregn temperaturen hvis modstanden er 75 ohm forklar hvad tallene 0.22 og 56 i forskriften fortæller om sammenhængen mellem modstand og temperatur. -
Syre- Base
ForumindlægHej. er der nogen der kunne hjælpe mig med min opgave? på forhånd tak. Spørgsmålet er, at Hvad kendetegner en syre? og hvad kendetegner en base? -
Bindinger og kogepunkt
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne her: (bilag) -
Karakteristikker
ForumindlægHvilken formel skal man bruge, hvis man skal bestemme resistansen ved det halve af driftsspændingen og effekten ved det halve af driftspændingen? taaaak på forhånd :) -
Sure salte?
ForumindlægNogen der ved hvordan et surt salt dannes? Og hvilken slags syre der kan skyldes i at saltet bliver sur? -
metaltråd
ForumindlægEn kobbertråd er 10,0 meter lang og har en diameter på 0,500 mm. Resistansen for tråden måles til 3,15ohm. Beregn kobbertrådens temperatur -
Resistans ved driftstemperatur
ForumindlægHjælp! :) -
Lektie hjælp
Forumindlæg#lektier på Quakenet er åbnet igen. Efter lidt pause i ferien fordi der var ikke nogen med lektier.. :PMen nu er sæsongen for lektier kommet igen. For dem der ikke ved hvad det betyder når jeg skriver #lektier på Quakenet så er det en "kanal"/ chatsted på et program der hedder IRC. Det ... -
Termodynamik
ForumindlægHej..!Jeg har en fysik aflevering om termodynamik, som jeg er gået i stå med. Så jeg vil gerne bede om din hjælp!Opgaven lyder på; I et opvaskefad er der 8 l vand, som er 55 grader varmt. Temperaturen i køkkenet er 20 grader. Hvor meget bestik kan man vaske op, før temperaturen er dalet til 45 gr... -
SRP
Forumindlægjeg skal til at skrive SRP i mat. og fysik, om differentialligninger og svingninger. jeg har virkelig brug for hjælp!! Er der evt. nogen, som har skrevet opgave i disse fag med ovenstående emne - eller noget lignende, så vil jeg meget gerne låne den, da jeg godt kunne tænke mig noget inspirarion ... -
Et spørgsmål...!
ForumindlægHej alle sammenJeg har i fysik arbejdet med en øvelse, der behandler brydningsloven og totalrefleksion, og der er et spørgsmål som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Spørgsmålet lyder:"Kan man se bort fra, at øvelsen udføres i et lokale med luft i stedet for vakuum?"På forhånd TAKMVH Line -
Studieretning!! Haster!!!
ForumindlægHej!! Jeg har en opgave, hvor jeg skal skrive om gymnasium (STX,HTX,HHX,HF) Jeg er i gang med opgaven, men ved studieretninger sidder jeg i fast Jeg vide at der er kommet en ny studieretning: Bioteknologi - Matematik - Fysik Mit spørgsmål er: Hvis man tager den ny studieretning, hvad skal man så ... -
Densitet og korkprop
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en fysik opgave i morgen, og stresser en smule over at jeg ikke kan finde ud af nedenstående opgave! En korkprop har massen 5,0 g. Hvor mange mL vin fortrængte denne prop, da den flød ifrit i borddamens fyldte vinglas. (ρ-vin =1,07g/mL) Jeg håber i vil hjælpe!... -
Keplers love
ForumindlægHejsa Jeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Jeg har ingen ide, om hvordan jeg skal tac... -
Hjælp med til teori bag faldende paptallerkner
ForumindlægKære brugere Jeg sidder med srp opgave og har brug for hjælp til at formuler min teori bag faldende paptallerkener!! Da jeg anvender programmet mathtype til det fysike beregninger kan jeg ik kopier det ind med vedlægger det som en fil håber på at i kan hjælpe mig!!! På forhånd TAK -
Hjælp til teori bag faldende paptallerkener
ForumindlægKære brugere Jeg sidder med srp opgave og har brug for hjælp til at formuler min teori bag faldende paptallerkener!! Da jeg anvender programmet mathtype til det fysike beregninger kan jeg ik kopier det ind med vedlægger det som en fil håber på at i kan hjælpe mig!!! På forhånd TAK Sorry fik ik ve... -
Overgangsvarme
ForumindlægKan i hjælpr mig??a) Hvorfor brænder man, sig hvis man stikker hånden ind i en dampstråle ved 100 grader, når man godt kan opholde sig i en sauna ved samme temperatur?b) Hvorfor hjælper det at puste på den varme mad?c) Hvorfor fryser man mere, når man er vår, end når man er tør?Kan i ikke hjælpe ... -
Spændingsfald
ForumindlægHej sidder med en fysik opgave som lyder: En forlængerledning andvenden til at slutte en elektrisk varmeovn til lysnettet. Spændingsfaldet over varmeovnen er 230 V, og effekten er da 2,00 kW a) Bestem strømstyrken gennem varmelegemet Det er ret lang tid siden vi havde om elektriske k... -
Archimedes lov
ForumindlægHej Studieportalen! :-) Jeg har om Archimedes lov i fysik, og jeg har et spørgsmål der lyder således: Hvordan kan det være at fisk uden at "svømme" kan stå stille, stige op eller lade sig synke ned? Jeg kan desværre ikke finde ud af svaret på dette spørgsmål, og det vil derfor v... -
Hjælp
ForumindlægHej Studieportalen! :-) Jeg har om Archimedes lov i fysik, og jeg har et spørgsmål der lyder således: b) En sten fylder 0.3 kubikmeter. Hvor mange kilo føles den lettere under vand? Jeg kan desværre ikke finde ud af svaret på dette spørgsmål, og det vil derfor være en stor hjælp, hvis en ...
