Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17761 til 17780 af 153151
-
Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille
ForumindlægHeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak! -
Litteraturhistorien
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, men jeg har ikke styr på de forskellige perioder i litteratur historien. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kende nogle hjemmesider hvor man kan se hvad der er kendetegnende for de forskellige perioder? Med venlig hilsen Thomas -
Christian IV - problemformulering
ForumindlægHej jeg skal til at skrive den store dansk-historie opgave i 1g. Jeg har valgt faget historie og vil skrive opgaven om Christian IV. Jeg mangler bare hjælp til min problemformulering.. nogle der kan hjælpe!? jeg har tænkt mig at fokusere på hans bygninger og det med at han brugte så mange penge ... -
SRP KRISE!!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har ramt srp krisen. Vi starter opgave skrivningen d.7/12, og mit emne er stadig uhyggelig bredt. Jeg skriver i historie og samfundsfag med international politik som det overordede emne. Jeg vil gerne skrive om EU og hvordan organisationen markerer sig på den internation... -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive eksamsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg har valgt kvindernes politiske, økonomiske og sociale rettigheder fra 18.. til nutiden. Jeg kan ikke huske fra hvilket årstal, jeg skulle skrive opgaven. Men det er det årstal, hvor grundloven blev oprettet. Jeg har brug for... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
Om at følge Via Dolorosa?
ForumindlægJeg har siddet og læst teksten om at følge via dolorosa. Min opgave er at forklarer historien og mytologien bag Via Dolorosa, og derefter gøre rede for følgende sætning: ”Enhver kristen er altså undervejs sammen med Jesus ad korsvejen, selvom han ikke har mulighed for at følge Via Dolorosa ... -
den grimme ælling vs. ørneflugt
Forumindlæghalløjsa :-) jeg sidder og skriver en dansk opgave om H.C. Andersen eventyr den grimme ælling, og Henrik Pontoppidan's historie ørneflugt og får et spørgsmål der lyder sådan : hvordan afspejler de 2 tekster sig i den tid hvor de er skrevet? - jeg har skrevet om ørneflugten, s... -
hjælp
Forumindlæghej! jeg skal til eksamen i morgen, og kan ikke finde noget om emnet, europas historie 1600-1800 med særlig vægt på frankrig.... håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få et hurtigt overblik... -
erindring og litteratur
ForumindlægHejsa:) jeg skal skrive essay om erindringens rolle i litteraturen. Her kommer jeg til at tænke på historie og hvad den betyder for litteraturen. Er der andre ideer, så kom bare med dem. tak:D -
RUSMIDLER
Forumindlæghej. jeg skal skrive om rusmidler, i min at-årsprøve. Jeg skal skrive i biologi og historie. jeg ville høre om der var en som havde en god idé til hvilken retning jeg skal bevæge mig i mod ? -
Samf. - eller Hist. Metoder?
ForumindlægJeg skriver i samfundsfag og historie. Jeg har en masse artikler, som jeg har brugt de samfundsvidenskabeliuge metoder til. - Mit spørgsmål lyder så: Skal jeg også angribe dem kildekritisk? -
FSA i 07
ForumindlægEr der nogen der har hørt noget om de nye afkrydsningseksmaner i Biologi/Geografi, og vist også Historie/Samfundsfag?Var de der også sidste år og er der nogle der har prøvet dem?Ved ikke helt hvad jeg skal forvente, eller hvordan den i det hele taget er opbygget... -
noget om fortæller
ForumindlægHvis man har et fortællerforhold hvor man som læser faktisk står i en samtale og får at vide historiens forløb i et slags tilbageblik af en anden, hvad kalder man så det fortællerforhold og hvilke formål/gode ting har det for historien -
analyse metode, faglighed?
ForumindlægHej alle. Jeg har 2 spørgsmål. Under analysen, er det så ikke sådan her det foregår i historie? Analysemetode historie: Kildekritik, afsender modtager osv.? Hvad mere Hvad med tysk analysemetode? Er det bare virkemidler i de tyske tekster eller hvordan? -
Eventyr stil dansk! Hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik til opgave at skrive et eventyr helt frit. Det var meget besværligt at finde på en handling syntes jeg selv. Og har cirka skrevet en side (Den skal mindst være 3 sider) Jeg nåede frem til at historien skulle hande om : En pige der hedder Rosa, som kommer fra en fami... -
Skrift. eksamen
ForumindlægHvordan læser man bedst til skriftlig eksamen i samfundsfag? Når det nu er en skrift. eksamen sidder man jo bare med bøgerne osv, så der er vel ingen grund til at bruge timer på at skrive notater eller hvad?Hvordan gør I andre? -
Problemformulering..
ForumindlægHey..Skal skrive historie opgave om et par uger, vil gerne skrive om slaver og den amerikanske borgerkrig. Men mangler en god problemformulering.Nogen der evt har skrevet historieopgave om sammen emne med et par forslag til problemformulering? -
Jødeforfølgelse DHO
ForumindlægJeg skal igang med min dansk-historie opgave. Mit emne er Europa 1914-1939, Nazisme, Jødeforfølgelser. Med fokus på Jødeforfølgelse. Kan nogen hjælpe mig med en problemformulering? Kilder til at analysere? Eller andre gode råd til at løse opgaven? Har i lavet en opgave i samme stil? Alt inspira... -
Litteratur om forholdene i 1930'erne?
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der har forslag til hvilke litteraturer der fortæller en del om forholdene i Danmark i 1930'erne. Skal så småt til at igang med SSO i historie/dansk.. Men har endnu ikk fundet det danske littera´tur jeg vil tage udgangspunkt i. Foretrækker at litteraturen skal fort...
