Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17821 til 17840 af 75430
-
tysk oversættelse?
ForumindlægHej alle sammen! Nogle der kan hjælpe mig med en tysk oversættelse på ti linier - jeg er ikke glad for at sætte den ind? -
DA
ForumindlægHvad er DA egentlig? -
et eller to ord?
ForumindlægHej :) Hvordan finder man ud af, om ordet skal stå som to ord eller et ord? er der ingen regel for det? Fx. Landsbyidyl, klitplantager, turistattraktioner osv.. Har virkelig svært ved at finde ud af det, og det er altid sådan nogle fejl jeg får, når vi laver fsa prøver.. Ps: plejer at bruge ord... -
Hjælp mht. bogen "Fra drage til tiger" ??
ForumindlægJeg skal som en halv million andre skrive studieretningsprojekt. Jeg har engelsk som hovedfag og historie som sidefag. Jeg har valgt Vietnam som emne og tager udgangspunkt i krigen set fra USA9;s side og i tiden hvor Johnson er præsident. Jeg har før skrevet om emnet, hvor jeg har benyttet bog... -
At karakterisere en tekst??
ForumindlægHej. Som overskriften viser, forstår jeg ikke fuldt ud hvad der menes med at karakterisere en tekst. Vil det sige om den er fiktiv, subjektiv osv? Forresten skal jeg udføre det på en i en kronik lavet på en klumme. -
oversæt - nogen der kan oversætte det her til spansk?
ForumindlægFilmen La misma Luna handler om Rosario, en mor, der ulovligt immigrerer til USA, og hendes ni år gamle søn, Carlitos. Rosario og carlitos har ikke set hinanden i fire år siden Carlitos var 5 år. Rosario bor i Los Angels, og ringer hver søndag til Carlitos fra en telefonboks. Carlitos bor i en li... -
Hej. Rettelse af din stil
ForumindlægHej. Jeg går rigitg meget op i at rette stile, se andres fejl, og give en endelig karakter :) Jeg vil gerne selv være lærer, når jeg når dertil. Så i er meget velkommen til at sende en stil til mig (helst omkring 1-1,5 side) Så kan jeg tage et kig på den og rette den. Så får jeg lidt øvelse i det... -
viscous damping coefficient of air
ForumindlægHej Jeg prøver lige at starte en ny tråd op i aften om det samme emne som igår. Jeg vil gerne finde angular frequency for et system bestående af en fjeder samt en masse som sættes i svingninger. Selvom dette system er et system uden en egentlig dæmper, så finder der fortsat en energi-udveksling ... -
Blandet tal og noget med brøk. Svært at forklare!
ForumindlægFærdigheds regning: 7 2/1 + 14 4/3= (1 i tælleren. 2 i nævneren. 3 i tælleren. 4 i nævneren) 9 8/7 - 3 4/1= (7 i tælleren. 8 i nævneren. 1 i tælleren. 4 i nævneren) -
Bøjning af stærke verber
ForumindlægHej, er der nogle der vil rette noget tysk, hvis der er ville det være virkelig dejligt:D 1) Han tager bogen op på bordet → er nimmt das Buch vom Tisch auf → er hat das Buch vom Tisch aufgenommen 2) Hvad hed den herre → wie hiess der Herr → wie hatte der Herr geheisst 3)... -
Hvad gør i?
ForumindlægHej Jeg er igang med min synopsis, og jeg vil bare lige høre jer ad, om i er "færdige" med opgaven før i skriver synopsisen, eller skriver i bare nogle del-konklutioner, som i regner med at gå mere i dybden med inden eksamen? -
mundtlig eksamen A-niveau
ForumindlægHej alle Jeg har fået at vide, at man skal udarbejde en synopsis og lave en disposition over sin fremlæggelse, som man giver til lærer og censor. Men hvis de ikke skal have min synopsis, er det så overhovedet nødvendigt, at jeg laver delkonklusioner og alle de sædvanlige ting? På forhånd tak -
Håber nogle kan hjælpe
ForumindlægHej, jeg sidder med en synopsis i KS og skal skrive en synopsis om " Moderne tider" af Rune Lykkeberg Er der nogle der har nogle ider til hvordan man lige får sat den igang og hvad den kan omhandle, jeg er lidt på bar bund med at komme igang.... Tak på forhånd! -
Analyse
Forumindlæghej kan jeg for jers hjælp jeg er i geng med at analyse Den sidste balkjole 1857-1912 og jeg skal skrive synopsis om Det moderne gennembrud. Men jeg kan ikke finde ud af det. Er der nogen vil meget gerne sende mig et Synopsis om det moderne gennembrud. Mange tak til allesammen. -
AT fremlæggelse.
ForumindlægJeg skal i morgen op og "fremlægge" min AT synopsis for mine 2 lærer. (Religion og biologi). Skal jeg bare gennegå min synopsis fra ende til anden, eller hvordan? Håber I vil hjælpe, da jeg er lidt på bar bund. -
HJÆLP ER FORVIRRET
Forumindlæghej SP. Jeg sidder og skal skrive AT-synopsis og i den forbindelse er jeg meget i tvivl over hvad jeg skal skrive i selve synopsen. Jeg har en skabelon til sådan en standard synopsis, men ved ikke hvad jeg skal fylde på den? fx. punktet hvad materialerne er anvendt til? -
eksamen
ForumindlægEr der andre ligesom mig der skal til mdt. eksamen i dansk 3.g og ikke har den store interesse indenfor faget. Mit spørgsmål til jer er hvordan forbereder I jer til dansk eksamen. Og hvad er vigtigst hvis man ikke kan nå det hele? -
metode og teori
ForumindlægHej Jeg er meget usikker på det med metode og teori. Altså jeg skal skrive opgave i religionshistorie og dansk. I dansk skal jeg gå ind og se på mediernes påvirkelse, og jeg ved bare ikke hvilken metode og teori ? er der nogen der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg finder ud af at bruge det? -
DTU uddannelse i udlandet
ForumindlægHej studieportalen Ved i, om der er mulighed for, at man kan bruge sin ingeniøruddannelse fra danske universiteter, bl.a. DTU i udlandet? (Europa) Eksempelvis Tyskland eller USA. Hvis i kender danske universiteter, som er bedre, kan i altid skrive det :) På forhånd, tak. -
påstand og belæg i en sætning
ForumindlægTiden har vist, at det sprog, der i dag tales tales af de unge, om 30 år vil være godt dansk for de midaldrende... Er påstanden i sætningen: de unges sprog vil om 30 år tales af midaldrende folk Er belægget i sætningen: det vil være godt dansk for de midaldrende folk.. rigtigt?
