Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 17841 til 17860 af 141843
-
haster
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med min matematik opgavesæt på hf c niveau. a) 3(2x-4y)+2(x+3y) -
Hvor mange penge må de låne?? HJÆLP!
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at svare på det her spørgsmål?? Isabella og Christian kan kun betale 700 kr. om måneden i 12 måneder. 3.5 Undersøg, hvor stort et beløb Isabella og Christian kan låne, når renten er 2,12 % pr. måned, og når beløbet skal tilbagebetales på 12 måneder. Ishotellet ... -
vektor
ForumindlægNogen som kan hjælpe forstår det ikke. opg 529 i bogen MAT 3H. Bestem tallet k, således at vektorerne: vektor a = (12,5) og vektor b = (16,k) er parellelle. Find derefter tallet t så vektor b = t * vektor a. -
Algebra- er det rigtigt?
ForumindlægGoddag! Søger en der vil kigge mine udregninger igennem, for derefter at komme med kommentarer: Mine udregninger: http://peecee.dk/?id=67999 PS: Da mine udregninger er foretaget i Mathtype, er jeg nød til at uploade det som word fil! På forhånd tak og frotsat god weekend! -
hjælp: indledning i studieretningsopgave...
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til at skrive min studieretningsopgave i 2.g i Samf A og engelsk B Men jeg er i tvivl om hvad der skal stå i min indledning.. Jeg har fået et uddrag fra en bog, som jeg skal lægge fokus på og jeg tænkte at skrive lidt om forfatteren og denne bog, men er det rigtigt? Jeg er fulds... -
Udarbejdelse?
ForumindlægHej .. For en uge siden lagde jeg en rapport ind på siden... hvorlang tid gpr der før den er udarbejdet færdig, og kan komme helt ud på siden til downloading? Nick -
RETTELSE AF SRO
ForumindlægEr der en der vil læse min Studieretningsopgave der skal afleveres i morgen. den omhandler valg og retfærdighed og er skrevet i mat og samf. -
Logaritmer - haster !
ForumindlægKan du udregne denne: lnx=3,1? -
Er studieportalen tilladt/lovligt?
ForumindlægEr studieportalen egentlig tilladt sådan skolemæssigt? -
Areal/ligning
ForumindlægGrafen for funktionen f med forskriften f(x)=x^3-3x^2 afgrænser sammen med koordinatsystemets førsteakse i fjerde kvadrant en punktmængde M, der har et areal. Bestem den værdi af t, for hvilken linjen med ligningen x=t deler punktmængden M i to dele, der har samme areal. Det forstår jeg ikke ... -
Fortæl om beregning af skæringen mellem en given cirkel og et givent linje i planen
ForumindlægNår spørgsmålet forlyder som ovenstående, kan jeg så ''nøjes'' med at tage et eksempel hvor jeg har cirklens radius og koordinater til C og et punk på linjen og dens retningsvektor. og jeg så regner mig frem til hvordan jeg finder skæringspunktet? Der er nemlig ingen beviser i bog... -
indledninge? om hekseprocesser
Forumindlægjeg er igang med min dansk historie opg. men jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive i min indledning.. jeg skal skrive om hekseprocesser. -
Indledning og konklusion af en novelle?
ForumindlægHey. jeg er igang med at genanalysere en novelle der hedder tirsdag nat af Helle Helle. Men jeg er gået lidt tabt i det med indledningen, og specielt i det med Konklusionen, da man jo som hovedregel ikke må indrage sin egen mening i en analyse af en novelle :) Men jeg vil bare lige høre om de... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej. Er der nogle der har skrevet en studieretningsopgave, da jeg godt kunne tænke mig at se hvordan man stiller det op osv..? -
Det ukendte træ af Villy Sørensen
ForumindlægJeg skal til at skrive en litterær artikel om Det ukendte træ af Villy Sørensen, og jeg vil høre, om der er nogen, som har forslag til, hvad jeg kan komme ind på, både emner til selve teksten, men også hvad der vil være godt at inkludere i en litterær artikel. På forhånd mange tak. -
t2 ?
ForumindlægHej, har en funktion der hedder: 1/4x^3-x^2-x+4 har fundet skæringspunkterne med x-aksen -2, 0 og 2 så har jeg fundet tangenten i punktet (-2,0) MEN nu skal jeg finde en anden tangent som også går gennem punktet, ved jeg skal bruge tangentligningen: y=f´(x)*(x-x0)+f(x0) Men det eneste jeg har e... -
Blodtyper
ForumindlægJeg skal analysere mig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos mine forældre, men er ret lost. Jeg er selv Rhesus-negativ. Nogen som kan give en hjælpende hånd? -
dansk skriftlig eksamen 2010?
ForumindlægHej alle, er der nogen af jer der har lavet en af de følgende stilemner før? 1) De gales hjem 2) Det gode liv og det sunde liv 3) Ironi i det offentlige rum 4) Den jødiske hustru mvh Peter -
Stationært svar på en påvirkning
ForumindlægHej. Jeg har har denne påvirkning: 13*√(2)*cos(13t)+5*sin(√(3)+13t) som jeg skal bestemme et stationært svar til. Er der nogen der kan hjælpe med dette? -
Hjælp til besvarelse af samfundsfagsopgave
ForumindlægHej, jeg har fået et eksamenssæt der hedder 'Dansk politik' hvor jeg sidder fast ved spørgsmål 3 og kan slet ikke komme igang. Spørgsmålet lyder: 3. Du er politisk medarbejder for Socialdemokratiet. Skriv et notat til Helle Thorning-Schmidt, der indeholder en begrundet strategi for en soc...
