Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17861 til 17880 af 48880
-
Er HTX i Aarhus C en god skole?
ForumindlægHejsa Jeg går på en HTX jeg ikke er så glad for, så jeg overvejer at skifte til en HTX i Aarhus C Er der nogle er jer der har gået der? Er de gode mod 2-sprogede elever? Er de gode til at undervise? Får eleverne et højt snit derfra? Er det en god skole? -
Indfødsretsprøven
ForumindlægJa, hvad synes I om Indfødsretsprøven? godt eller dårligt?? -
Indenlandsk udbudskurve
ForumindlægJeg har til forgæves prøvet at løse følgende opgave. Det der særligt forvirrer mig er hvordan den indenlandske udbudskurve findes. Jeg skriver lige hele teksten som den er præsenteret på opgaven: Antag, at markedet for æg i Danmark er kendetegnet ved fuldkommen konkurrence - og at æg sælges... -
Rettelse
ForumindlægHEj, nogle som vil kigge på dette? På forhånd tak :) Dansk: En kraft er en påvirkning, som kan give en masse en acceleration. Friktion ved faste legemers bevægelse på et fast underlag kaldes tør friktion, og skyldes molekylære kræfter. I 1687 udgav Isaac Newton sit værk Principia, hvor han ops... -
Subprime lån - matematik
ForumindlægHejsa.. Jeg vil i min SRP-opgave om den nuværende finansielle krise, meget gerne beskrive, hvordan et Subprime lån er bygget op... Jeg har stakkevis om konsekvenserne og lånene i sig selv, men mangler viden om hvordan et givent Subprime lån tager sig ud... Jeg vil fx. gerne udregne terminsydelse... -
Apartheid
ForumindlægHvem skriver ellers om apartheid i SRP? :) - Jeg skriver i EN og HI.. -
Fordele og ulemper?
ForumindlægHej alle. Jeg har projektuge i øjeblikket og jeg har fået lavet min problemstilling. Ved et af spørgsmålene jeg har lavet, skal jeg være lidt kreativ. Jeg har selv kommet med nogle svar, men kunne godt tænke mig en masse mere! Jeg håber jeg kan få så mange svar som overhovedet muligt! ... -
Opgaver???
ForumindlægHvordan kan jeg være sikker på at opgaverne herinde er så gode som i siger de er?? altså jeg kan jo sagtens uploade en opgave til 7, men sige den har fået 10... Er der en redaktion som sidder og læser opgaverne igennem inden i uploader dem, eller hva??? ellers er det en fremragende side, meget be... -
Hjælp
ForumindlægHej^^ jeg skriver om mat og samf i min SRP - opgave, og vil meget gerne have en der kan læse den igennem for fejl (stavefejl, og hvis jeg nu skriver noget der er helt hen i vejret) BETALING GIVES -
Fag.
ForumindlægAltså. Hvilke fag er obligatoriske i første G ? (STX) og hvilke får man i 2 & 3 som er obligatoriske.? for jeg tænkte lige på...oldtidskundskab/religion osv er det ikke alle de fag man får i 2? vil det så sige, at 1G er meget mere nemmere at overskue? Har hørt at 2.g er hårdt /: ! :) -
Definition af et uland
ForumindlægHej allesammen.Nogle af jer der ligger inde med en definition af et uland? FN skriver blot 'et land der ikke er et i-land', og det er jo ikke så rammende.Vil være dejligt med kriterier for stadie inden for økonomi, offentlig sektor, demografi, fordeling af produktion i landbrug ogindustri... -
Unge i dag
ForumindlægHej derude.. lige et spørgsmål :D Hvilke årsager tror I der liggertil grund for unges behov for at fremstille sig selv gennem medierne ?(radio, tv, facebook,twitter, youtube etc. Etc.) -
Emne til AT? - Engelsk/Historie
ForumindlægHej Allesammen Jeg har stillet mig selv i den åndssvage situation, at droppe mit oprindelige at emne - nu er jeg på bar bund. Er der nogle, der har gode ideer til hvad man kan skrive om i fagene engelsk og historie, der har noget med rejser at gøre? På forhånd tak. -
Musik til skr. eksamen?
ForumindlægHej..jeg skal have min bærbar med til eksamen.. og jeg tænkte på om jeg gerne måtte hører musik? jeg tager da hørertelefoner på... ved i om det er ok? -
religion/samf. - metode
Forumindlæger der nogle som skriver i religin og samf. som har lavet metode, teori afsnittet færdig ? er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, derfor ville det være nice hvis en kunne komme med noget som kunne hjælpe mig igang:) Og forresten skriver om indvandrere i Danmark;) -
Diskussion af materialer, teorier og metoder.
Forumindlæghej alle sidder som mange andre og laver AT, har også lavet det meste men er ikke sikker på hvad man skal skrive i punktet Diskussion af materialer, teorier og metoder. nogen der kan hjælpe, Altså ved godt at man skal skrive bøger og film ned, og hvilke to metoder man bruger, men er meget itvivl ... -
Årsager til hvorfor den offentlige sektor er vokset kraftigt siden 1960
ForumindlægHvorfor er den offentlige sektor vokset så kraftigt siden 1960'erne, hvilket årsager er der til det? -
Hvad er rød og blå blok?
ForumindlægHej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet. -
Hvad betyder....
Forumindlæghej...Er der nogle der kan fortælle mig hvad klassiske ideologier er? -
AT 3.g
ForumindlægSAMF A og ENGELSK A Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Nogen der har nogle gode idéer tak
