Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17901 til 17920 af 38620
-
Opløslighed i vand
ForumindlægHvad kan man tilsætte til vandet så carboxylsyren blev endnu mere opløseligt i vand? Man bruger dette trick når man skal opløse EDTA i vand. (Jeg har fået oplyst, at det muligvis er en base - men hvilken?) På forhånd tak :) -
Nato vs. Eu
ForumindlægHey.. har et vurderende spørgsmål i mit SRP Vurder NATO's betydning i det internationale politiske system anno 2007. Herunder belyses situationen i forhold til EU´s sikkerhedspolitiske rolle. Så ville høre om nogen havde konkrete eksempler på hvad forsekellen mellem NATO og EU er? -
forskel på samf. og historie!
ForumindlægJeg har et spørgsmål. Hvad er egentlig forskellen på samfundsfag og historie? Det er gået op for mig at jeg i min opgave bare har blandet de to fag sammen. Jeg ved ikke hvad den egentlige forskel er, når man skriver en opgave. Kan i hjælpe mig? -
eksamen i samfundsfag på c-niveau
ForumindlægHej er der nogle der ved hvordan sådan nogle samfundsfags eksamens spørgesmål på c niveau er/,formuleret?. har hørt at det er læreren der laver dem jeg ville gerne se nogle eksempler på hvordan de er hvis nogle herinde evt. har deres/tidligerer eksamens spørgesmål så skriv gerne evt nogle s... -
Hjælp til Problemformulering - Medier
ForumindlægOverordnet Problemstilling: Hvorfor er medierne en så vigtigt brik i det politikske system? Problemformulering: Vi vil redegøre for mediernes indflydelse i dansk politik Dernæst vil vi diskutere om der er gensidig afhængighed mellem politikker og mediet Afslutningsvis vil vi vurdere mediet ... -
HASTER! Opstilling til historie-opgaven
ForumindlægDansk/historie opgaven i 2.g Jeg skriver om vietnam krigen. Jeg vil bare høre om opsætning? Altså .. Indledning, problemformulering, problemstillinger (????) Fremgangsmåde og metode. Skal det alt sammen med? Hvad med hypoteser? Min klasse og jeg er rimlig forvirrede. Help please! -
hurtig hjælp!!!
ForumindlægHej jer derude. Jeg har lavet en problemformulering og konklusion 100 gange indtil nu. Men jeg fatter stadig ikke helt hvordan man laver dem? En lille forklaring er nok for mig :) Håber I gider hjælpe. -
Teoretisk grundopfattelse
ForumindlægAltså vores nuværende regering er VKO, men hvad er deres teoretiske grundopfattelse, og hvad bygger regeringen på angående ideologien? På forhånd tak. -
Er i nød!HJÆLP
ForumindlægEr der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie -
SRP redegørelse sideantal?
ForumindlægHej! Jeg skal i min SRP redegøre for hele 1.verdenskrigs forløb samt baggrunden for det + inddrage kildemateriale. Jeg har allerede skrevet 4 sider, men mangler stadig (efter min egen plan) at redegøre for fem begivenheder, og vil have dette presset ind på to sider. Men er seks sider alt for meg... -
ein/eine/einen
ForumindlægHvordan finder jeg ud af, om det er ein/eine/einen ex: Ich habe eine Auto -
Kender du en god novelle fra det moderne gennembrud
ForumindlægJeg skal bruge en noveller, eller en anden form for teks, der belyser at samfundet var klassedelt mellem 1850-1914. Novellen må meget gerne være fra de riges synsvinkel. Har du et bud på en tekst, så skriv gerne :). -
Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægSå er jeg i gang med At - forberedelsen og har et problem . Jeg skal forklare/ vise nogle kemiske reaktioner og er usikker på om det er kvalitativt eller kvantitativt, da jeg ikke skal skal gå i dybden med dem men "bare" vise hvilken reaktioner der forløber ? Hilsen Aldina :)) -
AT Dansk - hvordan ser man Kroppen fra en Dansk synsvinkel (AT)?
Forumindlægjeg skal lave et spørgsmål til emne "Kroppen" i AT. men hvordan ser man kroppen ud fra det danskfaglige? -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
METODEBRUG- historie
ForumindlægHej- er der nogen der ved, hvordan man skal forklare det historiske metodebrug? -
GLOBALISERING ?
ForumindlægHeey, jeg har AT- Forløb og har virkeligt svært ved at komme med en problemformulering, som både indeholder noget samfunds og engelsk. KAAAN I HJÆÆLPE MIG ? :D Det vil være en stor hjælp. Det ikke for sent jeg vil meget gerne se hvad i har at byde på om der så er flere som har kommet med nogen... -
Ang. eksamen
ForumindlægSkal op i religion på mandag. Selve forberedelsestiden er kun 24 minutter. Nogen der har en god idé til hvordan man disponerer tiden bedst, og en god måde at skrive noterne overskueligt på? -
Brugen af symboler i Vernissage
ForumindlægHej er der nogen der har læst "vernissage" af Claire _anderston WHeeler, som kan forklare mig nogen af symbolerne i teksten? jeg forstår ik hvor symbolerne er"" -
HJÆLP SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE
ForumindlægSkal til 1.g skriftlig dansk årsprøve på mandag... Er der nogen der kan fortælle hvordan det forgår? Får man forskellige emner man kan skrive om eller ? Og er det essay, kronik og ?
