Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17921 til 17940 af 23766
-
Lydbølger - Haster !
ForumindlægHej , jeg sidder og skal til eksamen her om meget kort tid. vi skal bl.a. læse op til fysikkens musik - lydbølger og her har jeg nogle problemer . Jeg ved at lydbølger er mekaniske bølger - men kan de både var længde og tværbølger ? og hvordan virker bølgeligningen med henblik på lydbølger ? lydb... -
syrer&baser og Salte & ioner
Forumindlæghey everybody jeg sidder her ligesom så mange andre, og skal op til FSA fysik-kemi desværre mangler jeg en del forsøg og e.v.t også nogle notater. så hvis I derude har noget omkring syrer & baser eller Salte & ioner Så ville jeg være utrolig glad og taknemlig for at hører fra dig!! :) Man... -
densitet
Forumindlæghej folkens! jeg har endnu et fysik-spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af, tja måske fordi jeg er så skod til det :)nå men hvis vi ved at den molare masse af luft er 0,029 kg/mol, og at vands molare masse er 0,016 kg/mol.hvad er densiteten af luft hvis temperaturen er T= 231K?Håber der er nogen ... -
Årsprøve
ForumindlægHejsa.Jeg skal op til årsprøve i fysik her på onsdag. Min lærer har næsten intet fortalt om det. Jeg ved godt, hvordan det kommer til at foregå, men ikke hvordan emnerne kan være. Skal jeg forberede mig på nogle meget brede emner (hvis ja, får jeg udspecifiveret nogle underemner?), eller nogle me... -
solindstrålingens vekselvirkning
ForumindlægHej Jeg skal til mdt. fysik årsprøve på tirsdag, og jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: forklar elemter af solindstrålingens vekselvirkning med jorden, både i atmosfæren og med selve jordoverfladen. Hvad kan man svare til det ? havde om det i starten af skoleåret, men kan ... -
At lave et batteri - hjælp!
ForumindlægHej, jeg står og skal til FSA fysik om 2 timer, og jeg har sådan set alt på plads, men kunne ogdt tænke mi at ahve et forsøg klar hvis jeg trækker syre/baser, angående hvordan man laver et batteri ved hjælp af det, så måske der er nogle af jer, som lige kan beskrive et sådan forsøg, altså bare en... -
tag noter i med hånden eller pc?
Forumindlægjeg er lige begyndt på fysik b på et 3 måneders forløb. Jeg ville hører ad, hvad i synes om hvad der er mest effektivt at tage noter med når man sidder inde i timen og derhjemme. Jeg har svært ved og slev tage beslutningen da jeg ikke ved, hvad der er bedst for mig. Jeg er altid mixed det op og d... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Avogadros konstant siger hvad?
ForumindlægHej med jer Fysik eksamen i morgen og stadig spørgsmål: Det handler om gasser og Avogadros konstant. Avogadros konstant siger N=n*N0 n er antal mol og N0 er antal molekyler på 1 mol. Men hvad i alverden viser formlen? Kan ikke rigtigt se sammenhængen. Håber nogen derude kan hjælpe! -
alkoholprocent
ForumindlægVi har om krop og energi i fysik og så ville jeg høre om nogen kan hjælpe mig med hvad promille betyder og om man kan udregne det tidsrum man er fuld i, i forhold til antal genstande og vol. og hvad er vol?Jeg ved foreløbig at man kan udregne promillen således: Kvinder: (12* antal genstande) / (0... -
Svingninger - Figentræet
ForumindlægHejsa - skal op i fysik i morgen (3.g) og håber derfor på hurtig hjælp! Under emnet svingninger - har vi fået udleveret et ark ang. Mitchell Jay Feigenbaum. Han har lavet en figur kaldet "figentræet"... Er der nogen der kan fortælle mig hvad den har med svinginger at gøre? -
Transformerligningen, HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mundtlig eksamen i fysik/kemi. Folkeskolens afgangsprøve. Jeg forstår bare ikke transformerligningen, og jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i stoffet, men ja.. Nu håber jeg at der er en eller anden der kan forklare mig den, for ellers er jeg bare LOST hvis jeg trække... -
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n... -
Hurtige forklaringer
ForumindlægHej alle! I fysik har jeg om lystes brydning. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle lyse med en laser gennem en glasklods (som var halvrund) Laseren skulle ramme sammen punkt, midt på glasset. Mit spørgsmål er så: Hvorfor bruger man et halvrundt glas? Og hvorfor skal man lyse med laseren ... -
HJÆLP. Jeg skal op imorgen!!!
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, og ville spørge om der var nogen af jer der har nogle idéer til forsøg og hvad man kan sige under følgende emner : - Syrer, baser, salte, - Forbrænding, lufforurening, - Alkohol, - radioaktivitet, Jeg har brug for hjæælp! jeg skal op imorgen og er meget ... -
Verdensbillede? Solsystem?
ForumindlægHej :) I det spørgsmål jeg har trukket til min fysik eksame, står der at jeg kort skal forklarer hvad der forstås ved et verdensbillede. Mit spørgsmål er så, at vores verdensbillede er da vores solsystem, er det ikke? Jeg vil så nødig sige noget forkert, så jeg håber at hører fra nogen :) På forh... -
Energiomdannelse? Eksempler??
ForumindlægHejsa! Jeg skal til fysik C eksamnen i morgen (24-timers) - og har fået et spørgsmål vedr. energiomdannelse i forbindelse med alternative energiformer - nogen der kan give et kort overblik over energiomdannelserne ved fx vindkraft, solenergi, vandkraft, miljøvenlige biler, m.m. ?? Smil Marie. -
kraftvarmeværk!
ForumindlægHej alle :)Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at finde et billede af en type kraftværk, hvor der står at f.eks. først er energi termisk, så bliver den til mekanisk energi der og der, dernæst bliver den til elektrisk energi osv. Det er i forbindelse med min fysik eksamen i morgen.. Jeg har e... -
Radioaktive atomkerner
ForumindlægJeg skal snart op i fysik og er kommet i tvivl om radioaktive atomkerner. Jeg ved at de er radioaktive/ustabile, hvis de har flere protoner end 83. Men de er også ustabile, når de har for få eller for mange neutroner. Mine spørgsmål er så: Hvornår har de for mange eller for få neutroner? Isotop... -
solsystemet - eksamen
ForumindlægHej Jeg har fået et fysik eksamens spørgsmål der lyder således: Du skal redegøre for den nuværende forståelse af solsystemet og de direkte observerbare effekter det giver andledning til. Stikord til den faglige samtale: Formørkelser, årstider, polar cirkel og vendekreds. Hvad tror i der m...
