Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17941 til 17960 af 156338
-
Eksamen
ForumindlægHej Jeg har eksamen i dansk næste uge, og tænkte det ville ære en god ide, at øve sig på de ældre prøver. Så ville spørge om der er nogen, der har en side hvor man kan se de ældre prøve(fra 2007-20... -
At være droppet ud og merit
ForumindlægHejsa Jeg gik blev student fra handelsskolen i sommeren 06 og arbejde derefter et år. søgte ind på HA og blev optaget. Efter at jeg var flyttet til århus, blev der dog noget knas med forholdet til kæresten og jeg flyttede hjem igen og droppede ud af HA inden jeg nåede at have første skoledag. V... -
Problemstilling
ForumindlægSøger en dejlig problemstilling til min opgave, som omhandler lys, hvordan man kan bruge det i sygehuse, militæret osv. Har nogle arbejdsspørgsmål: Hvordan kan stråling bruges i sammenhæng med militæret Hvad er IR stråling? Hvad er UV stråling Hvordan kan stråling bruges i sygdomsbehandling ... -
Nogen der kunne rette min stil? :)
ForumindlægHej. Jeg har en stil, om "frygt" på cirka 3 sider. Kunne være meget fedt hvis der var nogen der kunne rette den, fejlene osv. PS. Er rimelig ny her :) På forhånd tak. -
Standpunktskaraktere!
ForumindlægNu er jeg forvirret!? Standpunktskarakterne er de uden afgørende betydning for skolegangen? Kan lærerne tillade sig at give en anden karakter i årskarater? Tager man ikke gennemsnittet af standpunktskaraterne? Skal de ikke bruges til noget som helst? -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHvordan vil I lave mundtlig matematik prøve ? Kom med gode foreslag, har selv tænkt på farvekort med stik ord og formler? Så det ser pænere ud, men ellers nogen idé'er er pisse nervøs ? -
Matematik B
ForumindlægHej. Jeg sidder i den uheldige situation at min ønske uddanelse kræver matematik B. Jeg er IB student og har valgt at læse Math Studies, hvilket ikke er tilstrækelig. De kræver en Maths SL/HL hvilket jeg ikke har. Derfor er mit spørgsmål om det er muligt for mig at tage et års-"kurser"... -
Gode råd til tysk-eksamen?
ForumindlægJeg skal op til tysk om nogle uger, så jeg håbede der var nogle veteraner der havde et par gode råd til 12-tallet til en grønskolling som mig. Rådene må bl.a. meget godt handle om hvad man skal komme ind på og hvordan man kan strukturere det. Men ellers er alt egentlig velkomment. -
har lige brug for hjælp.
Forumindlægdet er angående om min kommende matematik årsprøve. hvordan vil det foregå??? altså matematik årsprøve. er det med hjælpemidler eller uden hjælpemidler.????? osv....... hvis du har noget at tilføje mere, så er du velkommen. 8D prøven er om en uge. på forhånd tak 8D. -
Matematik eksamen på hf.
ForumindlægHvis jeg nu skal have matematik b, skal jeg så op til eksamen, det føste år, andet år eller begge år. Er det noget med, at man selv kan vælge? -
haster... historie eksamen imorgen
Forumindlæghej alle sammen jeg håber i kan hjælpe mig jeg sidder og forbereder mig til historie eksamen og har nu fundet to problemstillinger der lyder på: Er det statens eller individets ansvar med henhold til befolkningens velfærdsstat? Vil Danmark blive ved med at være et velfærdssamfund? Og... -
Partielt afledte
ForumindlægHejsa. Er der nogle som hurtigt vil hjælpe mig med denne opgave? Kan ikke se mig ud af den desværre -
sammenhængen mellem glukose og glukagon
Forumindlæghvad er sammenhængen mellem glukose og glukagon? det er noget med at når glukose depoterne tømmes, dannes der glukagon, ikke? er der en der kan forklare det nærmere? -
Maslow's behovspyramide
ForumindlægHej kan i hjælpe mig med en opgave.om maslowsteori. Hvad kan jeg så sige om Maslows behovspyramide, i forbindelse med depression og arbejdesløshed I må meget gerne give mig inspriation :) På forhånd tak :) -
Ilten i en celle
ForumindlægJeg ved godt at den kemiske proces ilten forgår inde i en celle, men hvor i cellen forgår denne processen og hvad formålet er med den ? -
Muligheder og begrænsninger?
ForumindlægHvilke muligheder og begrænsninger er der for fag som dansk og samfundsfag, når man snakker en AT-sammenhæng? (Hvilke muligheder og begrænsninger har de to fag, og hvorfor er de vigtige sammen?) Jeg skriver om Paradise Hotel, hvor jeg kigger på identitetsdannelsesteorier og laver en medieanalyse... -
Regler for dannelse af ioner
ForumindlægHej allesammen. Jeg står en situation, hvor jeg skal forklare reglerne for dannelse af ioner. Umiddelbart er jeg lidt på bar bund her, da jeg ikke rigtig kan komme i tanke om en decideret regel. Jeg tænker dog umiddelbart oktet- eller dublet-reglen, men det er vel ikke decideret regler for da... -
HF!!
ForumindlægEr der nogle der går på hf? Hvis ja, hvad fik i, i karakter i 9. KL afgangsprøve i de forskellige fag? -
Atom
ForumindlægNogen der ved hvad de 4 hovedelemente i et atom er??? Altså dr er jo: Neutroner Protoner Elektroner ??????? men den sidste?.. -
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell...
