Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18021 til 18040 af 33826
-
Ny på siden
ForumindlægHey. sidder og har et problem, med en integration ved substitition opgave. Men er rendt ind i et andet problem, da jeg ville spørge om hjælp, her på siden.bruger i et matematik program til at skrive opgaverne op, her på siden?kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal skrive en integrations opgave... -
Mat. A, sommer supplering, kvalitet?
ForumindlægHej SP! Jeg overvejer at supplere mit niveau i matematik fra B til A i sommerferien. Men inden jeg beslutter mig for at gøre det, vil jeg gerne høre, om dette korte sommerkursus overhovedet er noget værd. Vil jeg med den måned, som kurset tager, overhovedet måle kunne måle mig med de elever, ... -
Anv. af komplekse tal
ForumindlægJeg skal i forbindelse med et matematik projekt have fundet noget, hvor komplekse tal indgår i praksis. Selvom indlægget er under matematik, så er det nok i fysik, jeg leder.Det behøver ikke at være dybdegående, men gerne forståeligt for en 3g'er.Nogen der har noget liggende, eller ved hvor s... -
andengradspolynomier og ensvinklede trekanter
Forumindlæghey, jeg er normalt top elev i matematik men jeg har et problem med følgende spørgsmål. jeg ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig med det.jeg har ikke et billede af det men hvis der er noget som har opgave bogen til matematik bogen MAT 1 skrevet af jens carstensen og jesper frandsenså er de... -
Årsprøver?????????
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og har fået mine prøver at vide. Skal ikke til nogle eksamener i år, men har 5 årsprøver jeg skal klare.Hvor vigtige er de?!Sidder med et opgaveark med matematik, som vil ligne det jeg skal op i i skriftlig matematik årsprøve. Kan finde ud af 1 ud af omkring 18 spørgsmål. Lader ... -
Eksponentiel vækst - procent
ForumindlægHej alle sammen.. Nu sidder jeg lidt og tumler over et rigtig rigtig dumt matematik spørgsmål.. det lyder sådan: Eksponentiel vækst. ,, Gøre rede for hvorledes man lægger procenter til og trækker procenter fra.'' skal forresten til matematik prøve imorgen, så man kan godt sige at det hast... -
Mat mundtlig eksame
ForumindlægHej. Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen?Jeg betragter mig selv som rimelig god til matematik, men den mundtlige eksame er jo noget helt andet. Jeg er ikke typen der laver noter mens jeg læser, men er det nødvendigt at lære alle beviserne udenad?Ved godt det er et lidt kedeligt... -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Forklar sinus og cosinus
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, hvor der står jeg skal forklare med mine egne ord hvad sinus og cosinus kan bruges til i en retvinklet trekant.Jeg kan ikke lige se hvordan det skal forklares på andre måder end at man kan bruge det til at finde vinklerne.Nu skal det lige siges jeg kun har mate... -
SSO!! hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skive sso i matematik B- A. Jeg ved ikke hvor skal jeg begynde og hvad kræver det??? Jeg vil gerne se nogle opgaver for at få inspiration/ ideer. hvis nogen har skrevet sso i matematik A-B, vil være søde at sende det til mig??? det vil være en stor hjælpe og jeg vil være meget... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægJeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene Matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, engelsk og matematik til både folkeskole- og gymnasieelever. Jeg kan træffes på [email protected] eller tlf. 26 82 ... -
Lektie hjælp mod betaling
ForumindlægHej. Jeg går i 2. G på Ordrup Gymnasium og har matematik på A niveau. Jeg har brug for ekstra matematik hjælp. Det vil selfølgelig være mod betaling. Jeg bor i skovshoved, gentofte. Hvis du er interesseret så ring på 28454233 mellem 16.00 og 22.00 alle hverdage mvh. Frederik Althoehn -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej alle, jeg skal op i matematik terminsprøve her imorgen, og tænkte på om i ikke vile gøre mig en stor tjeneste at hjælpe med at finde alle de forgående års Matematik eksamen b opgaver, hvor der står hvordan opgaven er løst? - På den måde kan jeg få indblik i de forskellige emner, og hvordan je... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
på computer
ForumindlægHvis jeg nu skal skrive matematik på computeren, hvad gør jeg så? Nu tænker jeg hhv. på integraletegn mv.. På min gamle computer, havde jeg inde i word > object > 'noget med equationer'.. Det var super! Men det er ikke på denne computer af en eller anden grund. Nogen som ved, hvorda... -
Skal til eksamen! - Har du nogle tidligere skriftlige prøver jeg kan øve mig på?
ForumindlægJa, jeg har været så heldig at trække matematik B skriftlig eksamen her i næste uge. Jeg går på HHX og tænkte på om der er nogle, som ligger inde med nogle af de tidligere skriftlige prøver i Matematik B, som jeg kan øve mig på? Tænker mest på prøven uden hjælpemidler. Men også gerne prøven med... -
Århus: Hjælp til mat B-niveau
ForumindlægHej alle. Er eller kender du en fra Århus der vil hjælpe mig med matematik på sprogligt højniveau, altså B-niveau, som er god til at lære fra sig og har et par timer eller mere om ugen. Jeg er droppet ud for at tage eksamen som selvstuderende, men matematik kan jeg ikke lære fra en bog desværre. ... -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg afsluttede sidste år matematik på B niveau og her fik jeg både 02 i skriftligt og 02 i mundtligt. Jeg var uheldig at trække skriftlig, og her fik jeg 00. Så mit spørgsmål er nu: Har jeg bestået matematik eller dumpet det? På forhånd tak. -
TERMINSPRØVE - TIDLIGERE EKSAMENS HÆFTER
ForumindlægHey derude :) Skal op i Matematik , Dansk og Samfundsfag i næste uge til Terminsprøverne. Er der nogen der kan hooke mig op med: Matematik Eksamen for de 3 seneste år . Et årig højniveau. Samfundsfag Eksamen for de 2 seneste år, ink. retteark evt? Og Dansk Eksamen - sidste år. Mange tak
